سمی ترین گیاه جهان آذین بند خانه های ایرانیان! + عکس

  • شناسه خبر: 14031
سمی ترین گیاه جهان  آذین بند خانه های ایرانیان! + عکس

به گزارش “خانه خشتی”،آیا می دانستید گیاهی که در اکثر منازل ما ایرانیان جا خوش کرده سمی است؟آیا می دانید اگر کود ک شما اندازه یک دو ریالی از برگ این گیاه را بخورد باعث مرگش می شود؟گیاه بسیار خطرناک “دیفن باخیا” که اکثر جا هادر منازل و دفاتر نگهداری می شود بسیار سمی بوده […]

خانه » آخرین اخبار » سمی ترین گیاه جهان آذین بند خانه های ایرانیان! + عکس

به گزارش “خانه خشتی”،آیا می دانستید گیاهی که در اکثر منازل ما ایرانیان جا خوش کرده سمی است؟آیا می دانید اگر کود ک شما اندازه یک دو ریالی از برگ این گیاه را بخورد باعث مرگش می شود؟گیاه بسیار خطرناک “دیفن باخیا” که اکثر جا هادر منازل و دفاتر نگهداری می شود بسیار سمی بوده و می تواند به مرگ افراد بویژه کودکان منجر شود.

در صورتی که قطعه ای از برگ آن خورده شود انسان را می کشد – دست زدن به برخی از انواع آن بعد از تماس با چشم انسان را کور می کند.

این گیاه مانند برگ انجیری بسیار سمی است و باید از دسترس نوزادان و کودکان نوپا که احتمال می دهید برگ های آن را به دهان بگذارند، دور نگهداشته شود در صورت بلعیده شدن، به دهان و زبان آسیب می رساند و شخص قادر به تکلم نیست.
نام فارسی اصیل این گل ، دیفن باخیا است که اشاره به سمی بودن برگ آن دارد. گیاهی است برگ زینتی. زادگاهش برزیل است. ساقه‌ها نرم و آبکی و نقش و رنگ برگها سبز رنگ بوده و آراسته به لکه‌های سفید کرمی و زرد کمرنگ است که از دو طرف برگ دیده می‌شوند. ساقه‌ها غالبا بدون انشعاب و برگهای انتهایی همیشه در حال رشد و فعالیت می‌باشند و برگهای پایینی به تدریج ریزند و ساقه حالت سخت به خود می‌گیرد. نسبت به عدم تهویه هوای اتاق و آبیاری بیش از اندازه حساس است.لازم به ذکر است بسیاری از حساسیت هایی که در مردم وجود دارد به گلی که در منزل نگه می دارند برمی گردد ولی مردم فقط گل می خرند بدون اینکه اطلاعاتی از آن داشته باشند .اول اطلاعات کلی گیاه را بگیرید بعد اقدام به خرید آن کنید .دانستن بعضی چیزها بد نیست گلهایی که در منزل داریم مثل خودمان حتی نیاز به نوازش دارند اینکه می گویند برگهای کاج مطبق را هفته ای دو بار لمس کنید به این خاطر است که نوازش برگها رشد آن را دو برابر می کند.


حیدر معصومی ریسه-کارشناس موسسه تحقیقات پسته

برچسب ها:
دیفن باخیا سمي ترين گياه جهان آذين بند خانه هاي ايرانيان!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان