مدیر عامل شرکت مجتمع مس سرچشمه:

رویکرد مجموعه مس، تولید بدون حادثه است

  • شناسه خبر: 166956
رویکرد مجموعه مس، تولید بدون حادثه است

مدیر عامل شرکت مجتمع مس سرچشمه گفت: در مس نیز رویکرد تولید بدون حادثه مدنظر است، ایمنی یک مبحث غیرقابل مذاکره در صنعت است و نمی توان بر روی آن بحث کرد.

خانه » اقتصادی » رویکرد مجموعه مس، تولید بدون حادثه است

به گزارش خانه خشتی؛ حسین احمدی در مراسم افتتاحیه اولین استارت ویکند ایمنی با محوریت تکنولوژی های هوشمند که روز گذشته به همت مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در محل سالن سینما آزادی شهرسرچشمه برگزار شد، اظهار داشت: بار اصلی تولید مس کاتدی کشور را شرکت ملی صنایع مس ایران به دوش کشیده و بهترین مس تولیدی دنیا متعلق به این شرکت است.

وی افزود: اگر در تولید بخواهیم این روند کار ادامه یابد، همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا ضرورت دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: بکارگیری تکنولوژی هوشمند در حوزه معدن در مجتمع مس سرچشمه آغاز شده و راه اندازی سیستم دیسپاچینگ و مونیتورینگ معدن از سال گذشته نمونه ای از آن است.

وی بیان داشت: روزانه ۲ هزار و ۴۰۰ سفر خاک در معدن مجتمع با کامیون های ۱۳۵ تنی حمل می شود که اهمیت کار را نشان می دهد و حجم کار سنگین است و ضرورت یک سیستم مدیریت هوشمند را می رساند.

احمدی گفت: اگر در تولید خود را با دنیا مقایسه می کنیم قطعا در حوزه ایمنی نیز باید صورت گیرد.

مدیر عامل مجتمع مس سرچشمه بیان داشت: در مس نیز رویکرد تولید بدون حادثه مدنظر است، ایمنی یک مبحث غیرقابل مذاکره در صنعت است و نمی توان بر روی آن بحث کرد.

از افراد خلاق برای حل مشکلات ایمنی بدون هیچ وابستگی و حاشیه ای کمک می گیریم

رسول یاراحمدی مدیرکل دفتر HSE وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار داشت: ایمنی بحثی غیرقابل مذاکره است، در عرصه تولید و جایی که برند تولید شده و ماموریت ما حفظ تولید است، به این باور رسیده ایم که اگر بخواهیم تولیدمان را حفظ کنیم باید ایمنی حرف اول را بزند.

وی بیان داشت: در وزارت صنعت ،معدن و تجارت یک نقشه راه داریم، فرهنگ هر چیزی باید در وزارت خانه ارتقا یابد و هیچ کس نمی تواند به ما کمک کند جز کسانی که دارای ایده های نو و دارای خلاقیت و نگاه پیشگیرانه هستند.

یاراحمدی افزود: این موضوع برگرفته از عنصر اصلی و کلیدی ساختار است و تعهد ریشه در باور و اعتقاد دارد که این اعتقاد زاییده تفکر انسانی است.

وی با بیان اینکه سازمان زمینه سازی می کند که در مجموعه ای مثل مس سرچشمه ایمنی در کشور یک رویدادی را رقم بزند گفت: از افراد خلاق برای حل مشکلات ایمنی بدون هیچ وابستگی و حاشیه ای کمک می گیریم.

وی افزود: تکنولوژی یکی المان های لاینفک است که می تواند فن و حرفه حل مشکل را به ما آموزش دهد اینجا می توان گفت فرهنگ سازی مقوله مهمی در وزارت صنعت است باید ایمنی ، بهداشت و پیشگیری در کنار انرژی باشد  این نگاه اتفاق نمی افتد مگر اینکه نگاه پیشگیرانه داشته باشیم .

۸۸ درصد حوادث کار ناشی از خطای انسانی است

رضا اسماعیلی مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه ‌اجتماعی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار داشت: وطیفه اصلی وزارت کار و تعاون اجتماعی صیانت از نیروی کار و ایمنی آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در استان ۳۲۰ هزار نفر در معادن فعالیت دارند بیان داشت: اولویت ایمنی ما در کارگران ساختمانی است و بیشترین حوادث ناشی از کار که منجر به فوت می شود در کارگاه های ساختمانی است باید نگاه ویژه ای به کارگاه های ساختمانی هم در خصوص ایمنی بشود.

اسماعیلی تصریح کرد: ۸۸ درصد حوادث ناشی از کار ناشی از خطای انسانی است ۱۰ درصد مربوط به ماشین آلات و ۲ درصد حوادث اجتناب ناپذیر هستند.

مدیر اداره کل تعاون کار و رفاه ‌اجتماعی استان کرمان افزود: باید بتوانیم خطای انسانی را کاهش داد، بازرسین بهداشت و وزارت صنعت و معدن درکارگاه ها حضور دارند است ولی به جهت کمبود امکانات مسیر نیست که در همه کارگاه ها حضور پیدا کنند، لازم است ۸۸ درصد خطای انسانی را مد نظر داشته باشیم.

وی تاکید داشت: آدمهای تربیت شده در حوزه ایمنی کم است، جاهایی مجبوریم از افراد غیر متخصص در حوزه ایمنی استفاده کنیم و همچنین جای نرم افزارهایی در این حوزه خالی است و کار به صورت فیزیکی انجام می شود.

اسماعیلی به موضوع اشتغال اشاره داشت کرد و گفت: برای ۲۳ نفر در این حوزه اشتغال ایجاد شده است در زمینه ایمنی جای کار زیاد است متاسفانه جوانان جدید فارغ التحصیل در حوزه ایمنی کمتر ورود کرده اند ،امیدواریم با ارتباطات غیر رسمی و استفاده از تجربیات خروجی خوبی از حضور شما داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
استارت آپ ویکند ایمنی ایمنی مجتمع مس سرچشمه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان