طرح آمایش ۱۱ برای اتباع بیگانه در کشور اجرا می گردد

  • شناسه خبر: 89956
طرح آمایش ۱۱ برای اتباع بیگانه در کشور اجرا می گردد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور گفت: طرح آمایش ۱۱ برای اتباع بیگانه در کشور در سه ماه آینده اجرایی می شود.

خانه » آخرین اخبار » طرح آمایش ۱۱ برای اتباع بیگانه در کشور اجرا می گردد

به گزارش “خانه خشتی“، احمد محمدی فر در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان در جمع مسئولان این شهرستان افزود: طرح تا سه ماه آینده به اجرا در میاید و طبق این طرح قطعا بایستی کلیه آمار و اطلاعات و حتی عکس این اتباع به روز باشد.
احمد محمدی فر افزود: در کشور  یک میلیون و ۵۰۰ هزار تبعه مجاز وجود دارد و این افراد مجاز  در برابر دریافت خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به آنها ارائه می دهد هزینه می پردازند.

وی تصریح کرد: امسال بیش از ۶۴۰ هزار تبعه بیگانه غیر مجاز از کشور طرد شدند که برای این کار ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است این در حالی است که سالانه بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ هزار نفر از اتباع بیگانه از کشور ایران طرد می شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کشور افغانستان به گونه ای است که داعش خودش را تثبیت کرده و بخشی هم در اختیار طالبان است تصریح کرد: دولت افغانستان قدرت نفوذ در موارد سیاسی و در کل اموراین کشور راندارد همچنین می توان گفت در افغانستان هیچ نوع زیرساخت سیاسی و اقتصادی به معنای واقعی وجود ندارد.
محمدی فر اظهار کرد: وی خاطرنشان کرد: همچنین یک میلیون و ۵۰۰هزارنفر نیز اتباع غیر مجاز در کل کشور پراکنده هستند و سهم استان تهران با وجود ۷۰۰ هزار نفر در کشور بیشتر است.
محمدی فر گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت افراد ایرانی که فاقد هرگونه بیمه ای بودند تحت پوشش این بیمه قرار می گرفتند که در این طرح اتباع بیگانه اسیب پذیر نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: اکثر حمایت از طریق کمیساریای پناهندگان انجام شده که برای بیمه این افراد حدود ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی اشاره کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر اهمیت دادن به تحصیل فرزندان اتباع بیگانه مجاز، به تحصیل فرزندان اتباع غیرمجاز نیز اهمیت دادند و دستور دادند تا فرزندان اتباع بیگانه غیر مجاز نیز از تحصیل جا نمانند  لذا هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نیفتاده است.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور بیان کرد: از زمان دستور مقام معظم رهبری ۴۸هزاردانش آموز غیرمجاز در ایران ثبت نام شده است.
محمدی فرخاطرنشان کرد: بیشترین آمار قاچاق و گروگانگیری در کل کشور مربوط به استان کرمان است.
وی ادامه داد: مدیریت شرایط موجود مدنظر بوده که در حال حاضر شرایط مطلوب نیست و ساماندهی از داخل افغانستان باید صورت گیرد و در داخل کشور نیز ساماندهی شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور در ادامه با اشاره به تعهد کارفرمایانی که از اتباع استفاده میکنند، گفت: هر گونه جرمی که از سوی اتباع انجام شود کارفرما پاسخگو است همچنین اردوگاهها باید تقویت شود بدین معنا که کسی که وارد اردوگاه شود از آنجا جابه جانشود و بنا داریم که بین یک تا شش ماه آینده هرکس غیرمجاز وارد شد در اردوگاه نگهداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در کشور ۲۰اردوگاه اتباع بیگانه داریم، خاطرنشان کرد: در رفسنجان وجود اردوگاه جدای از ناراحتی که برای مردم ایجاددکرده است، چهره بدی که در مناطق مسکونی ایجاد کرده است.
محمدی فر خاطرنشان کرد: هرجا نیاز باشد برای ساماندهی این اردوگاه زیرساخت فراهم شود ما کمک می کنیم .

در ادامه فرماندار رفسنجان هم گفت: اتباع بیگانه در رفسنجان۱۵هزار فرصت شغلی در رفسنجان اشغال کرده اند این در حالی است که در رفسنجان بیش از ۱۳ هزار بیکار وجود دارد.

حمید ملانروی با بیان اینکه ۶۰هزار تبعه بیگانه در این شهرستان حضوردارند، افزود:  عمده این تعداد غیرمجاز هستند .

ملانوری با اشاره به حضور ۳هزار و ۷۰۰دانش آموز تبعه بیگانه مجاز در مدارس شهرستان گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری و فرزندان اتباع غیرمجاز نیز در مدارس ثبت نام شدند که در مجموع پنج هزار دانش آموز تبعه بیگانه و ۲۰۰دانشجو در رفسنجان مشغول به تحصیل هستند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان