اعتیاد، معضلی از جانب مردم نیست . . .

  • شناسه خبر: 8944
اعتیاد، معضلی از جانب مردم نیست . . .

در شهری که فعالیت فرهنگی اش را با نصب یک بنر ارزش گذاری می کنند دیگر مردم پاسخگو نخواهند بود. به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از بو تیا نیوز : در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه کرمان که جناب سرهنگ کاظمی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کرمان حضور داشتند مسائل جالبی مطرح شد که […]

خانه » آخرین اخبار » اعتیاد، معضلی از جانب مردم نیست . . .

در شهری که فعالیت فرهنگی اش را با نصب یک بنر ارزش گذاری می کنند دیگر مردم پاسخگو نخواهند بود.

به گزارش ” خانه خشتی” به نقل از بو تیا نیوز : در گفتگوی ویژه خبری امشب شبکه کرمان که جناب سرهنگ کاظمی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کرمان حضور داشتند مسائل جالبی مطرح شد که نیاز دانستم به بیان آن ها بپردازم.
سرهنگ کاظمی تاکید داشتند که مردم باید به صورت بسیج عمومی و همه جانبه با پدیده اعتیاد برخورد نمایند و آن را به گونه ای جهاد گونه از بین ببرند.

بنده به عنوان یک شهروند از این پیشنهاد کمال تشکر را دارم اما تاکید می کنم که فقط یک پیشنهاد است و هیچ عقبه فکری خاصی در ان نهفته نیست، زیرا صرف این موضوع که مردم باید خودشان با این پدیده برخورد کنند چیزی جز درگیری و نزاع در میان اقشار مردم را در بر نخواهد داشت.
نکته دیگری که در صحبتهای جناب کاظمی آشکار بود اطلاع کامل ایشان از عدم پیگیری بعضی از همکاران زیردستشان بود و ایشان بارها اعلام کردند که مردم می توانند بصورت حضوری و یا تماس با شماره ۱۹۷ این موضوعات را پیگیری نمایند.
اینکه ماموران پرتلاش نیروی انتظامی با تمام قوا به حراست از مناطق محروم و ناامن و شرور خیز مشغولند جای غرور و افتخار دارد اما اعلام اینکه نیروی انتظامی در کرمان نمی تواند از حال همسایه! مواد فروش باخبر باشد چه معنی و مفهومی دارد؟
در قسمت دیگری از این گفتگو جناب موحد دادستان کرمان پشت خط تلفن برنامه حاضر شدند و به سوالات مجری برنامه پاسخ های جالبی را دادند.
یکی از سوالات مجری برنامه این بود که چرا ورود مواد مخدر به زندان ها کنترل نمی شود؟
پاسخ جالب دادستان محترم که قابل تامل است نشان دهنده ضعف در سیستم زندان های استان می باشد.
اینکه ایشان مطرح کنند که هرجا تقاضا وجود داشته باشد عرضه راه خود را پیدا خواهد کرد در نهادی امنیتی مانند زندان چه توجیهی دارد؟
ایشان نیز بارها از مردم خواستند که خود وارد صحنه شوند و با اعتیاد مقابله نمایند.
اما جناب دادستان نیز مانند جناب کاظمی بدون دادن راه حل فقط به ارائه سرفصل بسنده کردند.
حال بیاییم به عنوان شهروندانی که معضل اعتیاد را روزانه در شهرمان مشاهده می کنیم به تحلیل این پیشنهاد و راه کارهای آن بپردازیم.
اگر همسایه شما و بنده مواد فروش باشد برخورد ما چگونه خواهد بود؟ آیا می شود با خشونت برخورد کرد؟ یا بهتر است از در فرهنگ وارد شد!؟ پیگیری از جانب نیروی انتظامی نیز ممکن است به بازداشت چند روزه و چند ماهه ایشان منجر شود و دوباره روز از نو و روزی از نو . . .
و اگر پیگیری های مردمی و تماس با پلیس ۱۱۰ کارساز بود قطعا جناب کاظمی شخصا پیشنهاد مراجعه حضوری را به مردم نمی دادند.
در سخن و سخنرانی اعلام پیشنهاد هایی که از ذهن می گذرند بسیار آسان و سهل است و نکته اصلی کارساز بودن این پیشنهادات است.
در برنامه ای که امشب مشاهده کردم به طور جدی مردم به عنوان عوامل اصلی افزایش اعتیاد مطرح شدند و مسئولان نیز به این موضوع مهر تایید زدند.
باید به این مسئولان عزیز گفت که آیا خود شما حاضر هستید در چنین محله هایی که سرشار از مواد فروشان مختلف است زندگی کنید؟ اگر چنین کردید قطعا دیگر مردم را مسئول نخواهید دانست.
در شهری که به گفته یکی از همشهریانی که مصاحبه اش در همین برنامه پخش شد، پیدا کردن مواد مخدر راحت تر از پیدا کردن نان سنگک است، پاس دادن توپ به زمین یکدیگر دردی را از کسی دوا نخواهد کرد.
چند روز پیش بنا بر رسالت کاری ام و برای تهیه یک گزارش در جمعی حضور داشتم که تعدادی از حاضرین معتاد به مواد مخدر بودند.
نکته بسیار حیرت انگیزی که در این جمع مشاهده کردم ناراحتی یکی از همین آقایان معتاد از ادامه تحصیل فرزند راهنمایی اش در مدرسه خاصی بود.
بنده خدا از این موضوع ناراحت بود که در مدرسه فرزندش که بزرگترین دانش آموز آن حدود ۱۵ سال سن دارد انواع قرص و مواد مخدر بین نوجوانان رد و بدل می شود.
این مشکلات می تواند عوامل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی داشته باشد که در وهله اول مسئولان باید جوابگو باشند و سپس خانواده های را می توان بازخواست کرد.
در شهری که برای جلب رضایت مردم به صورت گسترده مجوز حاشیه نشینی صادر شده است دیگر نباید مردمش را مسئول معضلاتش دانست.
در شهری که یکی از مسئولانش با افتخار اعلام می کند شخصا مجوز بازگشایی بساط قلیان سراها و قهوه خانه ها را پیگیری کرده است، دیگر از مردمش نمی توان انتظار مسئولیت داشت.
در شهری که فعالیت فرهنگی اش را با نصب یک بنر ارزش گذاری می کنند دیگر مردم پاسخگو نخواهند بود.
…………………………………………………..
پ.ن:
اگر بار گران بودیم و رفتیم!!!
این فقط یک تحلیل از جانب یک جوان است، پس لطفا موضع نگیرید.

محمد حسین توکلی

برچسب ها:
اعتیاد اعتیاد، معضلی از جانب مردم نیست . . . مردم مسئولان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان