امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

ضرورت حفظ اشتغال موجود در رفسنجان / بانکها با کشاورزان مدارا نمی کنند

  • شناسه خبر: 149894
ضرورت حفظ اشتغال موجود در رفسنجان / بانکها با کشاورزان مدارا نمی کنند

امام جمعه رفسنجان گفت : مشکلات کشاورزان به علت عدم وجود پسته در شهرستان وجود دارد و بانکها هم با کشاورزان مدارا نمی کنند ؛دولت اگر وعده داده است باید با سرعت به وعده خود عمل کند .

خانه » اقتصادی » ضرورت حفظ اشتغال موجود در رفسنجان / بانکها با کشاورزان مدارا نمی کنند

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز عید قربان که صبح امروز در مصلی امام خامنه ای(مدظله العالی) رفسنجان اقامه شد ضمن دعوت همگان به تقوی الهی اظهار داشت :قربانیهایی که ما در روز عید قربان انجام می دهیم نه گوشت و نه خونشان به خدا نمی رسد بلکه تقوی شماها به خداوند می رسد و قربانی کردن در حقیقت یک ابزار برای رسیدن به تقوی الهی می باشد .
وی با بیان اینکه فلسفه قربانی کردن توجه به فقرا و مستمندان است تصریح کرد :مشکلات کشاورزان به علت عدم وجود پسته در شهرستان وجود دارد و بانکها هم با کشاورزان مدارا نمی کنند ایا بانکها میخواهند همه مردم را زندانی کنند ؟دولت اگر وعده داده است باید با سرعت به وعده خود عمل کند .
امام جمعه افزود :اگر دولت تسهیل در وامهای کشاورزی را به بانک مرکزی واگذار کرده است بانک باید به سرعت وارد عمل شود بانکهای وابسته به بانک مرکزی اختیاری ندارند باید در مورد وامها تاخیری ایجاد کنند تا بخشنامه از بانک مرکزی برسد .
حجت الاسلام رمضانی پور به بحث اشتغال اشاره داشت و گفت :اشتغال موجود را حفظ کنیم کارگران و کارفرمایان رعایت حال یکدیگر را بکنند انشاء الله خداوند از راهی که گمان نمی برید مشکلات را حل خواهد کرد .
وی ضمن تشکر از حضور پررنگ مردم شهرستان در دعای عرفه و نماز عید قربان خاطرنشان کرد :یکی از عوامل مهم تحکیم بخش در روابط اجتماعی انصاف است و شرط تحکیم بنیان نظام ماست .
وی با بیان اینکه انصاف از سخت ترین واجبات است ادامه داد :درست عمل کردن در فعالیتها مهم است کسبه و واسطه های بازار ایا در خرید و فروش انصاف را رعایت می کنند خوشحالیم که در رفسنجان هنوز جنس احتکار شده را پیدا نکردیم ولی بسیاری از شهرها جنس احتکاری زیاد داشته اند .
امام جمعه تاکید داشت :بازاریان انصاف به خرج بدهند سود وبرکت نزد خداست سود به زور از جیب مردم درآوردن و گرانفروشی درست نیست امیدواریم مسئولین در این زمینه تامل داشته باشند و با احتکار و گرانفراشی اقدام قانونی کنند و مردم را نسبت به نظام که یکی از شعارهای اساسی آن عدالت است امیدوار کنند .
وی اضافه کرد :با وضعیت پیش امده عدالت از بین رفته است جوانان باید به این نظام خوش بین باشند تا نسبت به نظام رضایتمندی نسبی حاصل شود .

برچسب ها:
اشتغال امام جمعه رفسنجان بانکها نماز عید قربان در رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان