پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

۴۵ درصد متوفیان حوادث رانندگی در رفسنجان عابرین پیاده هستند

45 درصد متوفیان حوادث رانندگی در رفسنجان عابرین پیاده هستند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حمید معین زاده درآیین تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور رفسنجان که صبح امروز با حضور مسئولان انتظامی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد ، ارتقای انضباط و امنیت و کاهش تلفات را از وظایف پلیس راهور برشمرد و اظهار داشت: در استان کرمان هماهنگی و هم افزایی بین سازمان ها و پشتیبانی نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه وظیفه ما را سنگین تر می کند و باید از این هم افزایی بیشتر استفاده کنیم.

وی عامل انسانی را بیشترین عامل تلفات در حوادث دانست و گفت: اجرای طرح همیار پلیس از سال ۸۴ توانسته تاثیر خوبی در کاهش حوادث جاده ها و شهرها داشته است.

معین زاده خاطر نشان کرد: در استان کرمان از هر ۵ نفر یک نفر صاحب خودرو است و در شهرستان های رفسنجان و انار نیز با وجود بالغ بر ۱۰۰ هزار خودروی شخصی می طلبد تا بر روی عامل انسانی بیشتر کار شود.

وی با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش برخورد با تخلفات صورت گرفته خاطر نشان کرد: در زمینه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، ۳۰ درصد افزایش برخورد داشتیم و ‌در همین مدت پنج ماهه ۱۸۶ گواهینامه بر اساس تخصیص نمره منفی ضبط گردیده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کرمان به ۷ درصد کاهش تلفات در استان اشاره کرد و بیان داشت: در رفسنجان ۴۵ درصد متوفیان حوادث رانندگی عابرین پیاده هستند که نسبت به نرم کشوری بسیار بالاست و بیشترین علت آن عدم توجه به جلو راننده به واسطه استفاده از گوشی تلفن همراه است.

معین زاده دوربین های کنترل سرعت را نیاز شهرهای بزرگ دانست و گفت: امیدواریم با همت مسئولین شهرستان رفسنجان این ضرورت ایجاد و استفاده شود و شاهد تاثیر آن در شهر باشیم.

خروج از نسخه موبایل