۱۸ دیماه روز پایین کشیدن مجسمه شاه ملعونY

بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 85803
بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد / تصاویر

بزرگداشت ۱۸ دیماه روز پایین کشیدن مجسمه شاه ملعون در میدان ابراهیم شهر رفسنجان و نامگذاری شده به روز این شهرستان امشب مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » بزرگداشت روز رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، بزرگداشت ۱۸ دیماه روز پایین کشیدن مجسمه شاه ملعون در میدان ابراهیم شهر رفسنجان و نامگذاری شده به روز این شهرستان امشب با حضور جمعی از مسئولین، پیشکسوتان جهاد و شهادت، روحانیون، خانواده های معظم شهداء و مردم ولایی این شهرستان در محل مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام پورمحمدی رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان در این مراسم با اشاره به نامگذاری این روز به پیشنهاد ناحیه مقاومت سپاه در شورای فرهنگ شهرستان اظهار داشت:  این نامگذاری بسیار به جا بود و این روز از ایام الله است و نیاز است که به مردم یادآوری شود تا فراموش نشود.

بزرگداشت روز رفسنجان-خانه خشتی (۱)

وی افزود: مردم نجیب و فهیم رفسنجان جزو سابقون السابقون هستند، در سالهای ۵۶ و ۵۷ در همه کشور یک حرکت عمومی شکل گرفت و همه جا راهپیمایی بود اما در رفسنجان از سال ۳۵ مردم در میدان بودند در این سال بود که آیت الله خزعلی به این شهر آمد  سخنرانی آتشین ایراد کردند.

بزرگداشت روز رفسنجان-خانه خشتی (۲)

حجت الاسلام پور محمدی تصریح کرد: از سال ۴۲ همه مردم این شهر رساله امام(ره) را در خانه داشتند و زندان های سیاسی آن بعد از سالها فعالیت و مبارزه سال ۴۹ به زندان رفتند.

وی با بیان اینکه بزرگان روحانی به مساجد این شهر می آمدند و مردم را روشن میکردند اظهار داشت: شهدایی همچون کامیاب و هاشمی نژاد و آیت الله فلسفی و آیت الله بروجردی در این شهر حضور یافتند، تنها ۷۰نفر آیت الله قبل از انقلاب در اینجا منبر رفتند.

بزرگداشت روز رفسنجان-خانه خشتی (۳)

رئیس دادگستری رفسنجان خاطر نشان کرد: رفسنجان شهری است که مقام معظم رهبری در سال ۴۷ تا ۴۹ تشریف فرما شدند و کتابهایی را با دست مبارکشان به این شهر هدیه کردند.

وی بالاترین جمله در خصوص مردم خوب رفسنجان  را از زبان رهبر فرزانه انقلاب بیان داشت: ایشان در دیدار مردم رفسنجان بیان داشتند حرفهایی را که ما هرجایی نمی توانستیم بگوییم در مسجد سقاخانه رفسنجان(امام خمینی(ره)) به خاطر فهم و شعور سیاسی مردم رفسنجان به راحتی می گفتیم.

پور محمدی به بیان خاطراتی از ۱۸ دیماه روزی که مردم این شهر در میدان ابراهیم جمع شدند و مجسمه شاه ملعون را پایی کشیدند پرداخت و گفت: مردم مجاهد و نجیب رفسنجان قبل و بعد از انقلاب رشادت های زیادی داشتند و در زمان جنگ نیز سه لشکر ۴۱ ثارالله از رفسنجان بود و یک چهارم شهدای استان نیز متعلق به این شهرستان است.

بزرگداشت روز رفسنجان-خانه خشتی (۶)

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محمدحسین

    سلام و عرض ادب خدمت عزیزان خانه خشتی من همیشه نایب الزیاریه شما رفسنجانیها از جوار فاطمه معصومه هستم . حقیقت این بود من در ذهنم شهر رفسنجان را شهری سرمایه دار و از خدا بی خبر می دانستم وقتی رادیو معارف از سایت پایگاه اینترتی کاروان صادقیه و تاریخچه تشکیل کاروان صادقیه رفسنجان گزارش داد شیفته این شهر شدم و مردم رفسنجان را در ثواب زیارت فاطمه معصومه سهیم میدانم آفرین بر همت دارالصادقیون

    رضا

    سلام وخداحافظتان

    ملا

    جدی مسیولین کجابودند درمحرم وصفرکه درهمه مساجدوتکایابودندونمیدیمشان.چه شدکه صرفابرای نبودنً دریک مسجدمانگران شدیم

    رضا

    این حرکت که ازطرف فرهنگی سپاهبرگزار شد خوب است به نظرمن اگر به جای برگزاری سمینار یک فیلم مستند خوب ساخته شود بیانگر حقایق باشد بیشترماندگارتر است تا سمینار.مادرصددهستیم مستند این روز تاریخی رفسنجان را تحت عنوان سقوط تندیس بسازیم وکار استارت خورده .............

    فرهنگی سپاه

    فرهنگی سپاه اماده همکاری واستقبال ازنظرات شماست

    محمود

    آقای فرماندار که در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود این دولت فراجناحی است حالا چرا مسجد امام نمی آید.

    منصور

    آقا جان ایشان اگر این حرفها را نزند و مسجد امام بیاید که فرداش باید از کار کنار برود.

    اکبر

    چرا مصطفی که روز ثبت نام برای کاندیداتوری پاسخ گوی شبهات در فرمانداری بود الان پاسخی نمی دهد

    ت

    با نظرات اکبر عبد الله و میلاد کاملا موافقققققققققققققققققیم

    میلاد

    اکبر عبدالله مگه خبر ندارین فرماندار دکتر ارسلان بخشدار فرذوس بخشدار نوق و دست بوسان هاشمی از دشمنان بچه های انقلابی مسجد امام هستند فرماندار فقط بلده تا بخش نوق یه درخت پارکی و میخوان افتتاح کند جماعت اصحاب رسانه و هییت همراه و نماینده را جمع میکنه میبره اونجا چرا چون اولا اقوام هاشمی اونجان دوما شهردار بهرمان بوده و از همه مهمتر پسرش بهرمان داماد شده حالا بیاد مسجد امام چکار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    عبدالله

    حتما دوستان فرمانداری در جلسه ی حزب تاک در شهر کرمان در خدمت محکوم فتنه مرعشی بودند.

    اکبر

    مسئولین شهرستان مخصوصا فرماندار محترم و دوستانش کجا بودند. دنبال تاییدیه مدرک تحصیلی حاج آقا یا دیده بوسی با حاج آقا
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان