خانه خشتی گزارش می دهد؛

یک بام و دو هوای چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی/ با مراکز متخلف طبق قانون برخورد می شود

  • شناسه خبر: 86024
یک بام و دو هوای چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی/ با مراکز متخلف طبق قانون برخورد می شود

محمدآبادی گفت: چاپخانه هایی که خارج از حیطه خود فعالیت می کنند، باید به زمینه کاری خود که در مجوز درج شده است برگردند وگرنه با آن ها برخورد می شود.

خانه » آخرین اخبار » یک بام و دو هوای چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی/ با مراکز متخلف طبق قانون برخورد می شود

به گزارش “خانه خشتی“، با نزدیک شدن به ایام انتخابات و گسترش مراکز چاپ و تکثیر بنر و آگهی های تبلیغاتی و پیرو گلایه برخی چاپخانه داران مبنی بر تبعیض و بی عدالتی میان این مراکز، به صورت حضوری نزد برخی چاپخانه ها رفتیم.

چاپخانه داران معترض که در شکوائیه ای خواستار توجه مسئولین و احقاق حقوق خود بودند، به استفاده از دستگاه چاپ در برخی کانون های تبلیغاتی که به اذعان آنان طبق ماده یک آیین نامه تأسیس کانون ها تخلف محسوب می شود، اعتراض کردند و در بند دیگری خواستار پلمپ چاپخانه ای بودند که به فرد دیگری فروخته شده و طبق ماده ۱۶ آیین نامه تأسیس چاپخانه ها تخلف محسوب می شود.

عدم پرداخت مالیات توسط چاپخانه های نوظهور و مراکزی که بدون داشتن دفتر و از طریق ویزیتور فعالیت می کنند از دیگر موارد اعتراضی بود و صاحبان مراکز چاپ عدم نظارت بر آن را دلیلی بر گرایش آن ها به سمت فعالیت غیر قانونی بیان کردند.

پس از گفت و گو با چاپخانه دارانی که نام آن ها توسط معترضین بیان شده بود، صاحبان آن مراکز موارد مطرح شده را تکذیب و از حضور خبرنگار «خانه خشتی» برای اخذ گزارش شاکی شده و مانع عکسبرداری توسط وی شدند.

برای نصب مجوز روی دیوار فرصت نکرده ام

صاحب مرکزی که ظاهر مغازه اش نشان می داد اینجا یک چاپخانه است، در پاسخ به سوال خبرنگار ما، زمینه فعالیت خود را تابلوسازی بیان کرد و خود را با چاپخانه ای که قبلا توسط فرد دیگری در همین محل اداره می شده است و اکنون مجوز آن باطل شده، بی ارتباط دانست و گفت: مجوز تابلوسازی من مربوط به نه سال پیش بوده و اکنون در این مغازه به حرفه خودم مشغولم و کار چاپ انجام نمی دهم.

وقتی از او پرسیدیم چگونه پس از باطل شدن مجوز چاپخانه و حضور شما در این محل، هنوز تبلیغات و ظواهر مغازه شما نشان دهنده یک مرکز چاپ است، توضیح داد: هنوز فرصت نکرده ام تبلیغات را از دیوار جدا کنم.

عدم نصب مجوز به بهانه نبود جایی برای آویزان کردن و نداشتن وقت کافی برای نصب آن و تردید در پاسخگویی او نشان از فعالیت غیر قانونی اش می داد؛ تابلوساز در ادامه در حالی فعالیت چاپ خود را تکذیب کرد که مدتی قبل تبلیغاتی با نام چاپخانه باطل شده در سطح شهر منتشر و توزیع شده بود.

هنگامی که از او در مورد حضور بازرس صنف سوال کردیم، با بی میلی پاسخ داد و گفت: بازرس ها هر زمان که کاری داشته باشند می آیند و مجوز را به آن ها نشان می دهیم.

چاپخانه ها به قیمت های توافقی پای بند نیستند

مسئول یکی از کانون های تبلیغاتی نیز که خود را مسلط به اجرای بند بند کتاب قوانین کانون ها می دانست در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چرایی استفاده وی از دستگاه چاپ در کانون گفت: ابتدای فعالیت مان نمی دانستیم آوردن دستگاه برای چاپ بنر ممنوع است؛ و اکنون برای دریافت مجوز آن اقدام کرده ایم؛ اگر نتوانیم شرایط مجوز را رعایت کنیم، دستگاه را می فروشیم.

وی پس از توضیحات کامل در مورد فعالیت کانون های تبلیغاتی، از نبود نظارت بر نرخ های توافقی میان چاپخانه داران ابراز نارضایتی کرد و گفت: توافق برای یکسان بودن قیمت چاپ میان چاپخانه داران منعقد شده است اما هیچ نظارتی بر آن وجود ندارد و مراکز با قیمت های متفاوت امور چاپ را انجام می دهند.

مسئول این کانون تبلیغاتی هم چنین به پلمپ برخی چاپخانه ها و کانون ها اشاره کرد و گفت: ما از اداره ارشاد مجوز فعالیت داریم، اما تحت نظر صنف عکاسان باید فعالیت کنیم؛ مدتی قبل نیز به دلیل مشکلاتی که پیرامون این امر صورت گرفت، برخی مراکز پلمپ و با میانجی گری ارشاد فک پلمپ شدند.

با مراکز چاپ متخلف طبق قانون برخورد می کنیم

محمدآبادی رییس اداره ارشاد در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، ضمن توضیح مختصر پیرامون مسائل مطرح شده، به نشست مشترک میان مسئولین چاپخانه ها و کاون های تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی این مراکز و با موافقت فرماندار، اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف به زودی چاپخانه ها، کتابفروشی ها، مراکز فروش محصولات فرهنگی و کانون های تبلیغاتی از نظارت صنف عکاسی خارج و تحت حمایت صنف جدیدی با عنوان مراکز فرهنگی فعالیت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای احقاق حقوق صاحبان این مراکز تلاش می کنیم، اظهار کرد: هیچ تخلفی از این مراکز را بر نمی تابیم و در صورتی که گزارشات مستند در مورد فعالیت غیر قانونی چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی به ما برسد، طبق قانون برخورد می کنیم.

محمد آبادی با اشاره به آغاز بازرسی ها در دهه پایانی دی ماه، گفت: چاپخانه هایی که خارج از حیطه خود فعالیت می کنند، باید به زمینه کاری خود که در مجوز درج شده است برگردند.

وی واگذاری چاپخانه به غیر را خلاف قانون عنوان کرد و افزود: برای دریافت مجوز نیاز به گذراندن آزمون های کتبی و عملی است و باید تلاش زیادی صورت گیرد، واگذاری چاپخانه به فرد دیگر اصلاً پذیرفتنی نیست و در صورت دریافت گزارش، فعالیت آن مرکز متوقف می شود.

گزارش: بهناز شریفی

برچسب ها:
ارشاد اصناف چاپخانه خانه خشتی رفسنجان کانون های تبلیغاتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • قیمت چاپ خانه - سایت قیمت

    […] […]

    محمود

    سلام از کاربران محترم خانه خشتی تشکر میکنم من هنوز خانه خشتی نرفتم ولی هر شب و روز چند باری به سایت شما سر میزنم این سایت شما واقعا پرمحتواست و اخبار را به راحتی در اختیار ما میگذارد تشکر میکنیم مخصوصا به خاطر شناخت سنتهای جدید و مشاغل جدید در رفسنجان وقتی اسم دارالصادقیون را دیدم که برشهرمان زینت داده شده بیشتر به سایت شما وابسته شدم.

    مسعود

    سلام خدمت همه دوستان اگه واقعا اجرا بشه و شعاری عمل نشه و طبق قانون و بخشنامه ها باشه همه استقبال می کنند

    جلال

    باسلام خدمت همکاران محترم مقصرخود ما چاپخانه دارا هستیم گه باهم اتحاد نداریم اگه جلسه ای هم که میشه فقط حرف میزنیم عمل نمیکنیم هر سال مسئولین عوض میشن جسارت نباشه به کسی ولی بعضی از مسئولین اطلاعات کافی درمورد چاپ ندارن

    سعید

    باز هم بازی انتخابات ... نزدیک انتخابات و وعده های پوچ

    ا . ا

    خخخخ جالب بود نظارت بر چاپخانه هااااااا مگه ارشاد در جریانه چندتا چاپخونه اصلا هست

    ابوالفضل

    فقط در حد حرفه ... نزدیک انتخاباته خیلی خوشحال نباشید

    ب.ص

    والا چند بار چاپخونه دارها رفتیم و گفتیم و اسم بردیم قول دادن تا هفته بعد رسیدگی میشه پلمب میشه و........ این هفته بعد هنوز نرسیده

    محمد

    کاش مسئولین وعده الکی نمیدادند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان