کارشناس آیین های عزاداری:

دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند

  • شناسه خبر: 77242
دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند

کارشناس آیین های عزاداری گفت: ببینید امروز از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه مقدار برای ذکر اهل بیت استفاده می کنیم و دشمن چه مقدار در جهت تخریب عقاید و باورهای دینی ما از فضای مجالس عزاداری بهره می گیرد، دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند.

خانه » آخرین اخبار » دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام میرزامحمدی کارشناس آیین های عزاداری و مقتل شناس در همایش آیین های عاشورایی در رفسنجان، ائمه اطهار(ع) را جلوه های رحمت واسعه پروردگار دانست و اظهار داشت: تمام رحمت ها و محبت ها با آمدن مرگ منقطع می شوند اما تنها محبتی که بعداز مرگ وارد عوالم دیگر می شود رحمتی است که وجود ائمه به آن توصیف می شود.همایش آیین های عاشورایی در رفسنجان (۸)

وی سلام رساندن به شیعیان و محبین را از جلوه های رحمت معصومین(ع) برشمرد و گفت: این سلام نشانه دهنده میزان ارتباط و علاقمندی محبین و شیعیان به امام زمانشان است.

میرزامحمدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خطاب به یکی از اصحابشان تصریح کرد: امام فرمودند به شیعیان و دوستان ما سلام برسان و به آنها بگو که خداوند رحمت کند فردی را که با شخص دیگری جلسه ای تشکیل دهد و امر و مصائب ما اهل بیت(ع) را بازگو کند و خداوند به این جلسه مباهات می کند.

وی تجمعات جشن و عزای اهل بیت(ع) را وسیله ای برای زنده نگه داشتن راه و روش آنان برشمرد و خاطر نشان کرد: پیرو سخن امام صادق(ع) به تعبیری مداحان و روضه خوانان بهترین مردم هستند که امر ائمه(ع) را دائما تذکر می دهند.

این مقتل شناس بیان داشت: دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند، امروز از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی چه مقدار برای ذکر اهل بیت استفاده می کنیم و دشمن چه مقدار در جهت تخریب عقاید و باورهای دینی ما از فضای مجالس عزاداری بهره می گیرد.

وی با بیان اینکه وارد ماهی می شویم که همه عوالم و موجودات آماده اقامه عزا می شوند تصریح کرد: سخن این نیست که نوه پیامبر(ص) را به قتلگاه بردند و سر بریدند بلکه سند حقانیت قران را آنهم با شعار تقرب الی الله به قتلگاه بردند.همایش آیین های عاشورایی در رفسنجان (۹)

میرزامحمدی خاطر نشان کرد: ما مداحان و سخنوران مجالس عزاداری به عنوان کسانی که مردم او را پل ارتباطی با کربلا و امام کربلا می دانند باید سلوکی داشته باشیم ، روضه خوانی که زیارت عاشورا با صد سلام و صد لعن در روز را ترک کند درب رحمت واسعه بر رویش بسته است .

وی افزود: مجلس عزای اباعبداالله الحسین(ع) مجلس طهارت و پاکی است نکند که مسئولین و هیات داران مجالس بدون وضو و طهارت وارد شوند.

این مقتل شناس لباس مشکی را نه سیره علما و اجداد بلکه سیره معصومین(ع) دانست و گفت: امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اولین کسانی بودند که در عزای امیرالمومنین(ع) لباس سیاه پوشیدند و روایات بسیاری در این باب امده است.

وی با بیان اینکه از اول محرم باید به استقبال بروید خاطر نشان کرد: پیشواز تنها برای امام حسین(ع )است و این پیشواز رفتن سیره اهل بیت(ع) است و روایات ائمه(ع) شاهد این حقیقت هستند.

میرزامحمدی تصریح کرد: محرم آداب ورودی دارد ، خود را به این آداب مزین کنید، ووالدین به گونه ای رفتار کنند که فرزندان ببینند این ایام متفاوت است، مادران برای لباس مشکی فرزاندان خود برنامه داشته باشند .

برچسب ها:
دشمن بر روی سلوک عزاداری ما کار می کند عزاداری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان