پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

نمایشگاه “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در پارک جوان دایر شد /  تصاویر

به گزارش خانه خشتی، صبح امروز با حضور امام جمعه، معاون اجتماعی و سیاسی فرمانداری، رئیس شورای شهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین ادارات رفسنجان نمایشگاهی با عنوان “پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت” در محل پارک جوان افتتاح شد.

این نمایشگاه که به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و همزمان با دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برپا گردیده تا دوشنبه ۱۰ خردادماه دایر است و در کنار آن مشاوره قبل ازدواج، بعد ازدواج، مهارت های زندگی، تست بیماری های غیر واگیر به طور  رایگان برای مردم انجام می شود.

 دکتر احمد جمالی زاده در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در حال حاضر نرخ باروری در کشور زیر دو است که این می تواند تهدیدهای امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور ایجاد کند.

وی افزود: سن ازدواج در خانم ها و آقایان ۴ تا ۶ سال افزایش یافته و از طرفی سن اولین فرزند اوری ۳ تا ۴ سال بعد از ازدواج است و فاصله سنی بین فرزند اول و دوم که قبلا دو تا سه سال بود در حال حاضر ۵ سال است.

جمالی زاده بیان کرد: با کاهش ازدواج ها میزان طلاق ها افزایش یافته از طرفی میزان باروری در کشور که زیر دو است در رفسنجان هم همینطور است.

وی تصریح کرد: باید رشد جمعیت ثابت باشد به گونه ای که از هر ده ازدواج باید ۲۱ فرزند به دنیا آید تا رشد جمعیت ثابت باشد.

وی گفت: اگر نرخ باروری زیر دو باشد تا ۲۵ سال آینده ۵۰ درصد جمعیت کشور سالمند استو این تهدیدی برای کشورمان است.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی ناپایدار بودن خانواده ها است و اگر به استحکام برسند مشکلات و آسیب ها کاهش میابد لذا با استحکام خانواده ها طلاق کاهش و ازدواج افزایش میابد و در نتیجه این امر کشور را به سمت جوانی پیش می برد.

خروج از نسخه موبایل