عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران:

با صلابت به توسعه هنر خوشنویسی فکر می کنیم

  • شناسه خبر: 84749
با صلابت به توسعه هنر خوشنویسی فکر می کنیم

عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران از حضور اعضای درجه یک خوشنویسی در شورای عالی خبر داد و افزود: با صلابت به توسعه هنر خوشنویسی فکر می کنیم.

خانه » آخرین اخبار » با صلابت به توسعه هنر خوشنویسی فکر می کنیم

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، عارف براتی عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران امروز در آیین نکوداشت دو تن از اساتید خوشنویس رفسنجان، با ابراز خشنودی از حضور در شهر آیت الله هاشمی رفسنجانی، از قدم هایی که شرکت مس سرچشمه در زمینه هنر خوشنویسی برداشته است، تشکر کرد.

وی با تبریک تقارن دو عید میلاد خجسته، از اهدا درجه به اساتید ابراز خرسندی کرد و گفت: بی شک این عزیزان مایه مباهات و برکت منطقه اند؛ امروز دو پایگاه جدید در شهر ایجاد شده که مایه افتخار هنرمندان ایران و شهر است.

براتی با اشاره به گرفتاری های انجمن خوشنویسان ایران در سال های اخیر، از فاصله ای که میان ستاره های تشکیلاتی و اساتید با انجمن افتاد، ابراز تأسف کرد و گفت: در این مدت و در زمان کوتاهی ۹۰ درصد اعضا در ساختمانی اجاره ای مستقر شدند تا به لطف خدا و به همت شورای عالی خوشنویسان به اعتبار اساتید بزرگ امیرخانی، کابلی، شیرازی و سلحشور فعالیتش را از نو شروع کند و انجمن تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

عضو اصلی انجمن خوشنویسان ایران از حضور اعضای درجه یک خوشنویسی در شورای عالی خبر داد و افزود: با صلابت به توسعه هنر خوشنویسی فکر می کنیم و سعی داریم در قالب کمیته ها به ایجاد ذهنیت های جدید در خوشنویسی که هنر اصیل ایرانی و اسلامی است، بپردازیم.

براتی خواستار ارائه پیشنهاد از سوی کمیته ها در قالب ارسال پیامک، نامه و کانال های مجازی شد و گفت: سهم خوشنویسی و هنرمندان خوشنویسی در حوزه مرتبط با ادبیات، آیات و روایات است؛ از مدیر کل می خواهم در این زمینه از هر گونه کمکی دریغ نکنند.

کابلی خوانساری از اساتید خوشنویس ایران نیز در سخنانی با اشاره به قدمت هنر خوشنویسی ایران، آن را نشانه ای از فرهنگ و تمدن و گذشته ایران دانست و افزود: هنر خوشنویسی هنری آیینی است و این انجمن میراث دار تاریخ درخشان است؛ هنری که جانبداری کلام وحی را کرده و همیشه دوران محبوب و پیام آور سخنان بزرگان علم و ادب و اندیشه و اخلاق و فضیلت و کلام اولیای خدا و بزرگان فضیلت است.

وی به مشکلات موجود در انحلال و تشکیل مجدد انجمن خوشنویسان ایران اشاره کرد و خواستار تشکیل انجمنی در رفسنجان به عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران شد.

برچسب ها:
انجمن براتی خانه خشتی خوشنویسان ایران رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان