طرح قرآنی «لبیک یا حسین(ع)» در هیات های مذهبی رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 79216
طرح قرآنی «لبیک یا حسین(ع)» در هیات های مذهبی رفسنجان برگزار شد

همزمان با آغاز ماه محرم طرح «لبیک یا حسین(ع)» در بیش از ۸ هیأت مذهبی فعال در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » طرح قرآنی «لبیک یا حسین(ع)» در هیات های مذهبی رفسنجان برگزار شد

به گزارش “خانه خشتی” ، مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در تشریح این خبر اظهار داشت:با توجه به اهمیت توسعه فعالیت‌های قرآنی در ماه‌های محرم و صفر امسال همزمان با آغاز ماه محرم طرح «لبیک یا حسین(ع)» در بیش از ۸ هیأت مذهبی فعال و محوری در دستور کار قرار دارد که نشست‌های قرآنی بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می شود.
امیر زینلی افزود: در این نشست‌ های قرآنی اساتید حوزه و دانشگاه همچون حجج اسلام والمسلمین «حسینی»، «صمدی یزدی» و «سعیدی» به ایراد سخنرانی می پردازند و مباحثی همچون «امر به معروف و نهی از منکر»، «فریضه قرآنی و فلسفه عاشورا»، «تدبر در سیره امام حسین(ع)»، « قتیل العبرات؛ شرح زیارت جامعه کبیره»، «رحمه للعالمین؛ تدبر در سیره قرآنی پیامبر اکرم(ص)»و «وداع خورشید؛ » در این نشست ها مورد بررسی قرار می گیرد.

زینلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در رفسنجان بیش‌ از ۱۵۰ هیأت مذهبی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: تعداد هیأت‌های مذهبی در شهرستان رفسنجان بیش از ۱۵۰ هیات میباشد اما هیأت‌هایی که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی شماره ثبتی دریافت‌ کرده‌اند ۱۵۰ هیأت است که ما سعی داریم با برنامه‌ریزی دراز مدت فعالیت‌های قرآنی را در دستور کار هیأت‌های مذهبی قرار دهیم.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان گفت:اجرای طرح «لبیک یا حسین(ع)» در بیش از ۸ هیأت‌ مذهبی شامل تلاوت قرآن کریم ، سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، آموزش قرآن می باشد.

وی خاطر نشان کرد: امام حسین (ع)شب عاشورا از دشمن خود فرصت خواستند تا بتوانند به تلاوت قرآن و راز و نیاز با معبود بپردازند .

زینلی با بیان اینکه ما با اجرای این طرح به دنبال ارتقای تلاوت قرآن در هیأت‌های مذهبی نقاط مختلف کشور هستیم، افزود: فعالیت‌های قرآنی در این ماه باید با شور و شوقی وصف ناشدنی برگزار شده و به عنوان محور اصلی فعالیت‌ هیأت‌های مذهبی در ماه‌های محرم و صفر قرار گیرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان