پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برداشته شدن تحریم ها دشمن گری آمریکا را کم نخواهد کرد

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

حجت الاسلام عباس رمضانی پور امام جمعه رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حجت الاسلام رمضانی پور در یادواره شهدای وابسته به دانش آموزان و قرآن آموزان دبستان دخترانه کوثر رفسنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: مجلس شهدا متعلق به همه ماست و همه باید خود را به این محفل برسانیم و علاوه بر در راس قرار دادن این مجالس، محافل اولیای شهدا نیز باید تکریم داشته شود.

وی در ادامه افزود: ما به شهدا و خانواده آنان مدیون هستیم و می دانیم که یک لحظه فراق فرزند غیر قابل تحمل است و مادران شهدا با فرزندانشان انس گرفته اند و عجین شده اند و یک لحظه نباید از یاد شهدا غافل شویم و خدمت به خانواده شهدا توفیق کمی است که شامل ما شده است.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به اینکه رفسنجان نزدیک به ۹۰۰ خانواده شهید دارد گفت: بازگشت همه ما به سوی خداوند است و چه خوب است انسان با بصیرت و آگاهانه به سوی او برگردد و مصداق کار برای خداوند مصداق این است که انسان فقط بگوید خدا و در این راه استقامت به خرج دهد.

وی ضمن اشاره به نزدیک شدن ایام بهمن و دهه مبارک فجر ، تصریح کرد: امام در سال ۴۳ به ترکیه تبعید شدند و با وجود اینکه کشور ترکیه مانع پوشیدن لباس روحانیت ایشان شده بودند امام از راهی که در آن قرار داشت منصرف نشد و ضمن اینکه یک مجاهد در عرصه جهاد و نهضت بودند یک بسیجی تمام عیار نیز بودند و یک نهضت علمی در ترکیه انجام دادند.

امام جمعه رفسنجان به ویژگی های امام راحل (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) به هدفی که همان پیروزی انقلاب و نهادینه شدن اسلام بود ایمان داشتند و با این اهداف این انقلاب را رهبری و به پیروزی رساندند.

وی بیان کرد: انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران با این همه عظمت هزینه دارد و باید در راه آن خون داد و بیش از ۵۰۰۰ نفر در زمان دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام رمضانی پور خاطر نشان کرد: تنها نباید به یک هدف توجه کرد و درس و جبهه باید در کنار هم قرار گیرد و شما دانش آموزان باید خوب درس بخوانید تا در آینده از مرزوبوم این نظام مقدس اسلامی دفاع کنید.

وی ورزش های رزمی و دفاع شخصی را یک ضرورت دانست و گفت: امروزه بانوان باید به ورزش های رزمی مسلط شوند و علاوه بر روحیه انقلابی و صبر و استقامت، دفاع نیز لازم است.

امام جمعه رفسنجان افزود: امروزه ملت بزرگ اسلامی باید روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی داشته باشد و به انواع تاکتیک ها مسلط شود.

وی اظهار کرد: برداشته شدن تحریم و برجام به این معنی نیست که دشمن گری آمریکا با ما کم شود؛ جنگ خواهی و خون خواهی در آنها وجود دارد و صهیونیست و آمریکا دست از جنگ خواهی برنخواهند داشت.

حجت الاسلام رمضانی پور در ادامه افزود: تا زمانی احترام به خانواده شهدا و اینکه قبور شهدا را زیارتگاه خود می دانیم وجود داشته باشد دشمن از جنگ خواهی دست برنخواهد داشت.

وی احترام کودکان به عکس امام و شهدا را ناشی از روحیه انقلابی و جهادی آنان دانست و یادآور شد: پدران، مادران، همسران و فزرزندان شهدا چشم و چراغ این ملت هستند و خواهند بود و این نظام و انقلاب نمی تواند از ایثارگری های شهدا قدردانی کند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: یادواره شهدا به این معنی نیست که حق خانواده شهدا را ادا کرده باشیم بلکه این کمترین کاری است که انجام می دهیم و این برای آن است که دلمان را با شهدا مرتبط کنیم و اگر به خانواده شهیدی جسارت شود با آن برخورد خواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل