در جلسه ستاد پسته رفسنجان مطرح شد:

اعطای اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی به صادرکنندگان پسته / تعرفه ورود پسته ایران به روسیه را کاهش می یابد

  • شناسه خبر: 85901
اعطای اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی به صادرکنندگان پسته / تعرفه ورود پسته ایران به روسیه را کاهش می یابد

فرماندار رفسنجان گفت: امسال ۷۵ میلیارد ریال از اعتبارات بانک کشاورزی به صادرکنندگان پسته در رفسنجان اعطا شد.

خانه » آخرین اخبار » اعطای اعتبار ۷۵ میلیارد ریالی به صادرکنندگان پسته / تعرفه ورود پسته ایران به روسیه را کاهش می یابد

به گزارش “خانه خشتی“، حمید ملانوری در جلسه ستاد پسته شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد افزود: امسال ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از بانک کشاورزی به صادرکنندگان پسته در استان کرمان اختصاص یافت که در رفسنجان ۴ نفر در مجموع به میزان ۷۵ میلیارد ریال از این اعتبارات را دریافت کرده اند .

ملانوری اظهار کرد: سقف ارائه این تسهیلات از ۱٫۵ میلیارد ریال تا ۳ میلیارد ریال است.

وی خواستار تشکیل جلسه ای با حضور فرمانداران استان و استاندار کرمان شد تا مشکلات در حوزه پسته درسطح استان رفع شود تا تولید کنندگان، مصرف کنندگان و صادرکنندگان از این محصول بهره مند شوند.

در ادامه عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران هم گفت: طی سه ماه مهر، آبان و آذرماه امسال بیش از ۵۸ هزار تن پسته از ایران به کشورهای خارجی صادر شد.

سید محمود ابطحی افزود: مشکلات حوزه پسته بسیار زیاد است باید به این معضلات رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: یکی از این مشکلات ارائه تسهیلات بانکی است که بعد از برداشت پسته اعطا می شود لذا این تسهیلات بهتر است که قبل از برداشت ارائه شود تا بخشی از نقدینگی جهت خرید و صادرات تأمین شود.

ابطحی با اشاره به اینکه مشکل دیگردر این بخش عرضه زیاد پسته در سه ماه اول برداشت( مهر، آبان و آذر) است عنوان کرد: این در حالی است که تقاضا برای این محصول در این بازه زمانی کم است.

وی با اشاره به اینکه کشور روسیه سالانه ۳۰ هزار تن پسته مصرف دارد خاطرنشان کرد: ۱۵ هزار تن از ایران و ۱۵ هزار تن از آمریکا خریداری می کرد لذا با جنگ بین اوکراین و روسیه ورود کالای آمریکایی به روسیه ممنوع شد.

ابطحی ادامه داد: ایران در تلاش است تا تعرفه ورود پسته ایران به روسیه را کاهش دهد  تا ۳۰ هزار تن پسته از ایران به این کشور صادر شود.

در ادامه رئیس اداره استاندارد شهرستان رفسنجان هم گفت: طی ده ماه گذشته ۲۹ هزار تن پسته و مغز پسته از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این صادرات کاهش ۳۰ درصدی را نشان می دهد.

ناهید سرباز پور اظهار کرد: در کل سال گذشته ۵۶ هزار تن پسته در قالب ۵۵ هزار گواهی استاندارد از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • شهروند

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما عوامل پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی شنبه ۹۴/۱۰/۱۹،مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان بود که تعدادی از این صادرکنندگان نمونه از رفسنجان بودند ولی سایت شما هیچ مطلبی از این مراسم و یا از شرکتهای رفسنجان که در این مراسم از آنها تجلیل شد را درج نکردید.

    خبرنگار

    شهروند خبرنگار ما باشید عکس و خبر خود را از طریق ایمیل: kh.kheshti@chmail.ir یا با شماره ۰۹۱۳۳۵۷۴۹۸۸ در شبکه های اجتماعی به مابرسانید تا با نام خودتان در سایت، خبرنامه و کانال تلگرامی خانه خشتی منتشر شود

    میرزاده

    در جنوب کرمان در کشاورزی افرادی که صادراتی هم ندارند وبازاری هستند بی سقف تسهیلات میلیارد تومانی از این تسهیلات سرمایه گردش یک ساله گرفته اند ولی برای ما در شمال آن هم جهت صادرات سقف ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون وضع کرده اند. عمده فروشی خانوادگی در آنجاجمعا میلیارد ها تومان گرفته اند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان