سنت ۱۸ ساله میزبانی از دلسوختگان سید الساجدین در حسینیه رحمت آباد/ گزارش تصویری

  • شناسه خبر: 167020
سنت ۱۸ ساله میزبانی از دلسوختگان سید الساجدین در حسینیه رحمت آباد/ گزارش تصویری

حسینیه رحمت آباد رفسنجان به همت هیات خواهران دلسوخته اباعبدالله الحسین(ع) و جمعی از بانیان خیر در دهه دوم از ماه محرم میزبان عزاداران حسینی است.

خانه » فرهنگی مذهبی » سنت ۱۸ ساله میزبانی از دلسوختگان سید الساجدین در حسینیه رحمت آباد/ گزارش تصویری

بتول اسلامی یکی از متولیان برگزاری این مراسم در این باره در گفت  گو با خانه خشتی، اظهار داشت: مراسم زیارت عاشورا در سایه عنایات امام حسین (ع) از سال ۱۳۸۰ هر ساله در حسینیه رحمت آباد رفسنجان برگزار می‌شود و این مراسم ویژه بانوان است و نزدیک به ۴۰ خادم عاشقانه و خالصانه در این مراسم خدمتگزاری می کنند.

وی افزود:  این مراسم هر ساله از شانزدهم محرم شروع می‌شود و روز آخر مراسم، مصادف با روز شهادت امام سجاد (ع) است و به رسم عادت هر ساله به همت خادمین جلسه در این روز آش سجاد طبخ می شود.
اسلامی گفت: قبل از شروع مراسم جایگاهی بعنوان نمادی از مصائب روز عاشورا آماده می‌شود و هر روز این مراسم بنام یکی از معصومین نامگذاری شده و در آن روز روضه آن حضرت خوانده می‌شود.

وی هدف از برپایی و استمرار این مراسم را زنده نگه داشتن قیام عاشورا و راهنمایی و ارشاد بانوان عنوان کرد و بیان داشت: بیشتر مباحثی که توسط سخنران این محفل مطرح می شود، خانوادگی و در خصوص حجاب و عفاف بانوان است.

اسلامی گفت: جا دارد بدینوسیله تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم از خانواده ام، خصوصا همسر گرامی ام که طی این چند روز همراه و همگام من تلاش فراوان در باشکوه برگزار شدن را مراسم دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان