رئیس انجمن علوم خاک ایران در افتتاح چهاردهمین کنگره خاکشناسی دانشگاه ولیعصر(عج)؛

در دراز مدت فرسایش خاک از مشکل آب نیز مهم تر است

  • شناسه خبر: 74447
در دراز مدت فرسایش خاک از مشکل آب نیز مهم تر است

دکتر گرجی گفت: در دراز مدت فرسایش خاک از مشکل آب نیز مهم تر است و توجه بیشتر مدیران اجرایی کشور به مسئله خاک و اراضی کشاورزی ضروری است.

خانه » آخرین اخبار » در دراز مدت فرسایش خاک از مشکل آب نیز مهم تر است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، دکتر منوچهر گرجی در چهاردهمین کنگره علوم خاک ایران که صبح امروز در سالن خیام دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان آغاز شد؛ با اشاره به غفلت از پتانسیل خاک و توان و ارزش افزوده آن اظهار داشت: کار کردن روی خاک تنها راه افزایش مقاومت در برابر خشکسالی است و بی توجهی به خاک، سیاست های غلط و نادیده گرفته شدن اصول علمی، عدم وجود متولی خاک در بخش اجرایی، ارتباط بسیار ضعیف و عدم وجود انسجام در درون خانواده خاک و فرسایش خاک در گذشته باعث مشکلاتی در آن شده است.

چهاردهمین کنگره خاکشناسی-دانشگاه ولیعصر(عج)-رفسنجان-خانه خشتی (۷)

وی با اشاره به تاکید مسئولین نظام بر لزوم توجه به مشکلات خاک خاطر نشان کرد: در دراز مدت فرسایش خاک از مشکل آب نیز مهم تر است و توجه بیشتر مدیران اجرایی کشور به این مسئله و اراضی کشاورزی ضروری است.

رییس انجمن علوم خاک ایران اظهار داشت: قانون خاک از ۸سال پیش با پیگیری هم اکنون به مجلس رفته و در حال تصویب است و برنامه ۱۰ساله مدیریت خاک اولین بار در کشور در حال اجرا شدن است و بودجه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با ایجاد شرکت های دانش بنیان خود را آماده کنیم که اگر بودجه ای گذاشته شد درست استفاده شود و فارغ التحصیلان زیادی که بیکار هستند را جذب کنیم.

چهاردهمین کنگره خاکشناسی-دانشگاه ولیعصر(عج)-رفسنجان-خانه خشتی (۹)

دکتر گرجی خاطر نشان کرد: در طراحی آینده سهیم باشیم و با افزایش همکاری در کلیه ابعاد پژوهشی و ایجاد پیشرفت علمی، راه اندازی شعب های انسانی انجمن و توسعه فعالیت ها که هم اکنون دو شعب در اصفهان و خوزستان ایجاد شده است و با مدیریت حفاظت و توجه به منابع خاک کشور بتوانیم آینده ای روشن پیش رو داشته باشیم.

برچسب ها:
اخباررفسنجان خانه خشتی دکتر منوچهر گرجی رفسنجان رییس انجمن علوم خاک ایران
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کارشناس

    خوش بحال بعضی مدیران که در مقابل همگان راحت رو صندلی خوابیدن. خیالش راحته از آب و خاک حتما
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان