کواکبیان در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان :

آمریکاییها برخوردشان صادقانه نیست

  • شناسه خبر: 81853
آمریکاییها برخوردشان صادقانه نیست

کواکبیان گفت: آمریکاییها برخوردشان صادقانه نیست اوباما در چند روز اخیر مجدد وضعیت فوق العاده را در مورد ایران اعلام کرد و اگر قرار باشد که بحث را به موضوعات غیر هسته ای ببریم این راهش نیست، ما باید برنامه ریزی داشته و میز مخصوص این کار را در وزارت خارجه تعبیه کنیم.

خانه » آخرین اخبار » آمریکاییها برخوردشان صادقانه نیست

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، مصطفی کواکبیان شب گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان به موضوع برجام پرداخت و اظهار داشت: دو سال مذاکره شده و برجام شکل گرفته و قطعا اجرای آن حدود ۱۵ سال زمان می خواهد و حتما موضوع پسابرجام مهمتر از خود آن است.

وی افزود: همه مراحل قانونی برجام چه در کشور ما و چه در کشورهای ۵+۱ به خصوص آمریکا طی شده، توسط شورای امنیت ملی که رهبر انقلاب باید مصوبات آن را تایید کنند تایید شده و با الزامات ۹ گانه مورد تایید ایشان قرار گرفته است مجلس هم در نهایت تایید کرد و هم اکنون مذاکره کنندگان بر سر اجرای این موضوع هستند و احتمالا تا اواخر آذرماه این بحث اجرایی خواهد شد ؛ به این معنا که تحریم ها لغو خواهد شد و اجرای آن عملیاتی می شود.

کواکبیان تصریح کرد: در این مدت برای راستی آزمایی تست ها و تعهداتی که باید انجام دهیم را پیاده می کنیم و سند بازسازی راکتور اراک را هر ۶ کشور امضا کردند و نشان دهنده این بود که همه ی این کشورها در راستای اهداف برجام ثابت قدم هستند.

کواکبیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان-خانه خشتی (۵)

وی خاطر نشان کرد: همت باید گمارده شود برای اجرای برجام و همه مسئولان به خصوص مردم یک نوع اجماع داخلی برای اجرای دقیق آن داشته باشند.

کواکبیان تصریح کرد: در خود برجام پیش بینی شده که اگر طرف مقابل زیر برجام زد راه بازگشت پذیری وجود دارد ممکن است این برگشت پذیری زمان بر باشد اما راهش باز است هر چند که در روابط بین الملل این گونه نیست که یک کشور قراردادی را امضا کند و زیر آن بزند چون دست خودش رو می شود.

وی افزود: ما یک بخش از برجام را زمینه ای برای گسترش مناصبات با کشورهای جهان می دانیم و قرار دادهایی در شرف انعقاد داریم و یا کشورهایی که پیشنهاداتی برای سرمایه گذاری مشترک دادند ، ما باید بیشترین بهره برداری در موضوع پسا برجام را داشته باشیم.

واکبیان با بیان اینکه روابط اقتصادی را باید جدی بگیریم خاطر نشان کرد: اینکه دوستان فکر کنند با اجرای برجام یکی و دو شب پس از آن قرار است همه چیزی گل و بلبل شود اشتباه است این یک پرسه ای است که می تواند ما را به وضعیت اقتصادی بهتر برساند.

کواکبیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان-خانه خشتی (۴)

وی تصریح کرد: برجام ۳۰ یا ۴۰ درصد بر اقتصاد ما تاثیر گذار است آن هم با رفع تحریم ها و تعامل مثبت با دنیا و بقیه آن بر میگردد به شاخص های اقتصادی کشور از جمله نرخ تورم، سرمایه گذاری، اشتغال، مهار نقدینگی که باید مورد توجه قرار گیرند.

کواکبیان خاطر نشان کرد: اصول سیاست مقاومتی نیز باید شکل گیرد اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند حواسمان باشد نفوذ در پسابرجام نداشته باشیم حرف حقی است البته عده ای دلواپس از این نفوذ مثل واژه فتنه سوء استفاده می کنند و می کوبند بر سر هر کس که مخالفشان باشد، البته دلواپسی اینان به دل پیچگی رسیده و بعضی از انها اقدامات عجیب و غریبی انجام می دهد.

وی افزود: بحث ما آمریکاییها و انگلیسی ها نیستند بلکه منظور هر کشوری است که قصد نفوذ داشته باشد ممکن است روسها بخواهند در کشور ما نفوذ داشته باشند که باید مراقب باشیم .

دبیر کل حزب مردم‌سالاری بیان داشت: بحث برجام که نیاز به اجماع داخلی دارد در کنار سایر جنبه های سیاست های داخلی، فرهنگی، اجتماعی و تحولات اداری می تواند کمک کند به اقتدار کشور و رشد فزاینده ی آن تا در عرصه های بین الملل دست برتر باشیم.

کواکبیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان-خانه خشتی (۳)

وی تصریح کرد: قدرت کشور باید در همه زمینه ها افزایش یابد و صرفا در بحش موشکی، صنایع دفاعی و هسته ای نیست قدرت ملی باید افزایش یابد که یک بخش ان بر میگردد به انتخابات پیش رو، اگر ضریب امنیت ملی کشور ما بخواهد بالا رود مردم باید مشارکت و حضور گسترده در انتخابات داشته باشند هر چه مردم بیشتر شرکت کنند روح دموکراسی بیشتر جلوه می یابد.

این اصلاح طلب خاطر نشان کرد: پیش بینی من این است که در انتخابات اسفندماه بالای ۶۰ درصد شرکت می کنند که باید بیشتر باشد تا ما دست بالاتری در گفتمان بین المللی داشته باشیم.

وی در زمینه روابط ایران و امریکا گفت: رهبر انقلاب فعلا صلاح نمی دانند و مذاکره را ممنوع دانستند البته ما در مورد عراق، افغانستان، سوریه و هسته ای مذاکره کرده ایم.

کواکبیان یادآور شد: آمریکاییها برخوردشان صادقانه نیست اوباما در چند روز اخیر مجدد وضعیت فوق العاده را در مورد ایران اعلام کرد و اگر قرار باشد که بحث را به موضوعات غیر هسته ای ببریم این راهش نیست، ما باید برنامه ریزی داشته و میز مخصوص این کار را در وزارت خارجه تعبیه کنیم.

وی تصریح کرد: قدرت ملی ما هر چه بالاتر رود قطعا دست ما در همه موضوعات برتر خواهد بود، اگر ما واقعا در این برجام اجماع کنیم و با رفع تحریم ها بتوانیم اقتصادمان را سر و سامان دهیم و در عین حال جلوی سلطه گری سلطه گران را با اصول منطقی و زبان دیپلماسی بگیریم این برجام موجب افزایش قدرت ما به شرط حفظ وحدت داخلی می شود.

کواکبیان ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امیدواریم که راهپیمایی اربعین حسینی که قدرت حسینی و شور حماسه کربلا را زنده می کند باعث شود وحدت و انسجام همه ی فرق مختلف داخلی و خارجی عراق در برابر قدرت های بزرگ بیش تر جلوه یابد .

کواکبیان در دانشگاه ولی عصر رفسنجان-خانه خشتی (۲)

وی افزود: این امتی که بعد از ۱۲۰۰ سال هنوز خون حسین در رگ های پیروانش جریان دارد و نمونه ای از شور حسینی است که شاید ما واقعا عظمت این کار را ندانیم که شیعیان عراق دست رنج یکسال خود را برای این زائران هزینه می کنند.

کواکبیان همچنین به ساقط شدن هواپیمای روسیه توسط ترکیه اشاره کرد و گفت: این حماقت ترکیه بود و می تواند علامت خطرناکی در منطقه باشد ترکیه بطور رسمی از داعش حمایت میکرد اما این اقدام آنها در این حد نبود روسها هم اولتیماتوم دادند شورای امنیت سازمان ملل هم هشدار داده و اینها موجب می شود تا موضوع سوریه، داعش و منطقه پیچیده تر شود.

وی تصریح کرد: دولت ترکیه می خواهد مجد و عظمت امپراتوری عثمانی را احیا کند و توهم اینها را برداشته است اما باید حواسشان باشد که کسی که ۵۰ درصد کرسی های مجلس را به دست بگیرد دلیل نمی شود که در سیاست خارجی بی مهابا عمل کند و قطعا متضرر خواهد شد.

کواکبیان خاطر نشان کرد: اجلاس سران کشورهای صادر کننده گازدر ایران نیز نشان داد که اتحاد بین کشورهای اسلامی بر سر این است که داعش باید نابود شود و کسی به جز عربستان قطر و ترکیه از آنان حمایتی نکرد و حمایت اینها نیز به خاطر این است که داعش دست پرورده خودشان است.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • امید

    امام خامنه ای: اینکه بگویند افرادی می‌خواهند از «نفوذ» استفاده‌ی جناحی بکنند از اهمیت بحث «نفوذ» دشمن کم نمی‌کند. امام خامنه ای: دلواپس‌بودن و دغدغه‌مند بودن جرم نیست. می‌توانند برخی احساس دلواپسی و دغدغه‌مندی کنند. باید هم امثال شما حامیان فتنه به تخطئه فتنه و نفوذ و دیگر دلواپسی های رهبر انقلاب بپردازید؛ وگر نه مواضع صریح رهبر انقلاب درباره ماهیت استکباری آمریکای جنایتکار و ملاقات پوتین با ایشان به روشنی نشان می دهد که نفوذی ها دل در گرو آمریکا دارند نه روسیه. صد رحمت به کبک که گاهی سرش را زیر برف می کند نه همیشه و صد رحمت به سنگ پا که اگر چه رو دارد، دست کم ماله کشی و توجیه بلد نیست!!!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان