گزارش خانه خشتی به بهانه روز معلم؛

عهدی که معلم رفسنجانی با محرومیت دانش آموزانش بست + عکس

  • شناسه خبر: 162480
عهدی که معلم رفسنجانی با محرومیت دانش آموزانش بست + عکس

معنای واقعی واژه معلم با روایت از آدم هایی که لباس معلمی شان را مزین به مرواریدهای عشق و ایثار نمودند معنا می شود…

خانه » فرهنگی مذهبی » عهدی که معلم رفسنجانی با محرومیت دانش آموزانش بست + عکس

به گزارش خانه خشتی ، با اینکه مدت زیادی نیست که در شغل شریف معلمی مشغول به خدمت شده است اما آنچنان از عشق و علاقه اش به دانش اموزان سخن می گویدکه  انگار یک عمر با آنها بوده و دردشان را می فهمد.

مهران شهربابکی جوان رفسنجانی که از سال ۸۹ از طریق آزمون ورودی وارد سیستم آموزش و پرورش می شود، هفت سال آغاز کارش را در مناطق محروم جنوب استان خدمت می کند، او تنها معلمی است که وقتی از مناطق محروم منتقل می شود تصمیم میگیرد که انصراف دهد و به خاطر دانش آموزانی که به او نیاز دارند به مناطق محروم برگردد که به پیشنهاد روابط عمومی اداره آموزش و پرورش برای استفاده از مرخصی و حضور در مناطق محروم وارد اداره و بخش روابط عمومی می شود.

سیزده ماه در قسمت روابط عمومی اداره آموزش و پرورش رفسنجان خدمت می کند و اکنون نیز معاون دبستان شهید مکرمی رفسنجان است.

این جوان رفسنجانی اولین کلاس درس خود را از مدرسه عبادت واقع در روستای رحمت آباد شهرستان ریگان آغاز می کند.

همه ی داستان حضورش در گروه نیکوکاری همیاران مهر از نیازمندی یکی از دانش آموزان و درخواست کمک او از یک خیر آغاز می شود.

مهران شهربابکی از مناطق محروم و دست یاری اش در این مناطق اینطور گفت: به خانواده ای برخوردم که وقتی بسته گوشت را به ایشان دادیم نپدیرفت و گفت آرد بدهید که یک ماهی بتوانیم زندگی بگذاریم، دانش آموزی داشتیم که از بیماری پوستی رنج می برد یا زخم های بستر یک پسر قطع نخاعی یا دانش آموزی که از حساسیت خاک رنج می برد، یا دانش آموزی که ده انگشت دستش در اثر برق گرفتگی از دوسالگی به هم چسبیده بودند و تحت درمان قرار میگیرد و امروز حال دستانش خوب است.

مهران چهارشنبه ها که مدرسه اش تمام می شود بار سفر به مناطق محروم می بندد و پایان هفته ها را با دانش آموزان آنجا میگذراند.

وضعیت بهداشتی مناطق محروم به گفته ی شهربابکی مشکلات زیادی دارد و البته وی با همت همکارانش و خیرین بنا دارد تابستان امسال دست به اقدامات عمرانی برای تعمیر مدارس یا ساخت سرویس بهداشتی تعدادی از منازل بزند.

او می گوید: رویکرد مجموعه همیاران مهر به سمت مناطق محروم جنوب است من تنها فرد رفسنجانی در این گروه هستم ، شرایط آنقدر سخت است که قابل مقایسه با رفسنجان نیست خیرین به نیتی کمک می کنند که فرزندان مناطق محروم نیز همچون فرزندان خودشان بزرگ شوند. وقتی دانش آموزانی را می بینم که بزرگترین آرزویشان داشتن کیف و کفش و نهایتا یک دانه عروسک است، نمی توانم از آنان دست بکشم.

گروه نیکوکاری همیاران مهر امروز ۱۹۰ نفر عضو دائم دارد ، اکثرا فرهنگی و از منطقه یک آموزش وپرورش تهران هستند و هدف اصلی کمک به بچه های بی بضاعت است، مهران شهربابکی  نماینده این گروه در شهرستانهای ریگان و فهرج است.

به گفته ی مهران شهربابکی در سال ۹۷ با تلاش این جوان و با یاری گروه همیاران مهر برای هزار دانش آموز کیف و کفش و ۲۴۰ دانش آموز کاپشن تهیه شده، ۲۲ دانش آموز تحت درمان قرار گرفتند و به ۱۰۷۰ خانواده نیز سبد غذایی شامل برنج، روغن، ماکارونی و گوشت و مواد شوینده و … اهدا شده است.

همیاران مهر البته کارآفرینی در مناطق محروم را نیز در دست کار داشتند و برای چند بانو ایجاد شغل می کنند.

و البته صحبتهای مهران شهربابکی در حضور یاری خیرین از جمله صاحب لوازم التحریری در رفسنجان که ۵۰۰ عدد لوازم التحریر تنها در یک مرحله به دانش آموزان اهدا کرده یا فروشنده تهرانی که وقتی از نیت آقای شهربابکی آگاه می شود نزدیک به ۲۵۰ عدد کیف با جنس عالی اهدا می کند نیز شنیدنی بود.

گام های این معلم جوان رفسنجانی همچنان در مسیری که انتخاب کرده ثابت است و هر سفر پایان هفته به مناطق محروم او را به ماندن و خدمت مصمم تر می کند…

گزارش از مریم مرادی

 

برچسب ها:
آموزش و پرورش رفسنجان ریگان معلم معلم رفسنجانی مناطق محروم استان کرمان مهران شهربابکی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمد

    احسنت بر این معلم دلسوز و پرتلاش
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان