معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان کرمان:

رفسنجان مهد تولید فرش آنتیک و ناب است

  • شناسه خبر: 86536
رفسنجان مهد تولید فرش آنتیک و ناب است

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:رفسنجان مهد تولید فرش آنتیک و ناب است و نمونه این سخن ریزبافت‌ترین فرش جهان که توسط یک بافنده رفسنجانی تولید شده است و یک و نیم میلیارد تومان فروخته شد.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان مهد تولید فرش آنتیک و ناب است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، مصطفی زریسفی در آیین افتتاحیه دهمین دوره المپیاد فرش دستباف مرحله استانی در رفسنجان فرش را یکی از باارزش ترین و زیباترین هنرهای تولیدی دانست و اظهار داشت: فرش های می توانند نشانه ای از فرهنگ و تمدن یک ملت باشند و قالی بافی یک کار صرفا اقتصادی نیست.

وی افزود: به لحاظ عملکرد و مدیریت استان کرمان در زمینه فرش تاکنون دو المپیاد از نه المپیاد کشوری به میزبانی این استان برگزار شده و فرش این استان در کشور حرف زیادی برای گفتن دارد.

زریسفی با بیان اینکه سال گذشته از استان کرمان سه مقام در المپیاد کشوری کسب شده است تصریح کرد: این استان از لحاظ مدیریتی و عملکرد مورد توجه مرکز ملی فرش است.

وی ارزش اقتصادی فرش را بالا دانست و بیان داشت: رفسنجان برای سومین بار میزبان مرحله استانی این المپیاد است و المپیاد کشوری امسال نیر در شهر مقدس مشهد برگزار می شود.

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: فرش های ایرانی هنوز هم در موزه های معتبر دنیا زینت بخش انها هستند.

وی رفسنجان را مهد تولید فرش آنتیک و ناب برشمرد و گفت: نمونه این سخن ریزبافت‌ترین فرش جهان که توسط ابوالهادی بافنده رفسنجانی تولید شده است و یک و نیم میلیارد تومان فروخته شد.

زریسفی تصریح کرد: فرش دارای بیشترین ارزش افزوده است و وابستگی آن به خارج نیز صفر است، ارزش هر متر مربع فرش دست کم یک میلیون تومان است.

وی افزود: این صنعت اشتغال بالایی دارد و در استان سالانه ۷۰ هزار نفر در این بخش مشغول بکار می شوند.

این مسئول ادامه داد: از تولید سالانه ۳ میلیون متر مربع فرش در کل کشور ۲۴۲ هزار مترمربع آن در کرمان بافته می شود و در واقع نزدیک به ۸ درصد از فرش کل کشور متعلق به این استان است.

وی افزود: تاکنون ۲۱۰ دوره قالی بافی در استان در رشته های مختلف برای ۸ هزار و ۷۰۰ هنرجو بصورت رایگان برگزار گردیده است.

زریسفی خاطر نشانه کرد: با به نتیجه رسیدن برجام و برداشته شدن تحریم صادرات فرش ایرانی به خصوص فرش کرمان امیدواریم از این فرصت استفاده شده و با بالا بردن تولید بازارهای جهانی را به تصرف درآوریم.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان