سردار سعید قاسمی در مراسم سالیانه قبلتین در زنجیر

اگر مسلمین برائت از مشرکین را عملی می‎کردند، امروز شاهد اهانت به پیامبر(ص) نبودیم

  • شناسه خبر: 12563
اگر مسلمین برائت از مشرکین را عملی می‎کردند، امروز شاهد اهانت به پیامبر(ص) نبودیم

مراسم ” قبلتین در زنجیر” ، یادمان پانزدهمین سالگرد کشتار حجاج در سال ۱۳۶۶ و در مکه مکرمه ،روز پنج شنبه پس از قرائت دعای عرفه در گلزار بهشت زهرا و بر سر یادمان شهدای این کشتار برگزار گردید. به گزارش خانه خشتی به نقل از رجانیوز، مهندس سعید قاسمی ، سخنران این برنامه در […]

خانه » آخرین اخبار » اگر مسلمین برائت از مشرکین را عملی می‎کردند، امروز شاهد اهانت به پیامبر(ص) نبودیم

مراسم ” قبلتین در زنجیر” ، یادمان پانزدهمین سالگرد کشتار حجاج در سال ۱۳۶۶ و در مکه مکرمه ،روز پنج شنبه پس از قرائت دعای عرفه در گلزار بهشت زهرا و بر سر یادمان شهدای این کشتار برگزار گردید.

به گزارش خانه خشتی به نقل از رجانیوز، مهندس سعید قاسمی ، سخنران این برنامه در ابتدا با ذکر تسلیت به مناسبت شهادت حضرت مسلم و تبریک فرا رسیدن عید قربان، این برنامه را به مهاجران الی الله و فریادگران برائت از مشرکان، سیراب شدگان کوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان، که با نثار خون خود در حرم امن الهی، رسواگر اربابان تزویر شدند تقدیم کرد.

حاج سعید در ابتدا گفت که داستان حج خونین مقوله ایست که نباید بدست فراموشی سپرده شود، چرا که خود حضرت امام (ره) بر زنده نگاه داشتن آن تأکید داشتند  و همواره بر آن اهتمام داشتند. امام در این باره فرمودند : ” شکستن کعبه مسئله ای نیست که بشود ازش همین طور گذشت. اگر از مسئله قدس بگذریم ، اگر از صدام بگذریم ، اگر ما از همه کسانی که به ما بدی کردند بگذریم، نمی توانیم از مسئله حجاز بگذریم. مسئله حجاز یک باب دیگری است، غیر ( مسائل) دیگر. و لازم است زنده نگه داشتن این روز؛ روزی که خیانت شد به اسلام.” ( صحیفه امام، ج۲۰، ص ۳۶۹)

این فعال فرهنگی اعلام کرد که سال گذشته هم گفتیم که این واقعه بدست یک آدمکش حرفه ای بنام ” اولریش وگنر”، فرمانده واحد ضربت آلمان GSG9 صورت گرفت و البته طرح عملیاتی این کشتار ۶ ماه قبل از انجام آن ، در جلسه ای سری میان واینبرگر وزیر جنگ وقت آمریکا و سلطان بن عبدالعزیز وزیر جنگ وقت سعودی ریخته شد و البته نایف بن عبدالعزیز ، وزیر کشور وقت سعودی هم در اجرای آن نقش داشت که الحمدلله هر دو این خبیث ها طی یکی دو سال گذشته به درک واصل شدند و به اجداد ملعونشان پیوستند.

وی کشتار حجاج در سال  را در کنار پذیرش قطعنامه و عزل منتظری را سه عامل اصلی بیماری و ضعف حضرت امام و رحلت ایشان دانستند، چنانچه حضرت امام خود در این باره فرمودند :” من واقعاً در مسائل خیلی تحمل داشتم؛ در مسائل جنگ، در همه اینها تحمل داشتم. اما این بی تحمل کرده من را. مسئله غیر از این مسائل است. ” ( همان ص ۳۷۱)

وی ادامه داد که از آنجا که هرسال بدلیل کوران های سیاسی قبل و بعد از این فاجعه بناست که این کشتار به فراموشی سپرده شود، حزب الله وظیفه دارد که شعله های کینه و نفرت مقدس نسبت به آل سعود یهودی نسب را زنده نگاه بدارد تا فرصت انتقام از این جرثومه های فساد که به تعبیر امام هم چون خنجری در پشت جهان اسلام فرو رفته اند سر برسد.

سردار قاسمی افزود آنچه مهم است نگاه و رویکرد متفاوت امام به مسئله حج است. حج از نظر امام بدون برائت از مشرکین ، حج نیست. امام بدنبال حج ابراهیمی بود و متأسفانه امروز برخی بدنبال حج آبراهامی هستند. امروز از مسئولین حج می شنویم که حج نباید سیاسی بشود و باید حجی آرام داشته باشیم که این در منطق حج ابراهیمی مردود و فاسد است. این درد را کجا باید برد که آنهایی که در امور حجند و بر سر سفره امام نشسته و از سفره امام نان می خورند هیچ تعهد و اعتقادی به تفکر انقلابی آقا روح الله ندارند.

وی اضافه کرد ، حضرت امام در پیام حج سال ۶۶ که به فریاد برائت معروف است می نویسند:” اعلان برائت از مشرکان که از ارکان توحیدی و واجبات سیاسی حج است، باید در ایام حج به صورت تظاهرات و راهپیمایی باصلابت و شکوه هر چه بیشتر و بهتر برگزار شود و حجاج محترم ایرانی و غیر ایرانی با هماهنگی کامل با مسوولین حج و نماینده این جانب، جناب حجت الاسلام آقای کروبی در کلیه مراسم شرکت نمایند و فریاد کوبنده برائت از مشرکان و ملحدان استکبار جهانی و در راس آنان آمریکای جنایتکار را در کنار خانه توحید طنین اندازند و از ابراز بغض و کینه خود نسبت به دشمنان خدا و خلق غافل نشوند.

مگر تحقق دیانت جز اعلام محبت و وفاداری نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور کامل نفرت از مشرکین و منافقین میسر شود و کدام خانه ای سزاوارتر از کعبه و خانه امن و طهارت والناس که در آن به هر چه تجاوز و ستم و استثمار و بردگی و یا دون صفتی و نامردمی است عملاً و قولاً پشت شود و در تجدید میثاق بت آلهه ها و اربابان متفرقون شکسته شود و خاطره مهم ترین و بزرگترین حرکت سیاسی پیامبر(ص) در زنده بماند و تکرار شود، چرا که سنت پیامبر(ص) و اعلان برائت کهنه شدنی نیست و نه تنها اعلان برائت به ایام و مراسم حج منحصر نشود، که باید مسلمانان فضای سراسر عالم را از محبت و عشق نسبت به ذات حق و نفرت و بغض عملی نسبت به دشمنان خدا لبریز کنند و به وسوسه خناسان و شبهات تردیدآفرینان و متحجرین و منحرفین گوش فرا ندهند و لحظه ای از این آهنگ مقدس توحیدی و جهان شمولی اسلام، غفلت نکنند که مسلما جهانخواران و دشمنان ملت ها، بعد از این آرام و قرار نخواهند داشت و به حیله ها و تزویرها و چهره های گوناگون متمسک می شوند و روحانی نماها و آخوندهای درباری و اجیرشدگان سلاطین و ملی گراها و منافقین به فلسفه ها و تفسیرها و برداشت های غلط و منحرف روی می آورند و برای خلع سلاح های مسلمانان و ضربه زدن به صلابت و ابهت و اقتدار امت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ به هر کاری دست می زنند و چه بسا جاهلان متنسک بگویند که قداست خانه حق و کعبه معظمه را به شعار و تظاهرات و راهپیمایی و اعلان برائت نباید شکست و حج جای عبادت و ذکر است نه میدان صف آرایی و رزم و نیز چه بسا عالمان متهتک القا کنند که مبارزه و برائت و جنگ و ستیز، کار دنیاداران و دنیاطلبان بوده است و ورود در مسایل سیاسی، آن هم در ایام حج دون شأن روحانیون و علما می باشد.

خود این القائات نیز از سیاست مخفی و تحریکات جهانخواران به شمار می رود که مسلمانان باید با همه امکانات و وسایل لازم به مقابله جدی و دفاع از ارزش های الهی و منافع مسلمین برخیزند و صفوف مبارزه و دفاع مقدس خویش را محکم و مستحکم نمایند و به این بیخبران و دل مردگان و پیروان شیاطین بیش از این مجال حمله را به صفوف عقیده و عزت مسلمانان ندهند و از همه جا و همه سرزمین ها و خصوصا از کعبه حق به جنود خدا متصل شوند و زائران عزیز، از بهترین و مقدس ترین سرزمین های عشق و شعور و جهاد به کعبه بالاتری رهسپار شوند و همچون سید و سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین ـ علیه السلام ـ از احرام حج به احرام حرب و از طواف کعبه و حرم به طواف صاحب بیت و از توضوء زمزم به غسل شهادت و خون رو آورند و به امتی شکست ناپذیر و بنیانی مرصوص مبدل گردند که نه ابر قدرت شرق یارای مقابله آنان را داشته باشد نه غرب که مسلما روح و پیام حج چیز دیگری غیر از این نخواهد بود که مسلمانان، هم دستور العمل جهاد با نفس را بگیرند و هم .برنامه مبارزه با کفر و شرک را به هر حال اعلان برائت در حج، تجدید میثاق مبارزه و تمرین تشکل مجاهدان برای ادامه نبرد با کفر و شرک و بت پرست هاست و به شعار هم خـلاصـه نمـی شود که سرآغاز علنی ساختن منشور مبارزه و سازماندهی جنود خدای تعالی در برابر جنود ابلیس صفتان است و از اصول اولیه توحید به شمار می رود و اگر مسلمانان در خانه ناس و خانه خدا از دشمنان خدا اظهار برائت نکنند، پس در کجا می توانند اظهار نمایند و اگر حرم و کعبه و مسجد و محراب، سنگر و پشتیبان سربازان خدا و مدافعان حرم و حرمت انبیا نیست، پس مأمن و پناهگاه آنان در کجاست؟

خلاصه، اعلان برائت مرحله اول مبارزه و ادامه آن مراحل دیگر وظیفه ماست و در هر عصر و زمانی جلوه ها و شیوه ها و برنامه های متناسـب خــود را مـی طلبد و باید دید که در عصری همانند امروز که سران کفر و شرک همه موجودیت توحید را به خطر انداخته اند و تمامی مظاهر ملی و فرهنگی و دینی و سیاسی ملت ها را بازیچه هوس ها و شهوت ها نموده اند چه باید کرد.

آیا باید در خانه ها نشست و با تحلیل های غلط و اهانت به مقام و منزلت انسان ها و القاء روحیه ناتوانی و عجز در مسلمانان، عملاً شیطان و شیطان زادگان را تحمل کرد و جامعه را از وصول به خلوص که غایت کمال و نهایت آمال است، منع کرد و تصور نمود که مبارزه انبیا با بت و بت پرست ها منحصر به سنگ و چوب های بی جان بوده است و نعوذبالله پیامبرانی همچون ابراهیم در شکستن بت پیشقدم و اما در مصاف با ستمگران، صحنه مبارزه را ترک کرده اند؟ و حال آن که تمام بت شکنی ها و مبارزات و جنگ های حضرت ابراهیم با نمرودیان و ماه و خورشید و ستاره پرستان مقدمه یک هجرت بزرگ و همه آن هجرت ها و تحمل سختی ها و سکونت در وادی غیر ذی زرع و ساختن بیت و فدیه اسماعیل مقدمه بعثت و رسالتی است که در آن، ختم پیام آوران سخن اولین و آخرین بانیان و موسسان کعبه را تکرار می کند و رسالت ابدی خود را با کلام ابدی ابلاغ می نماید که اگر غیر از این تحلیل و تفسیری ارائه دهیم، اصلا در زمان معاصر، بت و بت پرستی وجود ندارد و راستی کدام انسان عاقلی است که بت پرستی جدید و مدرن را در شکل ها و افسون ها و ترفندهای ویژه خود نشناخته باشد و از سلطه ای که بتخانه هایی چون کاخ سیاه بر ممالک اسلامی و خون و ناموس مسلمین و جهان سوم پیدا کرده اند، خبر نداشته باشد؟

امروز فریاد برائت ما از مشرکان و کافران، فریاد از ستم ستمگران و فریاد امتی است که جانشان از تجاوزات شرق و غرب و در رأس آنان آمریکا و اذناب آن به لب رسیده است و خانه و وطن و سرمایه اش به غارت رفته است.

… و نیز فریاد برائت ما فریاد مردم مسلمان آفریقاست، فریاد برادران و خواهران دینی ما که به جرم سیاه بودن تازیانه ستم سیه روزان بی فرهنگ نژادپرست را می خورند.

فریاد برائت ما، فریاد برائت مردم لبنان و فلسطین و همه ملت ها و کشورهای دیگری است که ابرقدرت های شرق و غرب، خصوصا آمریکا و اسرائیل به آنان چشم طمع دوخته اند و سرمایه آنان را به غارت برده اند و نوکران و سرسپردگان خود را به آنان تحمیل نموده اند و از فواصل هزاران کیلومتر راه به سرزمین های آنان چنگ انداخته و مرزهای آبی وخاکی کشورشان را اشغال کرده اند.

فریاد برائت ما، فریاد برائت همه مردمانی است که دیگر تحمل تفرعن آمریکا و حضور سلطه طلبانه آن را از دست داده اند و نمی خواهند صدای خشم و نفرتشان برای ابد در گلوهایشان خاموش و افسرده بماند واراده کرده اندکه آزاد زندگی کنندوآزاد بمیرند و فریادگر نسل ها باشند.

فریاد برائت ما ، فریاد دفاع از مکتب و حیثیات و نوامیس ، فریاد دفاع از منابع و ثروت ها و .سرمایه ها، فریاد دردمندانه ملت هایی است که خنجر کفر و نفاق قلب آنان را دریده است فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنه هایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانه روزی آنان را، زراندوزان و دزدان بین المللی به یغما برده اند و حریصانه از خون دل ملت های فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایه داری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصادجهان را به خود پیوند داده اند و مردم جهان را از رسیدن .به کمترین حقوق حقه خود محروم نموده اند.

فریاد برائت ما، فریاد امتی است که همه کفر و استکبار به مرگ او در کمین نشسته اند و همه تیرها و کمان ها و نیزه ها به طرف قرآن و عترت عظیم نشانه رفته اند و هیهات که امت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و سیراب شدگان کوثر عاشورا و منتظران وراثت صالحان به مرگ ذلت بار و به اسارت غرب و شرق تن در دهند و هیهات که خمینی، در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران به حریم قرآن کریم و عترت رسول خدا و امت محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و یا نظاره گر صحنه های ذلت و حقارت مسلمانان باشد. ”

قاسمی اعلام کرد که اگر حرف های امام را جامه عمل می پوشاندیم امروز شاهد این همه توهین به حضرت رسول الله (ص) نمی بودیم و اگر به بیانات ایشان درباره آل یهودی سعود عمل می کردیم امروز آنها این همه گستاخ نمی شدند که در کشورهای اسلامی این همه فتنه بپا کنند . هر کشور اسلامی که نگاه می کنی دست فتنه گر آل خبیث سعود و وهابت منحوس دیده می شود. بحرین ، عراق ، سوریه ، فلسطین، پاکستان، لبنان ، افغانستان و …
وی در انتها با این جملات حضرت امام سخنان خود را خاتمه بخشید : ” خداوندا! اگر هیچ کس نداند تو خود مى‌دانى که ما براى برپایى پرچم دینِ تو قیام کرده‌ایم و براى برپایى عدل و داد در پیروى از رسول تو در مقابل شرق و غرب ایستاده‌ایم و در پیمودن این راه لحظه‌اى درنگ نمى‌کنیم. خداوندا! تو مى‌دانى که فرزندان این سرزمین در کنار پدران و مادران خود براى عزت دین تو به شهادت مى‌رسندو با لبى خندان و دلى پر از شوق و امید به جوار رحمت بى‌انتهاى تو بال و پر مى‌کشند.

خداوندا! تو مى‌دانى که امت رسول تو در این مملکت مواجه با همه توطئه‌ها است و ایادى شیطان در داخل و خارج او را آرام نمى‌گذارند و تلاشها هر روز براى در تنگنا و مضیقه قرار دادن این ملت در امور اقتصاد فزونتر مى‌شود.

خداوندا! تو مى‌دانى مردم ما مشکلات را به جان و دل خریده‌اند و از هیچ چیزى غیر تو ترس و بیم ندارند و تمام زجرها و دردها را تحمل مى‌کنند، همه پیروزیها را از آن تو و به عنایت تو مى‌دانند، پس ما را به عنایت دوباره خود همراهى نما و دلهاى ملت ما را به نصر و پیروزى خود امیدوارتر ساز و رزمندگان جبهه ما را به مدد غیبى و جنود مخفى خود غالب و پیروز گردان و توان و صبر و استقامت ما را در تحمل سختیها و مشکلات افزون نما و نعمت رضایت در شکست و پیروزى را به ما ارزانى فرما و دل مردم ما را که براى دین تو شهید و مفقود و مجروح و اسیر داده‌اند و سختى هجران عزیزان را به عشق لقا و رضاى تو تحمل کرده‌اند، شادمان فرما و همه ما را در مسیر بندگى خود عاشق و درد آشنا فرما و شهیدان ما را از کوثر زلال ولایت خود و رسول اکرم- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- و ائمه هدى‌- علیهم صلوات اللَّه- سیراب نما و انقلاب اسلامى ما را به انقلاب مصلح کل متصل فرما.”

برچسب ها:
سعید قاسمی،اهانت به پیامبر،قبلتین در زنجیر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان