گفت و گو با مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی در رفسنجان به بهانه ی هفته مهارت؛

بیش از ۳ هزار فرصت در موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان / ۹۰۰ نفر به کارگمارده شدند

  • شناسه خبر: 164679
بیش از ۳ هزار فرصت در موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان / ۹۰۰ نفر به کارگمارده شدند

مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان گفت: از سال ۹۵ تا کنون ۳هزار و ۱۳۵ فرصت شغلی در این موسسه ایجاد شده است.

خانه » اجتماعی » بیش از ۳ هزار فرصت در موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان / ۹۰۰ نفر به کارگمارده شدند

مژده سرچشمه پور در گفتگو با خانه خشتی با بیان اینکه مدیر موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان از سال ۹۵ شروع به فعالیت نموده اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی موسسه مشاوره در حوزه اشتغال و ایجاد بستر شغلی و آموزشهای مبتنی بر اشتغال برای جوانان بوده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های داخل شهرستان رفسنجان و شرکت های مختلف به همراه نیروهای متخصصی که وجود دارد و از طرفی هم آمار بالای افراد بیکار که این افراد باید در جای خودشان سازماندهی شوند سعی کرده ایم بحث اشتغال را به خوبی پوشش دهیم که بتوانیم آمار کمتری از بیکاری داشته باشیم.
سرچشمه پور با اشاره به اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۳هزار و ۱۳۵ فرصت شغلی در این موسسه ایجاد شده است تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۱۸ فرصت شغلی مربوط به بانوان و یک هزار ۸۱۷ فرصت شغلی مربوط به آقایان بوده است و تا این مدت ۸۹۵ نفر به کار گمارده شده که از این تعداد ۴۰۶ نفر زن و ۴۸۹ نفر مرد بوده اند .
وی افزود: در این سه سال تعداد معرفی نامه های صادر شده از سوی موسسه ۳ هزار و ۶۲۶ بوده که هزار و ۳۷۰ مورد معرفی نامه مربوط به بانوان و ۲ هزار ۲۵۶ معرفی نامه مختص آقایان بوده است .
مدیر موسسه کاریابی مهارت رفسنجان با اشاره به اینکه این موسسه زیر نظر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی است عنوان کرد: تمامی قوانین و بخش نامه های اداره کار بر فرد متقاضی کار، تکلیف می شود که باید اجرا شود و موسسه نمی تواند به صورت سلیقه ای عمل کند.
وی ادامه داد: هزینه هایی که برای ثبت نام است هر سال براساس برنامه مصوبه خود وزارت کار تعریف می شود، هزینه های ثبت نام و به کار گماردن بر اساس هزینه های مصوب اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی کل کشور است که به کل کاریابی های سراسر کشور فرستاده می شود و هر سال میزان آن متفاوت است.
سرچشمه پور گفت: فردی که در موسسه کاریابی ثبت نام می کند از لحظه ثبت نام به مدت دو سال نامش در موسسه کاریابی ثبت است و در این دو سال فرصت های شغلی که برایش گذاشته می شود می تواند از فرصت های شغلی استفاده کند و با معرفی نامه به کارفرما مشغول به کار شود و فردی که معرفی نامه برای او صادر می شود کار مورد نظر را می بیند و با کارفرما صحبت می کند بعد از مصاحبه یا کارفرما فرد را تایید نمی کند یا کارجو کار را پسند نمی کند در اینصورت متقاضی می تواند برگردد به کار بعدی معرفی شود؛ در این حالت هیچ هزینه ای از شخص دریافت نمی شود.
وی افزود: اگر ده جا هم معرفی نامه صادر شود و عدم پذیرش بخورد عملا یک ریال هزینه از فرد دریافت نمی شود تا زمانیکه فرد قرارداد انجام کار با کارفرما ببندد، یک مبلغی طبق مصوب قانون کار از فرد اخذ می شود که این فرد می تواند مبلغ را به صورت اقساط یا به صورت نقد به کاریابی پرداخت نماید.
مدیر موسسه کاریابی مهارت رفسنجان بیان داشت: کلیه افراد جویای کار تا دو سال وقت دارند فرصت های شغلی را که در کانال موسسه وجود دارد انتخاب کنند. این فرد بعد از ثبت نام با سر زدن به کانال تلگرامی موسسه به آدرس payammaharat@ هر فرصت شغلی که با مهارت وی مطابقت داشته باشد انتخاب کرده و با مراجعه به دفتر و دادن وثیقه جهت صدور معرفی نامه، معرفی نامه خود را دریافت نموده و در صورت پذیرش جهت تسویه حساب با دفتر، وثیقه در موسسه می‌ماند و در صورت عدم پذیرش عودت داده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که به فضای مجازی و کانال دسترسی ندارند می توانند با تماس تلفنی و یا حضوری از فرصت های شغلی اطلاع پیدا کنند.
سرچشمه پور با اشاره به اینکه زمانیکه فرصت شغلی توسط کارفرما به موسسه اعلام می شود در کانال موسسه منتشر می شود گفت: افراد متقاضی آن فرصت شغلی، فردای آن روز به دفتر مراجعه می کنند، اگر تعداد کارجویان برای آن فرصت زیاد باشد براساس اولویت ثبت نام برای فرد معرفی نامه صادر می شود ولی چنانچه تعداد کم باشد به همه افراد جهت مصاحبه اولیه معرفی نامه داده می شوند.
وی با بیان اینکه بحث اصلی ما اشتغال است و سعی کرده ایم ارتباط موسسه را با شرکت ها و سازمان ها افزایش دهیم تاکید کرد: حتی در بعضی از فرصت های شغلی نیروهای تخصصی کمی داشته ایم و به کسانی سپرده ایم که فردی با آن شرایط را به ما معرفی کنند.
سرچشمه پور یادآور شد: همه افراد با توجه به تخصص و شغلی که می خواهند انتخاب کنند ثبت نام می شوند و کانال، پل ارتباط بین ما و افراد جویای کار می باشد.
وی بیان داشت: فعالیت دیگر این موسسه ،آزاد سازی مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه دولتی است.

سرچشمه پور به طرح کارورزی اشاره کرد و بیان داشت: از جمله فعالیتهای دیگر کاریابی، طرح کارورزی است که متعلق به فارغ التحصیلان دانشگاه می باشد؛ در این موارد کارفرمایان می توانند به ازای هر سه نفر نیروی بیمه شده، یک نیروی کاروز از کاریابی با توجه به رشته تحصیلی درخواست کنند و نیروی معرفی شده با توجه به محدودیت سنی تعریف شده نباید تا یکسال قبل، بیمه داشته باشد و حقوق های اولیه کارورز را دولت به حساب کاروز واریز می کند و کارفرما به ازای این نیرو، یک مشوق بیمه ای دارد که تا یکسال ازحمایت بیمه دولت برخوردار می شود.
موسس کاریابی مهارت رفسنجان گفت: فردی که به ما مراجعه می کند توسط کارشناس مربوطه مشاوره می شود؛ در مورد اطلاعات فردی و شناسنامه ای فرد، اطلاعات تحصیلی، سوابق شغلی، سوابق مهارتی، شغلهای درخواستی و موارد دیگر مشاوره می گیرد و فرم ثبت نام اولیه را بر اساس ان تکمیل می‌کند و در نهایت پرونده، ثبت الکترونیک میگردد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون،۹۰۰ فرصت شغلی داشته ایم افزود: بیشترین متقاضی کار در سال جاری آقایان بوده اند که برخی از انها فرصت شغلی برایشان وجود داشته ولی می خواستند برای شرکت خاص ارجاع داده شوند.
سرچشمه پور بیان نمودند: متاسفانه تعدادی افراد هستند که اگاهانه یا نااگاهانه رفتاری که در شان و شایسته موسسه نمی باشد از خود بروز می دهند که باعث رنجش همکاران ما در موسسه میگردد؛ از انها خواهشمندیم با متانت و اگاهانه با مسایل روبرو شوند و به مشاوره ای که از طرف کارشناسان ما ارایه می گردد اعتماد کرده و به هیچ عنوان به سخنانی که بیرون از موسسه به انها گفته می شود توجه نکنند و آنرا ملاک برخورد خود با موسسه قرار ندهند و اجازه دهند موسسه کاریابی با آرامش به کار خود ادامه دهد.
در خاتمه مدیر موسسه کاریابی مهارت از کلیه موسسات و نهادهای دولتی و غیردولتی که با موسسه همکاری داشته اند تشکر و قدردانی کرد.

گفت وگو از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
کاریابی موسسه مشاوره شغلی و کاریابی مهارت رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان