حجت الاسلام رمضانی پور در یادواره شهدای روحانی:

خطوط سیاسی را نباید در خبرگان وارد کنیم/ نه دی ایام الله است و پاسداشت آن ضروریست

  • شناسه خبر: 84260
خطوط سیاسی را نباید در خبرگان وارد کنیم/ نه دی ایام الله است و پاسداشت آن ضروریست

امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت: خطوط سیاسی را نباید در مجلس خبرگان رهبری وارد کنیم.

خانه » آخرین اخبار » خطوط سیاسی را نباید در خبرگان وارد کنیم/ نه دی ایام الله است و پاسداشت آن ضروریست

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه شهرستان رفسنجان شب گذشته در یادواره شهدای روحانی، ضمن گرامیداشت میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که به ترتیب بنیانگذار مکتب اسلام ناب و نهضت تشیع بوده اند، به روایاتی در مورد شهدا اشاره کرد و گفت: مجلس متعلق به شهدای روحانیت است و شهید نزد خدا محبوب و دوست داشتنی است.

وی در ادامه برتری عالم به عابد را مانند برتری ماه شب چهارده بر همه نجوم دانست و گفت: ما در جامعه عالم را رها می کنیم و به سراغ عابد می رویم، در حالی که عالم بر همه عابدان روزگار برتری دارد.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: مرگ عالم جبران پذیر نیست و کسی نمی تواند جای آن را پر کند؛ مقام یک عالم در پیشگاه خداوند از هزار شهید بالاتر است، زیرا علماء به انبیاء اقتدا می کنند و شهدا به علما.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار شهید روحانی در کشور داریم، گفت: روحانیون در زمان جنگ دوشادوش رزمندگان اسلحه به دوش می گرفتند و در میدان جنگ ابتکار عمل داشتند.

وی هم چنین به اهمیت مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و یکی از وظایف اصلی و کلیدی آن را انتخاب فردی برای روز مبادا عنوان کرد و گفت: ان شاء الله این مجلس تا ظهور امام زمان (عج) به وظیفه اش عمل کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور انتخاب فوری رهبر عالی مقام پس از عروج امام خمینی (ره) را نشانه عملی شدن وظیفه مجلس خبرگان دانست و گفت: شاید صد بار خبرگان انتخاب شوند، اما یک بار نیاز به وظیفه خود عمل نکنند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه خبرگان زیر چتر ولایت اند، افزود: همه باید زیر چتر ولایت باشند؛ ولی فقیه بر همه ولایت دارد و مقام رفیع ولایت جایگاه قدسی و قدرت الهی است، نه ریاست که برای بدست آوردن آن مبارزه کند.

وی جایگاه ولایت را دور از بازی های سیاسی عنوان کرد و از احراز صلاحیت واجدین و عمل آنان به وظیفه الهی خود ابراز امیدواری کرد و گفت: خطوط سیاسی را نباید در خبرگان وارد کنیم؛ مشروعیت این نظام و تمام آنچه در کشور داریم، به مشروعیت ولایت است.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و فردی که بر کرسی نمایندگی می نشیند، باید لیاقت داشته و از ارزش ها دفاع کند، گفت: نمایندگان مجلس باید بهترین قوانین را وضع کنند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان در ادامه به گرامیداشت حماسه نه دی اشاره کرد و خواستار احساس تکلیف و وظیفه مردم در این تاریخ شد و افزود: مردم در ۹ دی ۸۸ به صورت خودجوش به خیابان ها ریختند و کسی از آن ها دعوت نکرد؛ هنگامی که مردم متوجه شدند اصل ولایت فقیه نشانه رفته، همگی از اصلاح طلب و اصولگرا آمدند و چشم فتنه را کور و قائله فتنه را تمام کردند.

وی گرامیداشت هر ساله نه دی را مانند عاشورا ضروری عنوان کرد و گفت: اینطور نیست که فتنه تمام شده باشد و امکان به وجود آمدنش نباشد؛ بصیرت و بیداری و پاسداشت این روز لازم است.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه در سال ۸۸ به عظمت عاشورای امام حسین (ع) هتک حرمت شد، اقدام مردمی نهم دی را به واسطه بروز جرم و جنایت، آتش گرفتن مسجد و سوزانده شدن قرآن، اظهار کرد: پاسداشت نهم دی در رفسنجان در میدان ابراهیم و با حضور حداکثری همه طیف ها، سلایق برگزار می شود؛ عظمت نه دی مثل ۲۲ بهمن ایام الله است.

برچسب ها:
خبرگان رهبری روحانی نهم دی ولایت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان