حجت السلام زینلی:

سخت‌‌ترین تنش زندگی حضرت زهرا (س) انحراف امت در تبعیت از رهبری بود

  • شناسه خبر: 90158
سخت‌‌ترین تنش زندگی حضرت زهرا (س) انحراف امت در تبعیت از رهبری بود

امام جماعت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف گفت: سخت‌‌ترین تنشی که در زندگی حضرت زهرا (س) اتفاق افتاد، انحراف امت در تبعیت از رهبری و ولایت امیرالمومنین (ع) بود که در آخر جانشان را برای این هتک حرمت به ولایت فدا کردند.

خانه » آخرین اخبار » سخت‌‌ترین تنش زندگی حضرت زهرا (س) انحراف امت در تبعیت از رهبری بود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت السلام زینلی امام جماعت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف در جمع فاطمیون در صحن امامزاده برجسته‌ترین ویژگی حضرت فاطمه (س) مادری ائمه اطهار و داشتن قلبی مملو از معرفت ولایت دانست و گفت: در مورد عمده فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) در حوادث و تشنجات پس از رحلت رسول اکرم (ص) حضور حضرت بسیار پر رنگ‌تر از قبل دیده می‌شود.

وی افزود: دامنه این فعالیت‌ها آن‌قدر گسترده شده بود که حضرت مورد خشم دشمن قرار گرفت و همین امر موجب شهادت و کوتاه شدن دوران زندگی ایشان پس از رحلت پیامبر شد.

حجت الاسلام زینلی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) ابتدا با امر به معروف آن هم به شکل خانه به خانه، درب خانه مهاجرین و انصار می‌رفت  و توصیه‌های پیامبر را یادآوری می‌نمود و از آنها در خصوص یاری امیرالمومنین عهد می‌گرفت.

وی تصریح کرد: گریه‌های پیوسته حضرت در بیت‌الاحزان و قبرستان شهدا، تداعی کننده نارضایتی او از وضع موجود بود.

زینلی آخرین اقدامات حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت در مسجد و در میان مهاجر وانصار ایراد کردن خطبه فدکیه بیان کرد و گفت: این بانوعذر مخالفان را نپذیرفت، آنها را به خانه راه نداد و در جمع عیادت کنندگانش مطالب سیاسی و انحرافات پیش آمده را گوشزد می‌‌کرد.

وی خاطر نشان کرد: سخت‌‌ترین تنشی که در زندگی حضرت زهرا (س) اتفاق افتاد، انحراف امت در تبعیت از رهبری و ولایت امیرالمومنین (ع) بود که در آخر جانشان را برای این هتک حرمت به ولایت فدا کردند.

زینلی بیان داشت: ایشان در زمان حیات با گریه ابراز نارضایتی کرد و با وصیتی مبنی بر عدم حضور افرادی که ولایت را زیر پا گذاشتند در مراسم تشییع و تدفین، خواست تا قبرش مخفی بماند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • خادم الشهداء

    باعرض سلام وتقدیم احترام خدمت مسئولین سایت خانه خشتی وخبرنگار فعال اقای نقی زاده.. ازاطلاع رسانی شما کمال تشکروقدردانی مینمایم که مردم را از اخبار وکلیه مراسمات مطلع میکنید... وهمچنین ازاقای زینلی که با کلام گرمشان اولین شب مراسم بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)را زینت بخشیدن ایشان افتخار امامزاده سیدجلاالدین ومنطقه شمس ابادهستن خدواندروح پدر بزرگوارشان جانباز ۸سال دفاع مقدس اقای حاج اصغرزینلی رابااهل بیت مهشور گرداند.. وهمچنین ازخادمین مخلص امامزاده در برگزاری مراسم ایام فاطمیه اقای بیگانی وحسینی وزینلی نیز تشکروقدررانی مینمایم .. التماس دعا... در پناه حق

    جواد

    خیلی عالی بود؛استفاده بردم

    علی

    سلام حجت اسلام زینلی خیلی سخنان عالی وبه موقع واززحماتشان در استان مقدس تشکر می کنیم

    علی

    سلام باتشکر ازخانه خشتی

    محمد

    سلام ماشاءالله به بیانات زیبایشان خداوند روح ابویشان را شاد کنند اینها خانواده ولایی هستند .من دلم خیلی میخواهد پای صحبتهای ایشان بنشینم لیاقت نداشتیم. تشکر از آقامجتبی نقی زاده که گزارش را کامل فرستادند.

    عباس

    سلام تشکر میکنم از آقا مجتبی نقی زاده خبر نگار خانه خشتی در نوق و دیگر بزرگواران خانه خشتی که نامشان را نمیدانم حاج آقای زینلی روحانی مخلص و مومنی است فرزند جانباز حاج اصغر زینلی می باشد چقدر پدرشان آرزو داشتند فرزندشان را در لباسی روحانی ببیند اجل مهلت نداد خدا روح پدرشان را از این مراسم فیض دهد. ای کاش دیرشب در امامزاده بودم و از سخنانشان بهرهمند میشدم. ایشان روحانی مخلص و تابع ولایت و نوه حاج عبدالحسین زینلی مجاهد مبارز می باشد.

    عبد

    سلام سخنانشان عالی است خد ا حفظشان نماید
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان