تقدس زدائی با مارک بی بی سی

  • شناسه خبر: 9426
تقدس زدائی با مارک بی بی سی

“خانه خشتی“: خیرا در رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مراجع عظام تقلید نسبت به تعطیلی مسابقات لیگ فوتبال در ماه مبارک رمضان برای بهره وری هرچه بهتر و بیشتر ورزشکاران و جلوگیری از روزه خواری توصیه های جدی فرموده اندکه منجر به اظهار نظرهایی در این راستا شده است. این […]

خانه » اخبار ویژه » تقدس زدائی با مارک بی بی سی

خانه خشتی“: خیرا در رسانه ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه برخی از مراجع عظام تقلید نسبت به تعطیلی مسابقات لیگ فوتبال در ماه مبارک رمضان برای بهره وری هرچه بهتر و بیشتر ورزشکاران و جلوگیری از روزه خواری توصیه های جدی فرموده اندکه منجر به اظهار نظرهایی در این راستا شده است.
این در حالیست که در کشوری مانند ترکیه که هنوز تفکر لائیسیته برآن حکمفر ماست به احترام ماه مبارک رمضان مسابقات لیگ فوتبال در آن کشور تعطیل می شود و حال باید منتظر بود که مسئولان امر ورزش در ایران چه تمهیداتی را با توجه به نظرات آیات عظام برای تعطیلی لیگ فوتبال در ایام ماه مبارک رمضان می اندیشند.
علیرضا مالمیر – کارشناس سایت طنین یاس
از این موضوع که بگذریم چند روز پیش شبکه بی بی سی فارسی با پخش گزارشی از ورزشکاران مسلمان نظرشان را درباره گرفتن روزه در ماه رمضان با توجه به انجام تمرینات و امادگی برای برگزاری المپیک جویا شد که این تعداد نفرات همگی نظرشان انجام تمرینات و عدم تعطیلی به جهت نزدیک بودن المپیک ۲۰۱۲ بود و به این که در آینده نزدیک  نسبت به ادای قضای این فریضه اقدام خواهیم کرد اذعان داشتند و همچنین حضور قدرتمند یک ورزشکار مسلمان را در المپیک بالاتر از فریضه روزه در این ماه بیان کردند! البته ناگفته نماند که اینچنین اظهار نظری از زبان برخی ورزشکاران به معنای مورد تائید قرار گرفتن این مطلب توسط دیگر ورزشکاران مسلمان نیست و صرف بیان موضوعی از طرف تعدادی از ورزشکاران به ظاهر مسلمان نمی توان جز را به کل تعمیم داد اما نکته اساسی این گزارش انجا روشن می شود که چرا زحمت بیان این موضوع را شبکه بی بی سی فارسی وابسته به بریتانیا برعهده می گیرد و می شود دایه دلسوز از مادر؟ مسلما آنچه که درجنگ نرم هدف دشمن برای جامعه هدف مهم است، تغییر فرهنگ و ذائقه و باورهای مردم آن جامعه است که در این بین نقش رسانه هایی مانند تلویزیون و شبکه های ماهواره ای از همه فعال تر و مهم تر است.
شبکه ای مانند بی بی سی با مهارت تمام و در پشت نقاب خبیث خود امابا ظاهری مثلا موجه و به دور از جانبداری سیاسی به ایفای نقش خود که همانا قداست زدائی از جامعه دینی ایران است به طرز موزیانه ای می پردازد و با اتخاذ موضعی به ظاهر بیطرف و با فریب بیننده  نه نظر و اراده خود بلکه خواست صحنه گردانان اصلی این شبکه را به مخاطب القا می کند.  وگرنه چه لزومی دارد که با پخش اینچنین گزارشی که فقط بیان نظر شخصی ورزشکار است برای جامعه ورزشکاران مسلمان نسخه جعلی بپیچد؟
پر واضح است که برای جواز یا عدم جواز روزه گرفتن راه هائی برای فرد مسلمان در دین وجود دارد که وی با مراجعه به کارشناسان خبره در این راستا به جواب خویش می رسد و نیازی به تنویر افکار عمومی نیست و این مسئله مانند روز روشن است که صرف شرکت در برنامه ای مانند المپیک عذری موجه برای ادای فریضه ای  واجب مانند روزه در ماه مبارک رمضان برای یک مسلمان نیست.موضوعی که شبکه بی بی سی تلاش می کند آن را عادی و کم اهمیت و یابی اهمیت جلوه دهد.
افرادی مانند ورزشکاران که شخصیت های محبوب جوانان هستند با نهایت تاسف باید گفت : چه باور داشته و چه نداشته باشیم برخی از این قشر به عنوان الگوی نامناسب جوانان هستند و اینچنین شبکه هائی  قصد دارد با مطرح کردن این افراد به عنوان نخبگان ورزشی به مقاصد خویش که همانا تخریب عقاید و باور جامعه هدف، جامعه اسلامی ایران  است دست پیداکند.

علیرضا مالمیر – کارشناس سایت طنین یاس

برچسب ها:
تقدس زدایی،مارک بی بی سی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان