پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

کوچه های پر از گل و لای روستای لاهیجان یا جاده دوبانده بیرون آن؛ الویت با کدام است؟ / تصاویر

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، رفت و آمد در کوچه های خاکی و پر از گرد را می توان تحمل کرد اما زمانی که با آمدن باران تبدیل به گل و لای می شوند دیگر تحملش سخت است و صدای اعتراض اهالی را بلند می کند.

گزارشی که در ادامه می خوانید بر اساس گلایه های اهالی روستای لاهیجان رفسنجان تنظیم شده است.

اهالی این روستا به عدم آسفالت برخی کوچه های آن معترض هستند و می گویند روستای لاهیجانی که با نام ۴۵ شهید شناخته می شود چطور برای محل رفت و آمد خانواده های این شهدا کمترین امکانات در اختیار قرار نمیگیرد .

این مشکل در حالی شرایط را برای این اهالی سخت کرده است که از سوی شورا و دهیاری روستا مسیر دو بانده بیرون از روستا با هزینه چندین برابر کوچه ها آسفالت شده است.

البته صحبتهایی درباره این مسیر آسفالت شده بین مردم رد و بدل می شود مبنی بر اینکه این اقدام بر اساس یکسری هدف های مغرضانه و بالابردن قیمت زمین های اطراف آن صورت گرفته است.

برای پیگیری این گلایه های مطرح شده اهالی روستا و همچنین یافتن صحت این شنیده ها به سراغ سید حسین خانی دهیار روستا رفتیم.

وی اظهار داشت: بودجه دهیاری در حدی نیست که بتوان همه کوچه های روستا را آسفالت کرد.

حسین خانی راجع به آسفالت خیابان بیرون از روستا نیز توضیح داد: بیش از ۵ هزار قصب زمین کشاورزی برای این مسیر صاف و آسفالت شده است، این مسیر برای عبور و مرور ماشین های سنگین آماده شده و بسیاری از مشکلات در این زمینه را حل کرده است.

وی همچنین از در دستور کار قراردادن آسفالت مابقی کوچه های روستا از سوی شورا و دهیاری روستا خبر داد که در آینده ای نزدیک صورت می گیرد.

دهیار روستای لاهیجان ادامه داد: تا کنون خیابان ورودی روستا که تبدیل به دو بانده ۸ متری شده است نزدیک به نیم میلیارد هزینه در بر داشته است که به همت دهیاری و شورای روستا کامل شده است.

وی با بیان اینکه روستای لاهیجان وسیع است تصریح کرد: کارهای زیادی برای این روستا انجام گرفته اما متاسفانه دیده نمی شود.

حسین خانی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما خدمت بیش از این به خانواده شهداست و با روی باز پذیرای انتقادات هستیم.

خروج از نسخه موبایل