معدن کاوی در قلب حیات وحش رفسنجان

  • شناسه خبر: 91190
معدن کاوی در قلب حیات وحش رفسنجان

قرق بانان منطقه حیات وحش رفسنجان از فعالیت یک دستگاه بیل مکانیکی در قلب این حیات وحش خبر دادند.

خانه » آخرین اخبار » معدن کاوی در قلب حیات وحش رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی“، این منطقه حساس که سرشستان نام دارد زیستگاه گونه های ارزشمندی ازقبیل هوبره، کفتار، قوچ ومیش وحشی، گربه پالاس و کل و بز می باشد که به دفعات توسط قُرق بانان گزارش وتصویربرداری شده است.

چنانچه فعالیت معدن مذکور ادامه یابد بخش قابل توجهی ازدستاوردهای گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از بین رفته وحیات وحش آن نابود خواهد شد.

سازمان مردم نهاد دوستداران طبیعت تا کنون با مشکلات بسیاری روبرو بوده که ازمهمترین آنها می توان از دست اندازی معادن به این منطقه نام برد بطوریکه دردوسال گذشته یک معدن درقلب منطقه مذکور شروع به فعالیت کرد که با تجمع اعضای گروه درفرمانداری رفسنجان وپیگیری این سازمان مردم نهاد فعالیت این معدن متوقف شد.

IMG_4717

این گروه مردمی از ابتدای فعالیت خود  با معادن فعال منطقه که از قبل درمنطقه حضورداشته اند تعامل کرده ولی درمقابل دست اندازی معادن جدید همواره نگرانی ها وجود دارد واین مسئله باعث اتلاف وقت وانرژی بسیار و عدم اطمینان به آینده این منطقه می گردد.

دوستداران طبیعت رفسنجان ازسال ۱۳۸۷ باهدف حمایت و حفاظت از زیستگاه منطقه منصورآباد رفسنجان به وسعت۱۲۶ هزارهکتار تشکیل گردید.

این سازمان مردم نهاد هم اکنون با۵۰۰ نفر عضورسمی وافتخاری که کلیه هزینه های حفاظتی منطقه مذکوررا تامین می کنند به فعالیت خود ادامه میدهد وبزرگترین دستاورد این گروه مردمی افزایش جمعیت پستانداران علفخوار از۳۰ راس دربدو شروع درسال۱۳۸۷ به ۷۳۴ راس درسال جاری وهمچنین فعالیت های فرهنگی که سهم بسزایی درارتقای فرهنگ زیست محیطی مردم داشته است وهم اکنون بعنوان اولین قرق حیات وحش توسط بخش خصوصی درسطح کشور مطرح میباشد که علی رغم پیگیری های بسیار وموافقت کلیه دستگاههای دولتی استان کرمان هنوز تعیین تکلیف نشده است.

گفتنی است خبرنگار خانه خشتی در باره این موضوع با رئیس اداره محیط زیست شهرستان رفسنجان مصاحبه کرده که وی نیز در این رابطه گفت: معدن کاوان گفته اند مجوز رسمی دارند.

حسین آخوندی افزود: قرار است در هفته آینده این موضوع پیگیری شود و اگر معدن کاوان فاقد مجوز معدن کاوی باشند تحویل مقامات قضایی و جریمه خواهند شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان