توصیف شهید غواص حسن رجب علی پور در یک جمله؛

عارفی که ره صد ساله را یک شبه رفت

  • شناسه خبر: 71738
عارفی که ره صد ساله را یک شبه رفت

حسن دو سه سال قبل از شهادتش یک حالت عرفانی داشت و برای همه ما این اطمینان حاصل شده بود که به شهادت می رسد.

خانه » آخرین اخبار » عارفی که ره صد ساله را یک شبه رفت

امروز شهید حسن رجب علی پور از بین ۲۰ شهید گمنام و غواص به استان کرمان، شهرستان انار ورود پیدا کرد.

خبرنگار “خانه خشتی”، پای صحبت های داماد شهید نشست؛ به گفته حسن کاظم زاده داماد خانواده، شهید رجب علی پور روز دوشنبه ۵ مرداد ماه با توجه به شناسایی آزمایش DNA و با تشخیص نمونه ای که نزدیک به ۷ ماه پیش از خانواده شهید گرفته شد حسن به آغوش خانواده برگشته است.

وی با اشاره به اینکه شهید رجب علی پور جزء ۱۷۵ شهید غواص است افزود: ما در شوک بودیم و انتظار نداشتیم شهید بعد از ۲۹ سال به وطن برگردد؛ چون شنیده بودیم قبل از عملیات پلاک خود را در آب انداخته و علاقه وافری به گمنامی داشته است.

IMG_7751

داماد این خانواده گفت: شهید ۱۳ آبان ۴۵ به دنیا آمد و ۵ آذر ۶۵ در عملیات کربلای ۴ و در سن ۲۰ سالگی به شهادت رسید؛ چه پیامی دارد که بعد از ۲۹ سال امروز آمد.

وی با بیان اینکه برادر بزرگ شهید نیز در گیلان غرب به شهادت رسیده است، گفت: حسن دو سه سال قبل از شهادتش یک حالت عرفانی داشت و برای همه ما این اطمینان حاصل شده بود که به شهادت می رسد.

داماد این خانواده از روحیه ایثار و فداکاری این شهید یاد کرد و افزود: هیچ چیز شهدا بی حساب و کتاب و اتفاقی نیست و حسن با رفتارش نشان می داد که به این دنیا تعلقی ندارد.

وی در ادامه گفت: شهید علارغم اینکه گمنام بود با برگشتنش یک پیام به ما داد و آن صبر و استقامت بود؛ اگر فرهنگ ایثار ، شهادت و قدردانی از شهدا را کنار بگذاریم باخته ایم و با فرهنگ غربی نمی توانیم خودمان را به سطح آنان برسانیم.

وی افزود: اگر راه شهدا را ادامه دهیم آن غیرتی که لایق ملت است به دست می آید و اگر بخواهیم شهدا را فراموش کنیم به جایی نخواهیم رسید.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان