پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

تلاش برای ورود ورزش به سبد خانواده ها/ورزش همگانی کم هزینه ترین ورزش هاست

محمود محمودی نیا در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی“، پیرامون اختصاص بند ۴۴ از برنامه ششم توسعه به توسعه تربیت بدنی و ورزش همگانی اظهار داشت: ورزش همگانی یعنی ورزش برای همه، سیاست ها در این زمینه باید به سمتی رود که ورزش در سبد خانواده ها قرار گیرد ، بعضی وقتها ورزش هایی را که برای سنین پایین برنامه ریزی می کنیم می تواند رویکرد همگانی داشته باشد.

وی افزود: بچه ها می توانند با ورزش اخت شوند و این مهم در زندگی آنها به عنوان یک اصل ماندگار شود.

محمودی نیا خاطر نشان کرد: باید بینش و نگرش آحاد جامعه را تغییر دهیم و حرکت های ورزش همگانی بصورت خود جوش و بین گروه های مختلف و خانواده ها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: باید همه این احساس را داشته باشند که اگر می خواهند جامعه ارتقا پیدا کند نیاز به فرهنگ تحرک و فعالیت بدنی دارد و ورزش می تواند نقش کلیدی در سلامت و سرزندگی جامعه و آرامش افراد جامعه داشته باشد ، ورزش همگانی بدون هیچ تنش و فشاری می تواند این موضوع را محقق کند.

مدیر کل ورزش استان با اشاره به آغاز اجرای بخش عملیاتی توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در استان تصریح کرد: در اولین مرحله از اجرا اطلاع رسانی است، رسانه های دیداری و شنیداری می توانند کمک کنند تا بینش مردم تغییر کند که به ورزش احتیاج دارند، ورزش همگانی کم هزینه ترین ورزش هاست.

وی افزود:مرحله بعد ورود به حوزه های مختلف است و برای تحقق آن سعی شده تا از محلات، فرهنگسراها، مساجد که یک پایگاه محلی هستند و اکثر مردم با آن سروکاردارند و ورزش صبحگاهی در مدارس استفاده شود.

محمودی نیا خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا از همه ظرفیت ها استفاده شود و به دستور رهبر فرزانه انقلاب در خصوص توسعه ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشیم.

خروج از نسخه موبایل