رئیس انجمن آسیب های اجتماعی ایران:

انتظارات بیش از حد زوجین سلامت روان خانواده ها را تهدید می کند

  • شناسه خبر: 85949
انتظارات بیش از حد زوجین سلامت روان خانواده ها را تهدید می کند

رئیس انجمن آسیب های اجتماعی ایران گفت: انتظارات بیش از حد موجب تهدید سلامت روان خانواده ها شده و زمینه های فروپاشی خانواده ها را فراهم می کند.

خانه » آخرین اخبار » انتظارات بیش از حد زوجین سلامت روان خانواده ها را تهدید می کند

به گزارش “خانه خشتی“، عصر امروز کارگاه آموزشی «خانواده موفق» با حضور کوروش محمدی رئیس انجمن آسیب های اجتماعی ایران و کارشناس سلامت روان وزارت بهداشت، با هدف بررسی آسیب های اجتماعی زوج های جوان در سالن مراسمات مسجد جامع رفسنجان برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی که مجتبی وحیدی مدیر مرکز آموزش عالی آزاد جهاد دانشگاهی رفسنجان و حسنی مسئول مرکز نیکوکاری محله مسجدجامع نیز حضور داشتند، محمدی برگزاری کلاس ها و کارگاه های تخصصی با موضوع آسیب های اجتماعی را از ضروریات جامعه امروز بیان کرد و شناخت کامل زوجین نسبت به هم، انتخاب دقیق، مهارت های ارتباطی، شناسایی نیازها، آموزش مهارت ها به فرزندان و حل مساله را در ایجاد یک خانواده موفق مؤثر خواند و گفت: دوستی قبل از ازدواج بحث خیانت را در ازدواج پیش می آورد؛ ارتباط قبل از ازدواج باید با نظارت خانواده‌ها باشد.

وی پذیرش تفاوت های طرفین را از ضروریات تشکیل خانواده موفق دانست و افزود: افرادی که مهارت حل مساله را ندانند زود به هم می‌ریزند و آستانه تحملشان کم می شود و دنبال مقصر می گردند؛ فضای خانواده بایستی با نشاط باشد؛ خانواده نیاز به استراحت فکری دارد که به آن “خلاص فکری” می گویند.
انتظارات بیش از حد طرفین و خانواده ها از دیگر مواردی بود که رئیس انجمن آسیب های اجتماعی ایران به آن اشاره کرد و گفت: انتظارات بیش از حد موجب تهدید سلامت روان خانواده ها شده و زمینه های فروپاشی خانواده ها را فراهم می کند؛ انتظارات باید متقابل و مبتنی بر واقعیت های زندگی باشد.
محمدی در پایان افزود: ایمان و اعتقاد به خداوند در رأس همه مسائل خانواده، می تواند کمک کننده خوبی در زندگی ها باشد.

وحیدی نیز به شروع آموزش مهارت های زندگی در مرکز آموزش عالی آزاد جهاد دانشگاهی از ابتدای سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح زوج های زیادی از خدمات مشاوره ای رایگان بعد از کلاس های همسرداری استفاده کرده اند.

وی ضمن تشکر از زوج های جوان، از امیرحسینی رئیس کمیته امداد، حسنی مسئول مرکز نیکوکاری مسجد جامع و سایر مشاوران حاضر در جلسه، افزود: به امید خداوند متعال و همت مسئولین محترم شهرستان گام های بسیار ارزنده ای در این راه برداشته خواهد شد و بزودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.
این کارگاه با جلسه پرسش و پاسخ میان شرکت کنندگان و اساتید به پایان رسید.

برچسب ها:
آسیب های اجتماعی خانه خشتی خانواده موفق رفسنجان کوروش محمدی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان