مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان:

تعجب نکنید یک عده یاران عیسی باشند ولی عیسی از آنها بوی کفر احساس کند

  • شناسه خبر: 90040
تعجب نکنید یک عده یاران عیسی باشند ولی عیسی از آنها بوی کفر احساس کند

مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان گفت: ممکن است یک انسان هم کافر و هم مؤمن باشد، گاهی اوقات منظور از مؤمن آن مراتب بالایی از ایمان است و گاهی اوقات آن مراتب اولیه ی ایمان منظور نظر است.

خانه » آخرین اخبار » تعجب نکنید یک عده یاران عیسی باشند ولی عیسی از آنها بوی کفر احساس کند

به گزارش  “خانه خشتی“، اولین جلسه “انسان انقلابی” از سلسله جلسات یاران خدا به همت مجمع دانشجویان عدالتخواه رفسنجان برگزار شد.

این جلسه، در روز دوشنبه مورخ ۹۴/۱۱/۲۶ بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد امیر المؤمنین (ع) دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و با سخنرانی حجت الإسلام لطفی مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان برگزار شد.

 در این جلسه حجت الاسلام لطفی با اشاره به آیه ۵۲ سوره آل عمران گفت: ایمان داشتن و شرک داشتن و کفر در وجود انسان بودن از اموری است که  معروف است به امور مشککه یا امور تشکیکی، که اموری هستند که دارای سلسه مراتب و دارای شدت و ضعف اند. 

وی با اشاره به اینکه بعضاً ممکن است یک انسان هم کافر و هم مؤمن باشد، افزود: گاهی اوقات منظور از مؤمن آن مراتب بالایی از ایمان است  و گاهی اوقات آن مراتب اولیه ی ایمان منظور نظر است. مثلا در روایات آمده است که به مؤمنین احترام کنید؛ آیا یعنی به بهجت ها احترام کنید یا به همین مردم کوچه و بازار که مسلمان هستند! یا مثلا راجع به عدالت گفته میشود که قاضی باید عادل باشد ،شاهد باید عادل باشد امام جماعت، ولی فقیه باید عادل باشد.قطعا درجه ی عدالت هرکدام از اینها فرق می کند.پس تعجب نکنید یک عده یاران عیسی باشند ولی عیسی از آنها بوی کفر احساس کند.

مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان رفسنجان با اشاره به “فَلَمَّا أَحَسَّ عِیسَى مِنْهُمُ الْکُفْرَ قَالَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللّهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللّهِ آمَنَّا بِاللّهِ” عنوان کرد : عیسی (ع) به آنها گفت یاران من در حرکت به سوی خدا کیانند؟ گفتند ما حواریون، انصار الله و یاران خدا هستیم و ایمان به خدا داریم. خیلی عجیب است که عیسی(ع) می گوید از آنها بوی کفر استشمام میکنم، در حالیکه خودشان میگویند ما ایمان داریم. پس ایمان و کفر ممکن است در یک وجود جمع بشود؛ درجاتی از ایمان باشد ، درجاتی از کفر هم باشد.

وی با بیان اینکه در آیه ۵۲ سوره آل عمران اولین ویژگی انصار الله ایمان به خداست، عنوان کرد: ایمان ماهیتاً با علم متفاوت است. لزوما هرکس که میداند این چنین نیست که که به آنچه که میداند،ایمان هم داشته باشد.

لطفی با اشاره به آیه ۶۱ یونس”أَلا إِنَّ أَوْلِیَاء اللّهِ لاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ گفت: آگاه باشید که اولیاءالله نه خوف دارند و نه حزن.

وی درادامه افزود: فرق خوف و حزن چیست؟ خوف یعنی اضطراب و نگرانی نسبت به آینده. حزن یعنی افسردگی و نگرانی و برهم ریختگی روح و روان نسبت به گذشته. عامل خوف، ابهام در آینده است و عامل حزن، شکست و تلخی های گذشته است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان