به لحاظ خشکسالی و منابع آبی

رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آب کرمان را دارد

  • شناسه خبر: 63933
رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آب کرمان را دارد

شهرستان رفسنجان به لحاظ خشکسالی و منابع آبی، بحرانی‌ترین دشت استان کرمان به شمار می‌رود.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آب کرمان را دارد

به گزارش “خانه خشتی” به نقل ار روابط عمومی فرمانداری شهرستان رفسنجان ،حمید ملانوری در حاشیه سفر به منطقه نوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلات آب به گونه‌ای است که نباید برای رفع آن معطل ماند، شهرستان رفسنجان به لحاظ خشکسالی و منابع آبی، بحرانی‌ترین دشت استان کرمان به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: طی سال‌ها به دلیل برداشت ۱۳۰ میلیون متر مکعب برداشت منفی از منابع آب زیرزمینی، بحرانی در شهرستان رقم خورده و کاهش بارندگی‌ها موجب شده سطح آب‌های زیرزمینی پایین برود و سطح قابل توجهی از باغات خشک شوند.

ملانوری ادامه داد: یک‌هزار و ۱۰۰ حلقه چاه در شهرستان وجود دارد که سالانه ۵۵۰ میلیون متر مکعب از آن‌ها آب برداشته شده و کاهش سطح آب و EC بالا، کیفیت پایین آب را رقم زده است.

وی گفت: در روستای جهان‌آباد سال گذشته چهار بار تجهیزات چاه خراب شده و مشکل آب در این منطقه به مراتب بدتر از سایر نقاط بحرانی شهرستان است.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: وضعیت شهرستان رفسنجان مانند سال‌های قبل از خشکسالی نیست و ما دارای شاخص‌هایی برای معرفی شدن به عنوان یک شهرستان محروم هستیم.

وی عنوان کرد: با وجود رتبه اول استان در توسعه یافتگی، به دلیل کاهش تولید محصول و بالا بودن هزینه‌های تولید و تغییر نیافتن بازار، دیدگاه‌ها باید نسبت به رفسنجان تغییر کند.

وی خاطرنشان کرد: در کشکوئیه ۱۰۰ کوره زغال‌سوزی وجود دارد که همین درختانی که از بی‌آبی خشک شده‌اند در آن تبدیل به ذغال می‌شود و در نقاط مختلف کشور به فروش می‌رسد و این جای تامل دارد

برچسب ها:
رفسنجان رفسنجان بحرانی‌ترین دشت آب کرمان را دارد شهرستان رفسنجان به لحاظ خشکسالی و منابع آبی، بحرانی‌ترین دشت استان کرمان به شمار می‌رود.
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان