پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

باید پیشرفت کنیم اما زمانی که باورهای شیعه بودنمان از بین نرود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) ویژه برنامه عزاداری توسط هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی رفسنجان در خانه ورزش روستای محمدآباد میثم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جواد حاج باقری رییس هیئت ورزش روستایی رفسنجان و دبیر هیئت ورزش روستایی کرمان، یاسر صالح نیا رییس اداره ورزش و جوانان رفسنجان و جمعی از بانوان و آقایان ورزشکار روستاهای رفسنجان برپا شده بود، حجت الاسلام ملایوسفی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) نشانه های انسان با تقوا و متقی را بیان کرد و گفت: فرد متقی به آن چه خداوند به او داده است، قانع است؛ نعمت های الهی را شکر کرده و از حرام چشم پوشی می کند.

حجت الاسلام محمد علی ملایوسفی در ادامه با بیان اینکه تمام انحرافات اجتماعی و ناهنجاری ها به دلیل قانع نبودن به نعمت هاست، گفت: انسان نباید در زندگی آرزوهای محال و دست نیافتنی داشته باشد، آرزوهای دراز زندگی را سخت می کند، آرزو باید منطقی بوده و خیر دنیا و آخرت در آن باشد.

وی وجود آزادی در کشور را به برکت امام و انقلاب و خون شهدا دانست و افزود: شکر نعمت تنها مختص خوراک و نعمت های دنیوی نیست، نگاه نکردن به نامحرم، نوشتن با قلمی که در خدمت مردم است و قدم گذاشتن در راه حلال و نخوردن مال حرام و کار حرام انجام ندادن از نمونه های شکرگزاری است.

حجت الاسلام ملایوسفی با اشاره به اینکه اکنون فساد جامعه را فرا گرفته و علت آن حرمت شکنی افراد جامعه است، افزود: زن که حرمت بشکند، مرد فاسد می شود؛ اگر خانواده فاسد شود، جامعه فاسد می شود؛ باید از حرام چشم پوشید تا دنیا و آخرتمان آباد شود.

وی تقوا را عامل نجات بندگان خدا در قیامت عنوان کرد و گفت: با مرگ انسان، فرزندان و اموال تا هنگام خاکسپاری او را همراهی کرده و آنچه برایش می ماند، اعمال فرد است که اگر فاسد باشد به صورت سگی خشن و سیاه و اگر صالح باشد، به صورتی زیبا و خندان ظاهر می شود.

حجت الاسلام احمدی نیز در ادامه تمام گرفتاری های عصر حاضر را پیشرفت اروپایی دانست و گفت: ما باید پیشرفت کنیم اما زمانی که عقاید و باورهای شیعه بودنمان از بین نرود.

وی خواستار حذف ماهواره و شبکه های اجتماعی از خانه ها شد و افزود: یکی از ضررهای ماهواره شست و شوی عقاید کودکان و نوجوانان ماست که بواسطه ایجاد شبهات در آن ها بوجود می آید.

ذکر واقعه عاشورا و روایات متعدد مطرح شده پیرامون حضرت رقیه (س) از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام احمدی به آن اشاره کرد و افزود: در تاریخ و روایات دو تا رقیه عنوان شده که یکی از آنان دختر امام علی (ع) و دیگری دختر امام حسین (ع) بوده است که به نام های فاطمه و زینب ثانی نیز خوانده می شده و در بعضی روایات وی را سه ساله گفته و شهادتش را در روز پنجم صفر و پس از واقعه کربلا ذکر کرده اند.

این مراسم با مداحی و سینه زنی توسط حضار همراه بود.

خروج از نسخه موبایل