پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

خطر فتنه جدید سنگین تر و پیچیده تر از فتنه ۸۸ / هدف استفاده از آرای مردم برای یک براندازی قانونی است

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با “خانه خشتی“، درباره طرح ریزی فتنه جدید در انتخابات پیش روی اظهار داشت: کسانی که در سال ۸۸ با هدف براندازی نظام وارد آشوب خیابانی شدند و از طریق رفتارهای خلاف قانون و خشونت آمیز سعی کردند قدرت را به دست گیرند و ناکام ماندند اکنون تجربه آن سالها را بکار بستند و در مقطع فعلی همان افراد و همفکرانشان بدون دست زدن به اقدامات خشونت آمیز و با ظاهری قانونی همان هدف را دنبال می کنند.

وی افزود: این افراد با رسیدن به مناصب قانونی و وارد شدن به قوه مجریه، مجلس و خبرگان رهبری اما با استفاده از آرای مردم و راه قانونی طرح تغییر نظام را دنبال می کنند.

کوشکی تصریح کرد: این افراد در ظاهر با ولی فقیه مخالفت نمی کنند اما در عمل هر آنچه را که دوست دارند و درست می دانند انجام می دهند و توجهی به رهنمودهای ارائه شده از سوی رهبری ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه خطر فتنه جدید از عوارض سال ۸۸ سنگین تر و پیچیده تر است خاطر نشان کرد: در فتنه جدید افرادی به دنبال تغییر اسلامیت نظام و تبدیل جمهوری اسلامی به غیر دینی مطابق با امیال و هوس های خودشان هستند.

وی مهمترین روش مقابله با این حرکت را بالابردن درک و آگاهی مردم از فضا و موقعیت کنونی دانست و گفت: این آگاهی باید اکنون به مردم اضافه شود نه اینکه اتفاقات رخ دهد آنگاه بگوییم که چرا اینگونه شد.

کوشکی تصریح کرد: البته منظور از این آگاهی دادن نصیحت کردن نیست بلکه عملکردهای اینها را به مردم نشان دهیم و پیامدهای و تاثیرات غلط آن بازگو شود.

وی افزود: اینها با شعار بهبود وضعیت اقتصادی به قدرت رسیدند خط قرمزهای نظام را پشت سر گذاشتند با آمریکا دست دادند و ابراز دوستی کردند اما در نهایت مشکلی از مشکلات اقتصادی مردم حل نکردند بلکه تحریم ها افزوده شد ودیدیم که زانو زدن در مقابل شیوخ عرب و التماس کردن جواب نداد و رفتار آنها بدتر هم شد.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: این عملکردها و پیامدهای منفی اگر به مردم نشان داده شود مردم آگاه می شوند و دیگر آب به آسیاب این افراد نمی ریزند این اینها می خواهند با استفاده از آرای مردم براندازی خودشان را قانونی انجام دهند.

خروج از نسخه موبایل