«معلم» مورد توجه شبکه تکفیری قرار گرفت/ پاسخ شنیدنی مستندساز جوان در مورد اعزام داوطلبانه اش به سوریه

  • شناسه خبر: 87936
«معلم» مورد توجه شبکه تکفیری قرار گرفت/ پاسخ شنیدنی مستندساز جوان در مورد اعزام داوطلبانه اش به سوریه

اردستانی گفت: پس از پخش مستند «معلم»، سومین شبکه معروف تکفیری ضد نظام سوریه نیم ساعت از زمان برنامه خود را به این مستند اختصاص داد.

خانه » «معلم» مورد توجه شبکه تکفیری قرار گرفت/ پاسخ شنیدنی مستندساز جوان در مورد اعزام داوطلبانه اش به سوریه

محسن اردستانی رستمی مستندساز در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، با بیان انگیزه خود از ساخت مستند «معلم» و «فاتحان فردا» پیرامون تیپ فاطمیون، گفت: در حین ساخت اثری در مورد شهید شاطری (مأمور بازسازی ایران در لبنان)، با یکی از دوستان افغانستانی آشنا شدیم و او تیپ فاطمیون را به ما معرفی و پیشنهاد ساخت مستند را داد؛ پس از هماهنگی با ابوحامد (شهید علیرضا توسلی) مستند «معلم» ساخته شد.

این کارگردان جوان با اشاره به مشکلاتی که در مسیر ساخت فیلم به وجود آمد، اظهار کرد: هنگام ساخت مستند «معلم» یکی از دوستان افغانستانی به ما گفت انتظار نداریم با ساخت این اثر دیدگاه تمام ایرانیان نسبت به افغانستان تغییر کند، همین که دیدگاه بچه های حزب اللهی عوض شود برای ما کافیست.

شهدای مدافع حرم افغانستان و پاکستان مظلوم اند

وی با تأکید بر اینکه شهدا مظلوم اند و در این میان شهدای مدافع حرم مظلوم ترند، تصریح کرد: در میان شهدای مدافع حرم، افغانستانی ها و پاکستانی ها مظلوم ترند؛ در این جنگی که در جیهه مقاومت در حال وقوع است، همه کشورها از قبیل پاکستان، ایران، عراق، سوریه و افغانستان حضور دارند و برای ما شهدای این کشورها هیچ تفاوتی ندارند.

اردستانی رستمی خطاب به مسئولین گفت: مظلومیت شهدای مدافع حرم ایرانی، افغانسانی و پاکستانی زیاد است؛ برادران افغانستانی برای ما و اسلام مایه می گذارند و خون می دهند، نباید مظلوم واقع شوند؛ ارزش کارشان بالاتر از این هاست.

بازخورد مستند تیپ فاطمیون فراتر از آنچه تصور می کردیم بود

اردستانی رستمی در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی“، پیرامون عکس العمل آتی و بازخورد نهایی اثر پس از پخش مستند، گفت: ساخت و پخش چنین اثری برای ما باور نکردنی بود؛ بازخوردها صد برابر آنچه فکر می کردیم بود.

این مستندساز در ادامه با بیان اینکه پس از پخش اثر «معلم»، سومین شبکه معروف تکفیری ضد نظام سوریه نیم ساعت از زمان برنامه خود را به این مستند اختصاص داد، گفت: در داخل کشور هم شاهد عکس العمل مثبت تیپ فاطمیون و افغانستانی ها بودیم؛ یکی از فرماندهان پس از اینکه متوجه شده بود چنین مستندی از تلویزیون پخش شده است، آن را یافته و پس از دانلود بارها تماشا و گریه کرده بود.

جشنواره فیلم عمار-رفسنجان-خانه خشتی (۶)

«معلم» حال جانباز اعصاب و روان را خوب کرد

محسن اردستانی رستمی به ذکر خاطره یکی از دوستانش پرداخت و افزود: یکی از دوستان ما که اهل شمال کشور است برایمان تعریف کرد پدرم جانباز اعصاب و روان است و در آسایشگاه بستری بود، پس از تماشای مستند، حالش بهبود یافت و او را به خانه آوردیم.

وی ساخت اثر «معلم» را روزی خود عنوان کرد و هماهنگی ابوحامد (شهید توسلی) و شهید شاطری را در ساخت مستند دخیل دانست.

کارگردان مستند «معلم» در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد ساخت  اثر بعدی خود تحت عنوان «سه گانه فاطمیون» گفت: معمولاً در مورد کارهای آینده صحبت نمی کنم؛ ان شاالله ادامه داشته باشد.

برای من دست گرفتن بیل، دوربین و اسلحه فرقی نمی کند

محسن اردستانی هم چنین در پاسخ به سوال دیگرِ خبرنگار “خانه خشتی“، در خصوص اعزام داوطلبانه اش به سوریه در قالب رزمنده مدافع حرم، پاسخ داد: برای قرار گرفتن در این مسیر وارد این فضا شدم؛ برای من دست گرفتن بیل، دوربین و اسلحه فرقی نمی کند؛ هر جا که در جبهه مقاومت نیاز باشد، حاضر می شوم.

این مستندساز جوان کارشناس علوم قرآن است و از سال ۸۷ با ساخت وبلاگ وارد فضای فرهنگی شده و پس از بازخورد خوب وبلاگش در فضای مجازی، در سال ۸۹ با دنیای وبلاگ خداحافظی کرده و به مستندسازی روی آورده است.

حضور محسن اردستانی رستمی در عمار به سومین دوره جشنواره بر می گردد؛ وی در سال پنجم جشنواره مردمی فیلم عمار برای اولین بار موفق به دریافت فانوس شد و در ششمین دوره جشنواره دو لوح تقدیر دریافت کرد.

اکران فیلم های ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در رفسنجان جمعه گذشته با حضور این مستندساز و خانواده شهدای مدافع حرم ایران و افغانستان، با نمایش مستند «فاتحان فردا» به کارگردانی محسن اردستانی رستمی افتتاح شد.

گفت و گو و تنظیم: بهناز شریفی

برچسب ها:
«فاتحان فردا» افغانستان خانه خشتی رفسنجان سوریه عراق مدافع حرم معلم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان