سمپاشی ۱۴ هزار متر مربع جایگاه دام علیه لمپی اسکن در رفسنجان

  • شناسه خبر: 68349
سمپاشی ۱۴ هزار متر مربع جایگاه دام علیه لمپی اسکن در رفسنجان

محمود مقامی از واکسینه شدن ۵۶۰ رأس گاو و گوساله و سمپاشی ۱۴۰۰۰ متر مربع جایگاه دام علیه بیماری لمپی اسکن در شهرستان رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » سمپاشی ۱۴ هزار متر مربع جایگاه دام علیه لمپی اسکن در رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی“، محمود مقامی گفت: در اردیبهشت ماه تعداد ۵۶۰ رأس گاو و گوساله علیه بیماری لمپی اسکن در شهرستان رفسنجان واکسینه شدند و در راستای کنترل این بیماری سمپاشی ۱۴۰۰۰ متر مربع جایگاه دام اجرایی گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان افزود: این بیماری ویروسی علایم خاص و توان شیوع بالا در مدت زمان کوتاه دارد و تب بالا، آب ریزش چشم و بینی و مشکلات حاد تنفسی، خرخر کردن، برجستگی خاص در پوست یا همان تاول دکمه مانند کاهش شیر، سقط جنین و عدم توانایی حرکتی بدلیل تورم پاها در دام را از جمله علائم این بیماری می باشد.

وی با بیان اینکه بیماری لمپی اسکن در دام های سنگین گاو و گوساله مشاهده می شود، افزود: دام های آلوده، فرآورده های خام دامی، تجهیزات و لوازم موجود در دامداری های آلوده و از همه مهم تر حشرات و مگس های خونخوار از راه های انتقال این بیماری محسوب می گردد.

وی سمپاشی بدن و محیط زندگی دام ها و کنترل تردد و پرهیز از خرید و فروش دام خارج از کنترل دامپزشکی را از راه های پایش و پیشگیری از ورود دام های آلوده و در نتیجه انتقال بیماری لمپی اسکن اعلام کرد و یادآور شد: بیماری لمپی اسکن خطری را متوجه انسان نمی کند؛ چرا که بیماری مشترک بین انسان و دام نیست و رعایت موارد بهداشتی و اخذ مجوز بهداشتی حمل دامپزشک در هنگام جابجایی دام می تواند مانع از بروز آن گردد.

مقمی ادامه داد: کلیه دامداران می توانند درصورت تمایل برای واکسیناسیون رایگان و هدفمند دام ها علیه این بیماری با شماره تلفن ۳۴۳۲۲۰۶۳ واحد مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان تماس حاصل نمایند.

برچسب ها:
خانه خشتی دام رفسنجان گاو و گوساله لمپی اسکن واکسینه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان