دبیر تخصصی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار:

برپایی نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در کرمان

  • شناسه خبر: 89940
برپایی نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در کرمان

دبیر تخصصی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار از برپایی نمایشگاه اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در کرمان خبرداد.

خانه » آخرین اخبار » برپایی نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی ده زیار در کرمان

به گزارش “خانه خشتی“، حمید قنبری عصر دیروز در نشست خبری اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه برگزاری سوگواره عکس یک رویداد خوب در استان کرمان است، افزود: با توجه به اینکه این سوگواره در سطح کشوری نیست خوشبختانه سطح آثار ارسالی به دبیرخانه بسیار خوب بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی خوب سبب ارسال ۴۹۱ عکس توسط ۱۰۱ عکاس  به دبیرخانه این جشنواره شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فراخوان جشنواره در سطح استانی بود اما از استان های یزد، اصفهان و مشهد و سایر استان ها عکس عاشورایی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 دبیر تخصصی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه این سوگواره در دو بخش عکس حرفه ای و موبایل فراخوان شده است، گفت: از ۴۹۱ عکس ارسالی ۳۸۰ عکس در بخش حرفه ای و ۱۱۱عکس در بخش موبایلی توسط سه نفر از اساتید عکاسی استان داوری شدند.

 قنبری از برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی ده زیار در ۳ اسفندماه سالجاری خبرداد و افزود: ۳۰ عکس برتر از بین عکس های ارسالی به دبیرخانه این سوگواره چاپ می شوند و  در موزه آگیرا پژوهشکده تعلیم و تربیت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاه این ۳۰ عکس برتر در شهرستان های استان کرمان برپا و بعد از آن آثار به شکل دائم در دبیرخانه این سوگواره در محل سقاخانه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) به نمایش گذاشته می شود.

 دبیر تخصصی اولین سوگواره عکس عاشورایی ده زیار با اشاره به اینکه روستای ده زیار یکی از بهترین مکان‌هایی است که در آن تعزیه اجرا می شود و این هنر آیینی  تاکنون رونق خوبی داشته است، افزود: سوگواره امسال به شکلی برگزار شد که از قبل فراخوان آن داده نشده بود اما در سال آینده شاهد نمایشگاه و سوگواره عکس عاشورایی بهتری خواهیم بود.

 قنبری با بیان اینکه ای کاش که در هر جای کوچکی از قبیل ده زیار حوزه های فرهنگی دسته بندی و هدفمند می شدند، بیان کرد: سوگواره عکس تعزیه در ده زیار خروجی خوبی داشته  زیرا  به همت و تلاش همه اعضای اجرایی بوده است.

وی با قدردانی از همه هیئت داوران که ساعت ها در زمینه انتخاب تصاویر با هم تبادل نظر  داشتند، اظهار کرد: همه هدف برای این بود که حقی از کسی ضایع نشود.

aks

برچسب ها:
خانه خشتی ده زیار رفسنجان عکس کرمان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • عکس عاشورایی برای موبایل - تلگرام و رمان

    […] […]
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان