آغاز بکار دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی در رفسنجان / تصاویر

  • شناسه خبر: 86495
آغاز بکار دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی در رفسنجان / تصاویر

دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی با حضور ۳۱ هنرجو از سراسر استان کرمان صبح امروز در هنرستان سید یحیی مرتضوی رفسنجان آغاز بکار کرد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز بکار دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی در رفسنجان / تصاویر

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی با حضور هنرجویان هنرستان های کاردانش سراسر استان کرمان صبح امروز در هنرستان سید یحیی مرتضوی رفسنجان آغاز بکار کرد.

دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۱)

در این المپیاد ۳۱ هنرجو از شهرستان های رفسنجان، جیرفت، بافت، زرند، ارزوئیه و ناحیه ۱ و ۲ شهر کرمان در در سه رشته طراحی، رنگ رزی و بافت فرش و در دو مرحله تئوری و عملی برای راهیابی به المپیاد کشوری امسال در شهر مشهد، به رقابت می پردازند.

دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۱۳)

به گفته ی مریم هنرمند هنر آموز رشته طراحی فرش هنرستان مرتضوی رفسنجان از این شهرستان ۲ هنرجو در رشته طراحی، ۲ هنرجو در رشته رنگ رزی و ۱ هنرجو در رشته بافت حضور یافته است.

وی خاطرنشان کرد: رفسنجان همه ساله جزو رتبه آوران در رقابت های استانی و در سه سال اخیر جزو رتبه های برتر کشور بوده است.

دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۱۰)

هنرمند قالی باف را جزو رشته های مهجور در استان برشمرد و برپایی چنین المپیادهایی را در شناسانده شدن این رشته و جذب هنرجو به آن موثر دانست.

سید کاظم حسینی مسئول اداره آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان در مراسم افتتاحیه این المپیاد صنعت فرش را به عنوان یکی از شعب تجارت و بازرگانی وسیله ی ارتباط بین دولت ها و ملت ها دانست و اظهار داشت: فرش ایران در جهان شهره خاص و عام است و استان کرمان نیز مهد فرش دست بافت است، و بهترین و فرش های دستی در شهرستانهای این استان بافته می شوند.

وی با بیان اینکه فرش می تواند معرف مردان و زنان هنرمند ایرانی به جهانی باشد خاطر نشان کرد: نمونه ای از این هنر اهدای فرش ایرانی به سازمان ملل است و فرهنگ غنی کشورمان را به جهانیان نشان داد.

دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۷)

گفتنی است معاون آموزشی و مسئول فنی و حرفه ای و کاردانش اداره کل اموزش و پرورش استان و معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان نیز در مراسم افتتاحیه دهمین المپیاد فرش دستباف مرحله استانی در رفسنجان حضور داشتند.

دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۹) دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۶) دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۵) دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۸) دهمین المپیاد فرش دستباف در رفسنجان-خانه خشتی (۱۲)

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • طراحی فرش

    با تشکر خوب بود
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان