معاون اجتماعی نیروی انتظامی: رفتار پلیس سختگیرانه نیست؛ کف مطالبات مردم پیگیری می‌شود

  • شناسه خبر: 7528
معاون اجتماعی نیروی انتظامی: رفتار پلیس سختگیرانه نیست؛ کف مطالبات مردم پیگیری می‌شود

“خانه خشتی”: معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در موضوع حجاب، پلیس سختگیرانه عمل نمی‌کند بلکه برابر مقررات، حداقل مطالبات مردمی را پیگیر است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار بهمن کارگر صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی «روز از نو» افزود: در موضوع حجاب، پلیس سختگیرانه عمل نمی‌کند بلکه برابر […]

خانه » آخرین اخبار » معاون اجتماعی نیروی انتظامی: رفتار پلیس سختگیرانه نیست؛ کف مطالبات مردم پیگیری می‌شود

“خانه خشتی”: معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: در موضوع حجاب، پلیس سختگیرانه عمل نمی‌کند بلکه برابر مقررات، حداقل مطالبات مردمی را پیگیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار بهمن کارگر صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی «روز از نو» افزود: در موضوع حجاب، پلیس سختگیرانه عمل نمی‌کند بلکه برابر مقررات، حداقل مطالبات مردمی را پیگیر است.

وی با اشاره به حضور زنان در عرصه‌های مختلف گفت: با نگاهی به تاریخ و حضور زنان در قبل از انقلاب و حال، می‌توان به راحتی تشخیص داد که حضور زنان در جامعه و حتی در سطوح بالا در بعد از انقلاب به طور چشمگیری افزایش یافته است.

کارگر خاطرنشان کرد: زن زمانی می‌تواند به تعالی برسد که بر اساس ارزش‌ها حرکت کند بنابراین ما به منظور راحتی و امنیت زنان این اقدامات را انجام می‌دهیم.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس در موضوع عفاف و حجاب سختگیرانه عمل نمی‌کند بلکه حداقل‌ها را پیگیری می‌کند و ما باید ببینیم خواسته زنان در جامعه چیست چراکه زنان زمانی می‌توانند در جامعه پیشرفت کنند که احساس امنیت داشته باشند و چرا نباید در این خصوص، دستورات الهی را رعایت کنیم.

کارگر افزود: به عنوان مثال برای اینکه فردی دچار بیماری نشود از واکسن استفاده می‌کند، هرچند تزریق واکسن برای فرد درد را به دنبال دارد اما از آنجا که به نفع او است او اینکار را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: پلیس در خدمت مردم است و به این خدمتگذاری افتخار می‌کنیم، به طوری که نیروی انتظامی در سال ۱۰۰ شهید تقدیم کشور می‌کند.

کارگر در خصوص برخورد با فروشندگان محصولات فرهنگی غیرمجاز گفت: در این باره پلیس به خوبی وارد عمل شده و برخورد مناسبی انجام داده است.

وی در رابطه با بعضی خطاهایی که ممکن است در اجرای برخی از طرح‌ها توسط ماموران صورت گیرد گفت: خوشبختانه مردم ناظر بر اعمال پلیس هستند و اشتباهات را تذکر می‌دهند و ما هم آن را برطرف می‌کنیم.

کارگر در رابطه با اقدامات فرهنگی که پلیس در حوزه‌های امنیت اخلاقی انجام می‌دهد گفت: حوزه اجتماعی و معاونت اجتماعی بزرگترین تشکیلات را در پلیس دارد، به طوری که در پلیس ما معتقدیم، پیشگیری اجتماعی ارجح تر از پیشگیری انتظامی است؛ چرا که معضلات اجتماعی را نمی‌شود با راهکارهای امنیتی حل کرد.

وی یادآور شد: البته در موضوع، حجاب و عفاف، ۲۶ دستگاه هستند که در این رابطه مسئولیت دارند که ۲۴ دستگاه وظیفه اقدامات ایجابی را دارند و تنها دو دستگاه هستند که کار سلبی می‌کنند که البته خیلی از برنامه‌هایی که حتی در صدا و سیما ساخته می‌شود با همکاری نیروی انتظامی است و ناجا میلیاردها تومان در سال صرف موضوعات اجتماعی می کند.

وی ادامه داد: پلیس با قاطعیت با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند و رأفت پلیس در کنار اقتدار آن است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی، با اشاره به این که وضعیت نوع پوشش آقایان نیز در طرح‌های امنیت اخلاقی مد نظر است گفت: در این باره نیز به مردان هم تذکر داده می‌شود و هرچقدر پلیس اقتدار داشته باشد امنیت در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وی در رابطه با وضعیت عفاف گفت: ماموران ما تشخیص عفاف را نمی‌دهند بلکه تنها تشخیص حداقل حجاب بر عهده آنان گذاشته شده است و حجاب مقدمه‌ای است برای رسیدن به عفاف، البته افرادی که از چادر استفاده می‌کنند، حجاب‌شان برتر است و این به این معنی نیست که هر کس از چادر استفاده نمی‌کند حجاب مناسبی ندارد و درکل نیروی انتظامی غیرتمندانه در این موضوع وارد شده است.

این مقام انتظامی در رابطه با برخی از سیاه‌نمایی‌هایی که صورت می‌گیرید گفت: ما سیاه‌نمایی‌هایی که بعضا از طرف بعضی افراد صورت می‌گیرد که عنوان می‌کنند وضعیت جامعه خراب است قبول نداریم چراکه امروز ما از دیروز ما خیلی بهتر است و دختران و پسران ما در دنیا نمونه هستند.

وی در خصوص نحوه رفتار ماموران گفت: اولین آموزشی که در نیروی انتظامی به ماموران داده می‌شود نحوه رفتار با مردم است چراکه نیروی انتظامی بیشترین ارتباط را در حوزه‌های مختلف با مردم دارد و اگر فردی از نحوه رفتار ماموران شکایت داشته باشد می تواند با تماس با تلفن ۱۹۷ این موضوع را پیگیری کند و در این رابطه تمام فرماندهان ناجا و حتی فرمانده نیروی انتظامی فایل‌های مستقلی دارند که می‌توانند این موضوعات را رصد کنند.

کارگر در رابطه با تولید پوشاک در کشور نیز گفت: این موضوعات را باید از وزارت بازرگانی و اصناف پیگیری کرد اما پلیس نظارت بر اماکن ناجا، بر اساس قانون در این رابطه رسیدگی لازم را انجام می‌دهد.

برچسب ها:
معاون اجتماعی نیروی انتظامی: رفتار پلیس سختگیرانه نیست؛ کف مطالبات مردم پیگیری می‌شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان