فرماندار رفسنجان در یادواره شهید سلطانی:

هر گوشی تلفن همراه فضای جبهه و جنگ است

  • شناسه خبر: 82912
هر گوشی تلفن همراه فضای جبهه و جنگ است

فرماندار رفسنجان گفت: امروز خاکریز و جبهه جنگ نرم در اتاق و جیب های ماست و هر گوشی تلفن همراه فضای جبهه و جنگ است.

خانه » هر گوشی تلفن همراه فضای جبهه و جنگ است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی” ملانوری فرماندار رفسنجان در یادواره شهید محمد سلطانی در روستای حسین آباد شفیع یکی از فلسفه های برگزاری یادواره شهدا را انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: بیمه نامه اسلام که باعث حفظ ارزش ها و پایداری و قوام مکتب اسلام و تشیع می شود، با خون شهدای گرانقدری امضا شده که با ارزش ترین سرمایه خود را برای حفظ این نظام و ارزش ها اهدا کردند.

photo_2015-12-11_17-31-33حمید ملانوری رمز ماندگاری اسلام ار زمان شکل گیری این مکتب را شهادت دانست و اظهار کرد: آنچه باعث ماندگاری واقعه عاشورا شد، شهادت بود؛ امام حسین (ع) و فرزندان و اصحابش که بهترین انسان های روی زمین بودند، جانشان را دادند تا در آن حادثه عظیم پایه های دین محکم بماند.

وی بزرگ ترین خصلت یادواره های شهدا را زنده کردن فرهنگ شهادت برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز ارزش زنده نگهداشتن یاد شهدا را کمتر از شهادت نمی داند؛ زیرا وقتی شهدا به جامعه می آمدند، روح را در بدنه جامعه می دمیدند؛ همین اتفاقی که با ورود شهدای غواص به کشور پس از سی سال رخ داد.

photo_2015-12-11_17-32-40فرماندار رفسنجان با ابراز تأسف از وجود گرفتاری هایی که امروزه جوانان را تهدید می کند، گفت: آن چه موجب مقاومت جوانان و نوجوانان ما شده و آن ها را در برابر گرفتاری ها مصون می سازد، توجه به همین ارزش هاست.

ملانوری در ادامه با تأکید بر اینکه امروز تیرهای زهرآگینی که جوانان را تهدید می کند، قابل رویت نیستند، گفت: در سال ۵۹ دشمنان ما با توپ و تانک و گلوله به خاک و سرزمین ما تجاوز کردند، مسیر حمله دشمن مشخص بود و امکان طراحی نقشه و فراهم نمودن تجهیزات برای دفاع وجود داشت؛ اما امروز خاکریز و جبهه جنگ نرم در اتاق و جیب های ماست و هر گوشی تلفن همراه فضای جبهه و جنگ است.

وی خطاب به خواهران و برادران حاضر در یادواره اظهار کرد: امروز همه چیز در دسترس است و دشمنی که در ۳۰، ۴۰ سال گذشته نتوانست به مرزهای ما تجاوز کند، بیکار ننشسته است؛ اگر غفلت کنیم در قالب جنگ نرم جوانان ما به فساد و اعتیاد کشیده می شوند و این همان چیزی ست که دشمن می خواهد.

photo_2015-12-11_17-32-26ملانوری با اشاره به اینکه تحریم ها و دشمنی ها ما را مقاوم کرده است، افزود: امروز ایران به لحاظ دفاعی قدرتمند است و آمریکا و اسرائیل جرأت نمی کند به سوی مرزهای ما بیاید و هیچ کشوری نمی تواند نگاه چپ به ایران کند؛ دشمن در قالب جنگ نرم قصد دارد تعهد و نیروی جوانی جامعه را بگیرد تا جوانانی مثل شهید سلطانی نباشند تا از نظام دفاع کنند.

وی با اشاره سخنی از حضرت امام (ره)، جبهه و دفاع مقدس را به مثابه یک دانشگاه دانست که در آن اعتقادات شدید موجب شکل گیری ارزش ها می شد و افزود: برای لمس آنچه شهدا به خاطر آن به جبهه ها روانه شدند، باید سرگذشت شهدا را مطالعه کرد.

وی با اشاره به کتاب «پا برهنه در وادی مقدس» شامل زندگی نامه شهید میرافضلی، از رونمایی کتابی در وصف شهید سلطانی ابراز خرسندی کرد و این اقدام را ارزشمند خواند و افزود: ارزشمند تر آن است که انسان هایی کتاب را تهیه و مطالعه کنند و سرمشق زندگی خود قرار دهند.

photo_2015-12-11_17-31-46

فرماندار رفسنجان خواستار همت مردمی برای حفظ جوانان شد و گفت: مردم باید شغل و کار و زندگی و نشاط به جوانان بدهند؛ این امر تنها کار دولت نیست؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۵۷ به پشتیبانی همین مردم و رهبری امام (ره) شکل گرفت تا عزت، حرمت و کرامت مردم حفظ و دو رویی، نفاق و عوام فریبی در جامعه نباشد و مردم با عزت زندگی کنند.

وی با ابراز امیدواری از توسعه روحیه شهادت و ایثارگری در جامعه، گفت: رسالت و وظیفه ما تداوم راه شهداست و روزی باید به آن ها گزارش دهیم که بعد از شهدا چه کردیم.

photo_2015-12-11_17-32-14 photo_2015-12-11_17-31-38 photo_2015-12-11_17-31-55عکس: رضا ساجدی

برچسب ها:
انه خشتی جبهه جنگ نرمخ رفسنجان شهید سلطانی یادواره شهدا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان