پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

آیا کنسرت موسیقی سالن شوی لباس است؟! / رد کامل افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راه های غلطی چون کنسرت های موسیقی توسط رهبر فرزانه انقلاب

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، کنسرت موسیقی محسن یگانه خواننده پاپ کشورمان شب گذشته در حالی برگزار شد که برخلاف آنچه در توضیحات بلیت آمده بود، شاهد پوشش نامناسب شرکت کنندگان در سالن بودیم؛ افرادی که علی رغم تذکر برگزارکنندگان مبنی بر الزامی بودن رعایت حجاب و شئونات اسلامی و عدم استفاده از لباس های کوتاه و چسبان، وارد سالن شده بودند و از ورود آن ها به محل کنسرت جلوگیری نشد.

در سانس اول اجازه عکسبرداری به خبرنگاران حاضر در سالن داده نشد، اما با رایزنی های بسیار و پس از تلاش رییس اداره ارشاد و معاون مطبوعاتی وی مجوز عکسبرداری فقط از صحنه اجرا داده شد.

این در حالی بود که برخلاف توضیحات مندرج در بلیت کنسرت که در آن اجازه هر گونه عکسبرداری و فیلمبرداری ممنوع اعلام شده بود، شرکت کنندگان با استفاده از گوشی تلفن همراه اقدام به تهیه عکس و فیلم از کنسرت نمودند و به جز موارد اندکی تذکر دیگری داده نشد و با وجود حضور انتظامات، نه تنها محتوای تصاویر ضبط شده کنترل و پاک نشد، که از ضبط تصاویر هم ممانعت به عمل نیامد.

اجرای ترانه های موسیقی محسن یگانه شب گذشته با یک ساعت و نیم الی دو ساعت تأخیر آغاز شد و پایان سانس دوم نیز تا ساعت یک بامداد به طول انجامید و مجری برنامه نیز در ابتدای سانس ها ضمن احترام به مقام والای شهدای خط شکن که هفته گذشته میزبان حضورشان در رفسنجان بودیم، برپایی این کنسرت را به منزله جشن پیروزی بازگشت شهدا به وطن عنوان کرد.

وی هم چنین از برگزاری کنسرت خوانندگانی چون همایون شجریان و شهرام ناظری در آینده ای نزدیک در رفسنجان خبر داد.

رهبر فرزانه انقلاب افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راه های غلطی چون کنسرت های موسیقی را رد کرد

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر فرزانه انقلاب بیستم تیر ماه سال جاری در دیدار با جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی، برگزاری برنامه های همچون کنسرت های موسیقی به بهانه نشاط بخشی به محیط دانشجویی را جزو غلط ترین کارها دانستند و سوق دادن جوانان به این فضاهای ناسالم را برنامه دشمنان خواندند و خاطرنشان کردند: پیشروان حرکت پرافتخار علمی امروز کشور در رشته های حساس و مهمی نظیر هسته ای و نانو، جوانان مؤمن و انقلابی بوده و هستند و دشمنان می خواهند امثال دکتر شهریاری ها و دکتر چمران ها، در دانشگاه ها تربیت نشوند .

رهبر فرزانه انقلاب با رد کامل افزایش جذابیت در محیط های دانشجویی از راههای غلطی همچون اردوهای مختلط و کنسرت های موسیقی تأکید کردند: کسانی که دختران و پسران دانشجوی مردم را تحت عنوان ایجاد جاذبه، به صورت مختلط در پوشش اردوهای دانشجویی به اروپا می برند قطعاً به محیطهای دانشجویی و حتی نسل آینده خیانت می کنند .

هنوز مدت زیادی از این فرمایشات مقام معظم رهبری نگذشته بود که شاهد برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان بودیم؛ آیا برگزاری چنین کنسرتی در دانشگاه ازاد رفسنجان دهن کجی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نیست؟

اگر برپایی چنین جشن هایی ضرورت دارد، بهتر نبود محیطی غیر علمی برای برگزاری آن در نظر گرفته می شد؟

لازم به توضیح است که پیش از برگزاری کنسرت موسیقی جمعی از مردم دغدغه مند به همراه چند تن از اعضای خانواده های معظم شهدای شهرستان طی جلسه ای با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اعتراض خود را نسبت به برگزاری این مراسم اعلام کرده بودند.

حاضرین در این جلسه فضای شهر را معطر به عطر دو شهید غواص که مدتی زیادی از مراسم تشییع و تدفین ایشان نگذشته است دانستند و خواستار لغو برگزاری چنین مراسمی در شهر شهید پرور رفسنجان شدند.

متاسفانه این جلسه با مخالفت عوامل ارشاد روبه رو شده و حاضرین نیز به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردند.

خروج از نسخه موبایل