پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

ساخت اولین خانه در رفسنجان با معماری سنتی قدیمی / تصاویر

به گزارش “خانه خشتی“، محمود وفایی در این بازدید گفت: این خانه توسط شخصی که آن را به دلیل تعلق خاطر به فرهنگ و معماری سنتی احداث کرده است اقدام بسیار خوبی است.

وی افزود: خانه آقای بادیه نشین اولین خانه ای در رفسنجان است که با الهام و الگوگیری از معماری سنتی ساخته شده  است و برای این خانه بیش از ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.



وفایی در ادامه تصریح کرد: ۳۰ مورد از صنایع دستی استان کرمان مُهر اصالت کشوری و تأیید اعتبار دریافت کردند .

وی بیان کرد: هفته گذشته در سمینار اصالت و صلاحیت نمونه کارهای صنایع دستی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد ۴۰ مورد ازصنایع دستی استان در آن سمینار ارائه شد.

وفایی تصریح کرد: از این تعداد، ۳۰ مورد مُهر اصالت کشوری و تأیید اعتبار دریافت کردند که در آینده نزدیک جزء مجموعه های مورد تأیید یونسکو قرار خواهند گرفت.

وی که در این سفر یک روزه به رفسنجان از کارگاه قالی بافی ابوالهادی بازدید کرده بود این کارگاه را یکی ازمعدود کارگاههای فنی بافت فرش در استان کرمان برشمرد و افزود: کارهای باکیفیت در این کارگاه مطابق نقشه های اصیل همراه با نوآوری و خلاقیت و عموما صادراتی تولید می شود.

وفایی خواستار حمایت های تسهیلاتی شد و گفت: اینگونه حرکت هایی که در راستای تولید فرش اصیل و توسعه صنایع دستی انجام می شود باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم این نوع کارهای تولیدی در زمینه صنایع دستی رونق گیرد پشتیبانی مالی و تسهیلاتی نیاز دارد تا در بازارهای دنیا مثل گذشته، زمینه صادرات فراهم شود.

خروج از نسخه موبایل