هدف از ترویج فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان رفع فقر و نیازمندی است

  • شناسه خبر: 87413
هدف از ترویج فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان رفع فقر و نیازمندی است

همایش ترویج فرهنگ انفاق و زکات ویژه روحانیون با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » هدف از ترویج فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان رفع فقر و نیازمندی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، همایش ترویج فرهنگ انفاق و زکات ویژه روحانیون با حضور مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان، امام جمعه، فرماندار ، رئیس شورای شهر ، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دیگر مسئولین و روحانیون رفسنجان در سالن کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۱)

حجت الاسلام جهان بخشیان متولی طرح زکات مستحبی در رفسنجان هدف از این گردهمایی را رفع نیازهای فقرا و انفاق و کارهای خیر در جامعه عنوان کرد و گفت: عمل بالقوه خیرین در شهرستان باید تبدیل به بالفعل شود.

وی در ادامه افزود: این همایش با نام ترویج فرهنگ انفاق و زکات تشکیل شده و با توجه به ثروت پسته در شهرستان و نیت خیر برخی ثروتمندان، این طرح انجام شده است.

همایش زکات-رفسنجان-خانه خشتی (۸)

روحانیت در جهت رفع مشکلات نیازمندان همت کنند

رئیس کمیته امداد رفسنجان نیز در ادامه مراسم تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) دارای واحدهایی است که رسیدگی به تمامی امور را برعهده دارد و در شهرستان آموزش هایی پیرامون مسائل و مشکلات خانواده های سطح پایین جامعه انجام می دهد.

وی افزود: در قالب واحد فرهنگی ۴۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی و دکترا تحصیل می کنند و ۷۰۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده ایم.

رضا امیرحسینی ادامه داد: در بخش درمان ۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج زیر پوشش کمیته هستند که هزینه های درمان آنان را متقبل شده ایم.

وی همچنین از اعطای ۳ میلیارد تومان وام خوداشتغالی به اقشار آسیب پذیر جامعه و ۵۰۰ میلیون تومان وام به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

رئیس کمیته امداد رفسنجان در ادامه به آموزش و توانمندسازی مددجویان و برگزاری کلاس‌های گلیم‌ بافی و سنگ‌های قیمتی اشاره کرد.

وی گفت: روحانیت با حمایت های خود در جهت رفع مشکلات نیازمندان و معضلات جامعه همت نمایند.

تهیه و تنظیم: مهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان مهناز شریفی هدف از ترویج فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان رفع فقر و نیازمندی است
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان