مدیر عامل شرکت مس سرچشمه تصریح کرد؛

بزرگترین مشکل شرکت مس سرقت است/تولید مس تا سال ۹۷ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید

  • شناسه خبر: 67387
بزرگترین مشکل شرکت مس سرقت است/تولید مس تا سال ۹۷ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید

مراد علیزاده گفت: با نیروی انسانی موجود و با تجربه اندوزی و آموزش، بخش های توسعه را پشتیبانی و به ازای هر نفر ۲۰ تن تولید خواهیم کرد.

خانه » آخرین اخبار » بزرگترین مشکل شرکت مس سرقت است/تولید مس تا سال ۹۷ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، صبح امروز استاندار کرمان به همراه مدیران ارشد مس استان، مسئولین شهرستان رفسنجان و فرمانداران شهربابک و سیرجان از بزرگترین معدن روباز ، کارخانه ذوب و پالایشگاه ریخته گری مجتمع مس سرچشمه بازدید کردند.

در این بازدید مهندس مراد علیزاده مدیر عامل مس سرچشمه ضمن بیان گزارشی از وضعیت صنعت مس در کشور به راه اندازی واحد تولیدی جدید ظرف دو ماه گذشته و اجرای آن بعد از مراحل آزمایشی اشاره کرد و گفت: نیروی انسانی مجموعه مس سرچشمه نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ می باشد که از سال ۱۳۸۹ موج عظیمی از نیروی انسانی وارد شرکت شد.بازدید استاندار کرمان از معدن مس سرچشمه رفسنجان (۳۵)

وی افزود: در شرکت های تولید مس در دنیا به ازای هر نفر ۳۰ تا ۴۰ تن تولید می شود اما در شرکت مس به ازای هر نفر ۱۰ تن تولید می گردد.

مدیر عامل مس سرچشمه ایجاد زمینه فعالیت و مدیریت با برنامه ریزی اقتصادی را تنها راه نجات شرکت مس از بحران دانست و گفت: بحران نیروی انسانی در کشور به دلیل شرایط اقتصادی باید پیگیری شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان در شرکت صنایع مس ایران، یادآور شد: تفاوت بین صنعت فولاد و مس در ارزش افزوده آن می باشد که این ارزش افزوده در مس تا مرحله کنسانتره وجود دارد.

مراد علیزاده تصریح کرد: در کشور ۱۲۰ هزار کاتد تولید می شود که اگر زمینه رشد به وجود آید مصرف کاتد به ۲۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید.

وی ابراز امیدواری کرد: تولید مس تا سال ۹۷ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید و با همین نیروی انسانی موجود و با تجربه اندوزی و آموزش بخش های توسعه را پشتیبانی و به ازای هر نفر ۲۰ تن تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شرکت مس باید تبدیل به به یک شرکت سرمایه گذاری شود خاطر نشان کرد: توسعه کنترل و تمرکز مالی حاصل از فروش را به منطقه داده ایم.

مراد علیزاه مشکل اساسی در منطقه را بحث زیست محیطی و آلودگی ناشی از ذوب در خاتون آباد و سرچشمه عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید اسید حدود یک و نیم میلیون تومان است که از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن اسید تولید شده ۴۰۰ تن قابل مصرف می باشد.بازدید استاندار کرمان از معدن مس سرچشمه رفسنجان (۳۷)

وی بزرگترین مشکل شرکت مس سرچشمه را سرقت دانست و گفت: قوه قضائیه و شورای تأمین باید در این زمینه چاره اندیشی و با آن برخورد کنند.

وی به سرمایه گذاری در حوزه رفع آلایندگی و منفی بودن نرخ بازگشت سرمایه اشاره کرد و گفت: دولت باید برای حل این معضل چاره اندیشی کند و مشکلاتی که برای صنعت به وجود آمده را رفع نماید.

مدیر عامل شرکت مس خاطر نشان کرد: قیمت مس افت کرده و هزینه ها افزایش یافته که می بایست در بخش مالیات بر ارزش افزوده تجدید نظر شود.

وی افزود: برای رفع آلایندگی باید ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شود که معوقه حقوق و جرایم آن پرداخته شود.

برچسب ها:
اخباررفسنجان تولید مس تا سال ۹۷ به ظرفیت ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    مهندس مراد علیزاده مدیر عامل مس سرچشمه بیان داشت که از سال ۱۳۸۹ موج عظیمی از نیروی انسانی وارد شرکت شد. اما نگفت که قسمت اعظم این نیروها از یک جناح خاص بودند وسفارشی وی بزرگترین مشکل شرکت مس سرچشمه را سرقت دانست نگفت که عامل سرقت های بزرگ کیست؟
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان