درمان بسیار هزینه بر و گران است

  • شناسه خبر: 97382
درمان بسیار هزینه بر و گران است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هرچه برای پیشگیری صرف کنیم بهتر از صرف هزینه در درمان است زیرا درمان بسیار هزینه بر و گران است.

خانه » آخرین اخبار » درمان بسیار هزینه بر و گران است

به گزارش خانه خشتی، علی اسماعیلی ندیمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان در فرمانداری افزود: هرچه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها هزینه صرف شود نتیجه بخش تر است.

وی تصریح کرد: وضعیت ما از لحاظ بیماری های غیر واگیر اسفناک و نگران کننده است اگر در رابطه با این موضوع اقدام نکنیم و مردم در شیوه درست تغذیه و مسائل بهداشتی درست عمل نکنند مطمئنا در آینده جوابگوی این همه بار بیماری نخواهیم بود.

اسماعیلی با بیان اینکه سکته های مغذی و قلبی سر دسته کشتار در جامعه است اظهار کرد: مردم یا باید تحرکشون را بیشتر کنند یا کمتر بخورند تا به بیمایر چاقی و پر فشاری خونف دیابت و … مبتلا نشوند .

وی ادامه داد: به نکته علمی اشاره کنم که اخیرا باب شده که مصرف فلان چیز برای قند خون مفید است، فلان چیز برای تنظیم کردن فشار خون موثر است  و ترکیب برخی میوه ها و … معجزه می کند که باید بگویم مردم به اینها اهمیت ندهند و برای سلامتی خود کمتر بخورند و درطول روز ۳۰ دقیقه پیاده روی کنند.

دکتر اسماعیلی به مسئله دیابت در شهرستان اشاره کرد و افزود: بر اساس مطالعات طرح کوهورت که بایستی ده هزار نفر در رفسنجان تحت مطالعه بیماری های غیر واگیر باشند، در حال حاضر ۳ هزار نفر در این مطالعات شرکت کرده اند و بر اساس تحقیقات ناشی از این طرح مطالعه کوهورت، مشخص شد بالای ۲۰ درصد اینها به دیابت مبتلا هستند.

وی اضافه کرد: همچنین افراد بالای ۱۸ سال ۲۰ درصد مبتلا به پرفشاری خون هستند .

اسماعیلی بیان کرد: بر اساس تحقیقات ناشی از این مطالعه حدود ۲ سوم جمعیت شهری جامعه یا چاق هستند یا افزایش وزن دارند و  مصرف سیگار در جامعه شهری بزرگسال بالاتر از ۲۰ درصد در مردان است .

وی گفت: اشتباهی که در درک مردم وجود دارد این است که  که می گویند دود قلیان از روی آب رد می شود و خطرناک نیست اما مسئله اینجاست که بسیاری از تنباکوها به مواد مخدر و روان گردان الوده هستند و دود ناشی از مصرف قلیان تا اعماق ریه پیش می رود و موجبات بیماری های ریوی و سرطانها و … می شود.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان