آیت الله خاتمی:

انقلابی منهای ولایت را انقلابی نمی دانیم / برخی در قصه برجام به دنبال حذف شعار باشکوه مرگ بر آمریکا بودند

  • شناسه خبر: 97342
انقلابی منهای ولایت را انقلابی نمی دانیم / برخی در قصه برجام به دنبال حذف شعار باشکوه مرگ بر آمریکا بودند

امام جمعه موقت تهران گفت: رهبری بارها گفته اند به غیرتی ها نگویید افراطی،امام را به عنوان یک چهره انقلابی معرفی می کند و این جفا است به کسانیکه که پایبند به مبانی اسلام هستند آنها را افراطی بخوانند.

خانه » آخرین اخبار » انقلابی منهای ولایت را انقلابی نمی دانیم / برخی در قصه برجام به دنبال حذف شعار باشکوه مرگ بر آمریکا بودند

به گزارش خانه خشتی به نقل از  دقیانوس ما، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه شنبه ۱۵ خرداد به مناسبت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد در جمع مردم جیرفت در محل مسجد جامع گفت:شما وفاداران به دین و مکتب هستید مرحوم شهید مطهری می فرمود” من شیراز را دوست دارم چون در این فضا ملا صدرا نفس کشیده” جیرفت هم دوست داشتنی است چون در این فضا مجاهدان نستوه و شجاع نفس کشیدند.

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیار تبعید شدند مرحوم شهید آیت الله ربانی شیرازی در این دیار بودند و شما و مومنان از همان روزها همراه با این خوبان بوده اید اجتماعات شما همیشه پر شور بوده و من هرگز یادم نمیرود اجتماع پر شور فاطمیه اول شما که در مصلی شکل گرفت و ایام انتخابات هفتم اسفند خبرگان و مجلس شورای اسلامی بود و بیان داشت: صمیمانه از حضورتان در انتخابات و ابراز رای مجدد به این طلبه ناچیز تشکر می کنم برای بنده روشن است که قصه قصه سید احمد خاتمی نبوده است بلکه قصه این بوده است که می خواستید ابراز اعتماد دهها باره خودتان را با ولایت داشته باشد.

IMG_3870 copy

خاتمی با یادآوری قیام خونین ۱۵ خردا و جنایات انجام شده در آن روز اظهارداشت:شام ۱۵ خرداد است دقیقا” ۳۵ سال پیش حادثه جانگداز ۱۵ خرداد اتفاق افتاد می خواهم برای نسل انقلاب و نسل دوم و سوم انقلاب بازگو کنم که ۱۵ خرداد چه اتفاقی افتاد.

وی در ادامه سخنانش خطاب به شرکت کنندگان در این آیین تصریح کرد:قصه این بود که در آن ایام رژیم شاه خیره سری داشت و امام مثل شیر غرید و در مقابلشان ایستاد عاشورا مردم حسین حسین گفتند ۱۲ محرم ۱۵ و خرداد ۳۵ سال پیش اینها آمدند امام را دستگیر کردند مردم بپا خواستند که چرا نایب امام زمام ما را گرفتید ودر قم تظاهرات شد در ورامین و تهران هم تظاهرات شد و رژیم شاه هم مردم به گلوله بست.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “امام هم فرمودند در حادثه ۱۵ خرداد ۱۵ هزار نفر کشته شدند”افزود: عرض می کنم قهرمانان ورامین بودند که بطرف تهران می آمدند که آنها را به گلوله بستند و مجروحین هنوز نفس می کشیدند ریختند داخل کامیون و همین جایی که مزار شهدای ۱۵ خرداد است یک گودالی حفر کردند و زنده زنده آنها رابه شهادت رساندند حادثه بسیار جانگدازی بود ولی بذر انقلاب بزرگ مان که در سال ۱۳۵۷ ببار نشست از اینجا نشانده شد.

وی گفت:در آن زمان لیبرال ها این نهضت ۱۵ خرداد را نهضت کور نامیدند و هیچ همراهی نکردند ولی ملت به صحنه آمد و کار خودش را کرد نهضت را کور می نامیدند چون معتقد بودند راه درست راه آنها است اما نهضت مردم نهضت روشنی بود و انقلاب بزرگ اسلامی بعد از ۱۵ سال از سال ۵۲ بعد از ۱۵ سال ببار نشست، انقلاب اسلامی شکل گرفت آن قیام به حمایت از ولایت بود ولایتی که مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد ویژگیهایی را برشمردند که کمتر گفته می شود یکی مومن،دوم متعبد سوم انقلابی به شکرانه خداوند جمعیت خوب و ستودنی و بنا به مثل معروف که یک مردمی جنگی به از چند هزار است.

این استاد حوزه و دانشگاه از شرکت کنندگان در آیین گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد خواست تا اینکه همین صحبت کوتاه را خوب گوش بدهند و افزود: ویژگیهایی را که آقا در رابطه با امام فرمودند کمتر بازگو می شود و در .واقعیت شاکله امام را با این سه ویژگی بیان کردند ما دو نوع آدم داریم یکی آدم هایی که دین باورند و آدم هایی که نامشان دیندار است و چه بسا اطلاعاتی هم داشته باشند .

وی با بیان این مطلب که “دین باور یعنی چه”و با با بیان یک مثال گفت:همه ما می دانیم از مرده کاری ساخته نیست اگر کاری هم ساخته باشد پدر آدم و مادر آدم آسیب نمی رساند و اگر بعد از ظهر فوت کنند می گویند جنازه را بیرون ببرند می گویند چون می ترسیم،چرا می ترسید مرده که ترس ندارد ثانیا اگر ترس داشته باشد پدر و مادر به شما آسیب نمی رسانند ولی می گوییم داخل منزل نباید باشند.

IMG_3959 copy

خاتمی در ادامه ی مثال فوق برای تبیین واقعیت ایمان امام راحل به خداوند متعال در زمان تبعید تصریح کرد:به کسی که شغلش قرآن خوانی است می گویند که سر این جنازه قرآن بخوان و هیچ ترسی هم ندارد او ایمان و باور دارد که از مرده کاری ساخته نیست اما ما به این باور نرسیده ایم .

وی با برشمردن خصوصیات بارز حضرت امام اضافه کرد:امام دین باور بود با تمام وجود خدا را باور داشت لذا امام در مسیر مبارزات یک ذره نترسید و فرمود”وقتی من را داشتند تهران می بردند دیدم ماموری که کنارم است پایش می لرزد گفتم من را دستگیر کردند تو می ترسی ولی من بهش دلداری دادم و گفتم نترس”.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:امام راحل فرمودند”در مسیر تهران-قم خودرو پیچید داخل خاکی و برگشت به قلبم مراجعه کردم ببینم ترسیدم ولی دیدم به قدرت خداوند ذره ای نترسیدم” این می شود قله شجاعت.

وی با بیان خاطراتی از ایمان راسخ حضرت امام اظهارداشت:امام را از تهران به قم آورند و مشکل قلبی پیدا کرد آوردند تهران برای معالجه ،پزشک معالج می گفت یک دفعه شایعه کردند که زیر تخت امام بمب گذاری کرده اند باید تخت را جابجا می کردند که بمب را بردارند ولی ضربان قلب امام روی مانیتور خودش را نشان می داد که برایم خیلی جالب بود که حاج احمد آقا به امام گفتند احتمالا زیر تختتان بمب گذاشته اند باید آن را جابجا کنند امام حضرت امام با آرامی گفت” هیچ اتفاقی نمی افتد” و ضربان قلب امام تغییر نکرد.

خاتمی با بیان مطلبی نقل قول از استاد شهید مطهری،بیان کرد:استاد مطهری گفتند” وقتی امام پاریس بودند رفت به دیدار امام به پاریس وقتی برگشت دوستان از ایشان پرسیدند که امام را چگونه دیدی گفت:آمام را با چند تا آمنا دیدم امام باتمام وجودش خدا را باور دارد، دوم به مردمش ایمان دارد و سوم به راهش ایمان دارد.

وی در ادامه بیان مستندانی از ایمان و اعتقاد قلبی حضرت امام به خداوند متعال خاطر نشان کرد:یکی از همراهان امام می گوید در آغاز مبارزات به امام گفتم آقا خیلی تند نروید دستگیر می شوید و شعله انقلاب خاموش می شود امام فرمودند با این حمایت مردمی نمی توانند من را دستگیر کنند، امام را دستگیر کردند و به زندان ۸ ماهه بردند و تبعید کردند امام را ۹ ماه به ترکیه تبعید کردند و بعد ۱۵ سال به نجف تبعید کردند و بعد حوادث انقلاب پیش آمد و امام فاتحانه وارد تهران شدند.

خاتمی ادامه داد:شب اولی که امام در مدرسه رفاه تهران اسکان گزیدند همان شب اول رفتند دیدن امام می گفت امام به من گفت،یادت است که در آن زمان مبارزه چی به من گفتی گفتم یادم است یادت است من چی جواب دادم گفتم یادم است شما گفتید با این حمایت مردمی من را بازداشت نمی کنند می خواهم خدا باور را بگویم امام گفت:این ۱۵ سال تبعید مجازات آن یک کلمه بود و من نباید می گفتم حمایت مردمی بلکه باید می گفتم حمایت خدا این دوارن عرفان امام است .

IMG_3888 copy

خاتمی با بیان اینکه”متعبد یعنی کسی که چارچوبه اش را خدا تعیین می کند امام اینچنین بود تا اخر عمرش واجبات و مستحباتش روی حساب بود”تصریح کرد: حتی مستحباتی را که بعضی ها توجه ندارد امام به آنها توجه داشتند و روز جمعه مستحب است که انسان غسل جمعه و تنظیف داشته باشد امام روی این ریزه کاریها عنایت داشت و به مناجات شعبانیه نیز اهتمام ویژه ای داشتند.

وی گفت:رهبری فرمودند” از امام پرسیدم کدام دعاها را بیشتر دوست داری گفت دعای کمیل و مناجات شعبانیه را” حضرت امام در ماه رمضان ملاقات ها را تعطیل می کرد و روز ۱۰ جزو قرآن می خواند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در باب تکریم از ایمان حضرت امام در شرایط های سخت تصریح کرد:زیارت جامعه را ۱۵ سال ایستاده می خواندند وقتی هم عراق و نجف حکومت نظامی بود منزلشان نزدیک حرم مولا علی(ع) بود این یعنی تعبد یعنی امام چارچوبه زندگی اش را از قرآن می گرفت.

وی با انتقاد شدید از عرفان های قلابی و نادرست در جامعه امروزی اظهارداشت:امروزه عرفان های قلابی ، نادرست و غلط پیدا شده با نسخه هایی که ربطی به دین ندارد عمل می کنند رهبری می گویند” امام شخصیت متعبد است” یعنی عرفان را از راه دین پیدا کنید.

امام جمعه موقت تهران با تبیین واژه سومی را که رهبری برای امام بکار بردند،خاطر نشان کرد: واژه دیگری که رهبری برای حضرت امام بکار بردند انقلابی است طی این دو و سه ماه یک بار آقا به مجلس خبرگان گفتند که مجلس خبرگان باید انقلابی بماند که به همت مردم انقلابی ماند مظهر انقلابی بودن خبرگان مجلس پنجم رئیس شجاع و ولایتمدار است و در دیدار با حوزه ویان تهران هم فرمودند”حوزه باید انقلابی بماند” و در سخنرانی ۱۴ خرداد هم تمام اتکای محور کلمات رهبر معظم انقلاب انقلابی بودن انقلابی ماندن بودند.

IMG_3905 copy

وی به استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهارداشت: رهبری فرمودند هر گاه انقلابی عمل کردید پیشرفت کردید و پیروز شدیم و هر گاه غیر انقلابی عمل کردید پیشرفت نکردیم.

خاتمی انقلابی بودن را در گروه دولت،مجلس و مردم عزیز و حوزویان دانست و افزود: دلیلش این است که آقا می بیند در بعضی عرصه ها انقلابی عمل کردن رنگ باخته است صحبت های آقا هدفمند است و بی هدف نیست و در آغاز قصه برجام یک آقایی در سایتش می نویسد که ۱۳ آبانماه امسال مرگ بر آمریکا نگویید و بعضی ها هم ازش حمایت کردند این یعنی افول سبقه انقلاب و کسی هم یک جایی دارد و پیش پا افتاده نیست معنایش این است که روحیه انقلابی رنگ باخته است .

وی با انتقاد از کسانیکه مداوم دنبال بزک کردن چهره ننگین آمریکا هستند و کسانیکه انقلابیون ضد آمریکا را افراطی می نامند ،بیان داشت:آقایی با صراحت می گوید افراطیون ایران و آمریکا ضد برجام هستند افراطیون آمریکا صهیونیست ها هستند و افراطیونی که این آقا می گوید بچه بسیجی ها یی هستند که ترکش ها در بدنشان هستندآنهایی هستند که روز حادثه دوباره می روند جانشان را فدای نهضت امام و ماندگاری خط امام می کنند کسانیکه غیرت دینی دارند آنها را افرطی می گو یند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد:آقا بارها گفته اند به غیرتی ها نگویید افراطی،امام را به عنوان یک چهره انقلابی معرفی می کند و این جفا است به کسانیکه که پایبند به مبانی اسلام هستند آنها را افراطی بخوانند.

DSC_0002 copy

وی با یادآوری قصه سلمان رشدی مرتد بعد از پذیرش قطعنامه اظهارداشت: بعد از پذیرش قطعنامه سناریوی سلمان رشدی مرتد را راه انداختند فورا” مواجه شدند با کتابی بر علیه انبیاء الهی امام فرمودند” من دستور می دهم این مرتد محکوم به اعدام است و هر مسلمانی درهر کجای دنیا این مرتد را دید اعدام کند”.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آن زمان کشورهای اروپایی سفرایشان را از ایران فراخواندند،گفت: امام فرمودند” دست از پا درازتر خودشان برمی گردند”.

وی انقلابی عمل کردن را یک تکلیف دانست و افزود: آمریکا بداند ایران اسلامی ذره ای از مواضع اش عدول نکرده و نخواهد کرد.

خاتمی با ابراز تاسف اظهارداشت:با قصه برجام برخی در پی آن بودند که فرود نفرت از آمریکا را در این کشور دنبال کنند و در پی این بودند که فریاد با شکوه و انقلابی مرگ بر آمریکا از این کشور رخت برببندد.

وی در ادامه سخنانش در خصوص تداوم شعار مرگ بر آمریکا خاطر نشان کرد:می بینیم رهبری در خطبه های عید فطر این شعار را تکرار می کنند این معنایش انقلابی ماندن نهضت اسلامی ما است و بعد از سخنان ۱۴ خرداد آقا ، واکنش های بین المللی را می بینیم که ایران همانند دوران امام همچنان انقلابی و در برابر دنیا استکبار ایستاده است.

IMG_3916 copy

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:آقا انقلابی بودن را معرفی کرده اند و نهادها و سازمان های انقلابی و مردم انقلابی را معرفی کردند و چهره های انقلابی باید تجلیل بشوند.

وی با تجلیل از امام جمعه جیرفت گفت:حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه شجاعانه از مواضع انقلاب و ولایت دفاع کرد از انقلابی باید حمایت و کمک کرد تخریب ها دیگر معنا ندارد تضعیف ها معنا ندارد اینها رویارویی با خط امام است با امام جمعه طرف شدند، امام جمعه ای که دغدغه اش انقلاب است، جیرفت شهر انقلابی است و سبقه انقلابی دارد و انقلابی خواهد ماند.

خاتمی گفت:ما با افتخار از همه نیروهای مسلح مان حمایت می کنیم حمایت ویژه از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم زیرا بنا به گفته حضرت امام ” اگر سپاه نبود کشورهم نبود این یک حقیقت است.”

وی با یادآوری خدمات سپاه در بحران های پیش آمده افزود:اگر در فتنه ۸۸ سپاه در صحنه نبود کودتای مخملی کار می کرد و آنچنان در دفاع مقدس افتخار آفرید در فتنه ۸۸ هم افتخار آفرید.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد:آماج حملات رسانه های بیگانه جریانات انقلابی و سپاه هستند ما انقلابی را منهای ولایت انقلابی نمی دانیم.

وی در پایان گفت:سخن این است انقلاب ما برگرفته از نهضت الهی ۱۵ خرداد سال ۴۲ بود و به فضل خدا آن روحیه امروز در جوانان بسیجی و انقلابی ما است و با همین روحیه از انقلاب بزرگشان پاسداری خواهند کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان