در پاسخ به اعتراض جمعی ازاهالی روستا؛

خودمختار بودن و ناهماهنگی دهیار علم آباد با شورا علت تغییر وی اعلام شد

  • شناسه خبر: 84642
خودمختار بودن و ناهماهنگی دهیار علم آباد با شورا علت تغییر وی اعلام شد

به دنبال اعتراض جمعی از اهالی روستای علم آباد به تغییر دهیار، رییس شورای بخش مرکزی ناهماهنگی و خودمختار بودن دهیار را علت تغییر وی از سوی این شورا اعلام کرد.

خانه » آخرین اخبار » خودمختار بودن و ناهماهنگی دهیار علم آباد با شورا علت تغییر وی اعلام شد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، به دنبال اعتراض جمعی از اهالی روستای علم آباد در روزهای گذشته نسبت به تغییر دهیار روستا از سوی شورای بخش مرکزی و در پی تجمع اهالی مقابل فرمانداری، با احمد پوربخشی رییس شورای بخش مرکزی به گفت و گو نشستیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص چرایی نظارت شورای بخش مرکزی بر فعالیت دهیاری علم آباد، با بیان اینکه دهیاری ها زیر نظر شورا فعالیت کرده و بایستی شورا را در جریان کلیه هزینه ها و درآمدهایشان قرار دهند، گفت: شورای این روستا به دلیل مشکلات درونی و ناهماهنگی داخلی منحل شد؛ لذا کلیه فعالیت های دهیاری پس از انحلال به شورای بخش مرکزی سپرده شد.

پوربخشی هم چنین در پاسخ به سوال خبرنگار ما، در خصوص علت تعویض دهیار روستای علم آباد، گفت: منصور حسنی دهیار علم آباد پس از روی کار آمدن، شورای بخش را در جریان هزینه ها قرار نمی داد؛ از آنجایی که با فعالیت این دهیار تحت نظارت شورای بخش مرکزی وی می بایست مصوبات را صورتجلسه و صورتحساب هزینه ها را به شورا ارائه دهد، این کار انجام نمی گرفت و متأسفانه خودمختار فعالیت می کرد و شورا را در جریان امور قرار نمی داد.

رییس شورای بخش مرکزی رفسنجان با ذکر این نکته که هر چک هنگام نوشتن باید حتماً توسط شورا مهر شود، گفت: وقتی دهیار فوق الذکر اسناد را نزد ما می آورد، با توجه به ناهماهنگ بودن و خودمختار بودن وی، نمی دانستیم این مبلغ برای کجا و چگونه خرج شده است، لذا آن ها را مُهر نمی کردیم.

احمد پوربخشی در ادامه تعویض دهیار را نظر عمومی شورای بخش مرکزی عنوان کرد و افزود: طی جلسه با شورای بخش و به دلیل انجام اعمال مغایر با روستا توسط آقای حسنی تصمیم گرفتیم و را تغییر دهیم؛ بنابراین دهیار قبلی آقای هاشیریان را به عنوان دهیار علم آباد معرفی کردیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار “خانه خشتی” مبنی بر اینکه اعتراض مردم مقابل فرمانداری به دلیل فعالیت مناسب دهیار کنونی بوده و دهیار قبلی برای روستا کاری نکرده است، با توضیح به اینکه بودجه کنونی که توسط آقای منصور حسنی هزینه می شود، پولی است که در زمان دهیاری آقای محمد هاشیریان جذب شده است، گفت: اگر ایشان فعالیت می کرده و کار می کند، به خاطر بودجه هایی است که اکنون به دهیاری تعلق گرفته است؛ قبلاً میزان بودجه ها بالا نبود.

رییس شورای بخش مرکزی رفسنجان با توضیح اینکه تعدادی از افراد تجمع کننده اهل روستای علم آباد نبوده و ساکن رفسنجان هستند، افزود: با تحقیقات به عمل آمده مشخص شد آقای حسنی نیز ساکن رفسنجان بوده و در علم آباد زندگی نمی کند که این امر خلاف قانون است؛ آقای حسنی نیز مخالفانی دارد که اگر بخواهند مقابل فرمانداری تجمع کنند، تعدادشان به ۱۰۰ نفر هم می رسد.

لازم به ذکر است روستای علم آباد با دارا بودن حدود ۱۰۰۰ نفر جمعیت، در حومه شرقی رفسنجان واقع شده است.

برچسب ها:
اعتراض خانه خشتی رفسنجان علم آباد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امید

    خانه خشتی خواهشا بیایین به روستاهای بخش فردوس گزارش تهییه کنید در این یک سال ما هیچ فعالیتی مفیدی از بخشدار کنونی ندیدیم و در هر وقت هم مراجعه میکنیم قول یک ماه دوماه سه ماه میده آقای فرماندار شما که واسه مشکل یک چاه منزل یک نفر در بخش نوق میاین و از روستاهای بخش فردوس رد میشین خواهشا لطفی در حق ما مردم مظلوم بخش فردوس بکنید و جناح و سیاست را کنار بگذارین و بیایین و تو روستاهای بخش فردوس یا به حق سالار شهیدان قسمتون میدم بخشدار فعلی را عوض کنید تا وضعیت بخش فردوس خوب بشه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان