پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

کلاسهای تقویتی دانش آموزان از اوایل تیرماه آغاز می شود/خیرین رفسنجانی در ساخت و ساز مدارس همت کنند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، کنفرانس خبری مدیر آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان با خبرنگاران برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در این نشست به آمار دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در شهرستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۳ هزار و ۴۲۹ دانش آموز پیش دبستانی در مراکز غیردولتی و ۳۱ دانش آموز پیش دبستانی استثنایی در رفسنجان تحصیل می کنند.

وی با اشاره به تحصیل ۲۶ هزار و ۳۱۳ دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه در مقطع ابتدایی افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۷۰ نفر در مدارس دولتی و ۷ هزار و ۴۰۰ نفر در مدارس غیردولتی در حال تحصیل می باشند.

حسینی پور خاطر نشان کرد: تعداد دانش آموزان متوسطه اول در رفسنجان هفت هزار و ۳۵۰ نفر در ۶۷ مدرسه دولتی و ۱۶ مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

وی در ادامه گفت: ۸ هزار و ۹۱۲ دانش آموز در متوسطه دوره دوم نیز در ۴۰ مدرسه دولتی و ۱۰ مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش رفسنجان به تحصیل ۶۰۰ دانش آموز در رشته های فنی و حرفه ای در هنرستان های امام رضا(ع)، بصیرزاده، کشاورزی، هادوی زاده و شهیدان طالبی نیز اشاره کرد.

وجود دانش آموزان اتباع بیگانه در مدارس بزرگترین مشکل آموزش و پرورش رفسنجان

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان از تحصیل ۴۷ هزار دانش آموز در رفسنجان خبر داد و گفت: وجود ۳ هزار و ۸۵۰ دانش آموز اتباع بیگانه به اندازه سه منطقه آموزش و پرورش کرمان از بزرگترین مشکلات به شمار می رود.

وی از برگزاری دو همایش تجلیل از برترین های کنکور در رفسنجان خبر داد و افزود: بزرگداشت مقام معلم که در آن ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از فرهنگیان شرکت کردند؛ تنها همایش عمومی در شهرستان رفسنجان بود.

کاظم حسینی پور خاطر نشان کرد: ۱۰ مدرسه و هزار و ۵۰ دانش آموز به مؤسسین مدارس غیردولتی واگذار شده است.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به برگزاری چندین جلسه با هیئت رئیسه مؤسسان غیردولتی، تأمین اجتماعی و اداره کار برای بیمه و حقوق نیروهای آزاد در مدارس اشاره کرد.

اجرای برنامه برای اوقات فراغت دانش آموزان

وی یادآور شد: امسال برای اوقات فراغت دانش آموزان امکاناتی در نظر گرفته ایم که با اجرای این برنامه ها باعث فراگیری مهارت و تولید دانش شویم.

حسینی پور با اشاره به تخریب ۳۰ درصد از مدارس رفسنجان، تصریح کرد: خیرین در سالهای گذشته اقدامات خوبی در زمینه ساخت و ساز مدارس داشته اند و رفسنجان در سال گذشته در استان کرمان رتبه دوم مدارس خیرساز را کسب کرد؛ و امیدواریم امسال نیز در این زمینه کمک کنند.

وی شورای آموزش و پرورش را بازوی قوی این اداره دانست و گفت: مسئولین و چهره های موفق شهرستان در شورا عضو شده اند و در سال گذشته نیز رتبه اول را کسب نمود.

مدیر آموزش و پرورش بیان کرد: با توجه به کاستی های پروژه مهر در شهرستان رفسنجان، در سال گذشته از۴۰ امتیاز ۳۷٫۲۵ امتیاز را کسب کرد و رتبه اول را کسب نمود.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش رفسنجان در قسمت سوادآموزی در استان کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داد.

منع حضور استادان پروازی در رفسنجان

حسینی پور به برگزاری کلاس‌های تقویتی استادان پروازی از سایر نقاط کشور و گرفتن مبلغ هنگفتی از سوی آنان اشاره کرد و گفت: فردی که با گرفتن این مبلغ هیچ تأثیری در رتبه کنکور دانش آموزان ندارد با کار وی به شدت برخورد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در بخش تربیت بدنی برای اولین بار در استان ۱۳ رشته فرهنگی – ورزشی راه اندازی کردیم.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان به ایجاد سالن مطالعاتی برای دختران در مقطع سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی اشاره کرد و افزود: امسال قصد داریم برای پسران نیز سالن مطالعاتی در نظر بگیریم.

وی از برگزاری کلاسهای تقویتی برای دانش آموزان متوسطه دوره دوم در رفسنجان خبر داد و گفت: این کلاس ها از هفتم یا دهم تیرماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

خروج از نسخه موبایل