چشم های رسوا کننده به جشنواره بین المللی سینما حقیقت راه یافت

  • شناسه خبر: 82927
چشم های رسوا کننده به جشنواره بین المللی سینما حقیقت راه یافت

چشم های رسوا کننده به کارگردانی حسین مدحت که به موضوع هسته ای و اتمی میپردازد به جشنواره بین المللی مستند سینما حقیقت راه پیدا کرد.

خانه » آخرین اخبار » چشم های رسوا کننده به جشنواره بین المللی سینما حقیقت راه یافت

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، فیلم چشم های رسوا کننده به کارگردانی حسین مدحت که به موضوع هسته ای و اتمی میپردازد به جشنواره بین المللی مستند سینما حقیقت راه پیدا کرد و در بخش جایزه بزرگ شهید آوینی به رقابت می پردازد و این فیلم به مدت سه سال در کشورهای ایران، لبنان، اسپانیا و عراق ساخته شده است.

از میان ۲۰۰ فیلم موضوعی ارسال شده به بخش جایزه بین‌المللی «شهید آوینی»، هیأت انتخاب در این بخش ۳۲ فیلم را برای نمایش در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» انتخاب کردند.

جایزه «شهید آوینی» ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند حوزه‌ مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که به عنوان بخش‌ ویژه جشنواره «سینماحقیقت» برگزار می‌شود؛ این رویداد در سال جاری بین‌المللی شده و جدیدترین فیلم‌های مستند با موضوع مقاومت در سطح جهانی را نمایش می دهد.

مستند «چشم‌های رسواکننده» که درباره خبرنگاران کشته شده در جنگ است توسط مایکل خبرنگار اسپانیایی روایت می شود. وی برای دیدن حمید بهمنی که چشمانش را در جنگ از دست داده، به تهران می‌آید و به خانواده بهمنی قول می دهد تا طرح شکایت علیه آمریکا را علنی کند. زمانی که مایکل در تهران است، یکی از دانشمندان هسته‌ای ایران ترور می‌شود…»

در این مستند مایکل در مطلبی از روحیه‌ی شهادت‌ طلبی ایرانیان در رسیدن به انرژی صلح‌ آمیز هسته‌ای و پرواز پهباد حزب‌الله در آسمان اسرائیل می‌گوید: «در اسرائیل پهباد حزب‌الله را دیدم که در آسمان اسرائیل جولان می‌داد و مردمان اسرائیلی از ترس فرار می‌کردند. آنجا بود که فهمیدم اسرائیل اتم دارد ولی ایمان ندارد؛ اما انرژی هسته‌ای در قلب تک تک ایرانیان وجود دارد.»

حسین مدحت متولد ۱۳۴۸ در رفسنجان، فارغ التحصیل رشته نمایش در مقطع کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل مدرسه فیلمسازی باغ فردوس وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهیه کننده و کارگردان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران – شبکه سه سیما و مدرس سینما، سازنده تله فیلم های متعدد و تهیه کننده سریال تابستان من تولید شبکه دو سیمای اسلامی می باشد.

وی همچنین تهیه کننده فیلم کوتاه با نام های سینما جوان، سینما نو ، سینما گران جوان، سینما فردا، سی نما سی جوان و مستندسازان جوان و از سال ۷۹ تاکنون فیلم های کوتاه و نیمه بلندی را در قطع های ۳۵ میلیمتری ساخته است.

از حسین مدحت دو کتاب تحت عنوان مجموعه فیلمنامه های کوتاه با نام ایراد و خط قرمز چاپ شده که کتاب ایراد در انگلیس نیز به چاپ رسیده است.

وی هم اکنون در برنامه تلویزیونی ” فیلمسازان جوان ” بعنوان نویسنده، کارگردان و تهیه کننده است که به زودی از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان چشم های رسوا کننده به جشنواره بین المللی سینما حقیقت راه یافت خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان