امام جمعه شهرستان رفسنجان؛

دولت در عمل نشان دهد که به ولایت فقیه متصل است نه در شعار

  • شناسه خبر: 61973
دولت در عمل نشان دهد که به ولایت فقیه متصل است نه در شعار

امام جمعه رفسنجان گفت: جهت و خط دولت باید خط ولایت و امامت باشدو دولت در خدمت ملت و ملت نیز دولت را یاری کند تا همدلی و همزبانی به وجود آید و از منافع حزبی پرهیز گردد.

خانه » آخرین اخبار » دولت در عمل نشان دهد که به ولایت فقیه متصل است نه در شعار

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، امام جمعه شهرستان رفسنجان در اولین آدینه سال جدید با ذکر روایتی از امام صادق (ع)، رفع نیاز از برادر دینی را ضروری عنوان کرد و گفت: اگر در رفع نیاز برادر دینی خود کوتاهی کردیم، توفیق آن از ما سلب می شود و به جایی می رسد که به دشمنان اهل بیت کمک می کنیم و خداوند در روز قیامت عذابش را نازل می کند.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور در ادامه به حوادث اخیر یمن اشاره کرد و آن را نمونه بارز این روایت دانست و افزود: دولت عربستان زمانی که مردم غزه به کمک نیاز داشتند، با یاری اسراییل، پول هایی را به جیب صهیونیست ها ریخت تا مردم غزه را بکشند و امروز با همکاری آمریکا و اسراییل جنایتکار و برخی دولت های مزدور اقدام به مسلمان کشی نموده تا مردم یمن را از بین ببرد.

وی به بررسی وحدت و همدلی و همزبانی از منظر قرآن و روایات اشاره کرد و گفت: در آیه ۱۰۳ سوره آل عمران آمده است که به ریسمان الهی چنگ بزنید و پراکنده نشوید و نعمت های خداوند را که به شما ارزانی شده به یاد آورید که در سایه نعمت دین اسلام برادر شدید و خداوند شما را از آتش و تفرقه نجات داد.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با اشاره به آیه ۴۶ سوره انفال، پیروی از دستورات خدا و رسول ایشان و فرمانبری از آنان را خواستار شد و گفت: با یکدیگر به نزاع نپردازید که اگر به اختلافات دامن بزنید، سست شده و قدرت خود را از دست می دهید.

حجت الاسلام رمضانی پور همدلی و همزبانی را در ایجاد پیشرفت برای مسلمانان مؤثر خواند و گفت: از جمله این پیشرفت ها می توان به پیشرفت اقتصادی و بهبود وضع معیشتی مردم، اقتدار و عزت ملی در سطح بین المللی و جهانی و جهش های علمی اشاره کرد.

وی رشد علمی را از خواسته های رهبر بیان کرد و آن را لازمه رشد کشور دانست و اظهار داشت: با وجود همدلی و همزبانی عدالت اقتصادی ایجاد می شود و افراد سودجو به ثروت دست نمی یابند.

امام جمعه شهرستان رفسنجان با بیان اینکه اسلام آیین وحدت و یگانگی است، گفت: با افزایش ایمان و معنویت مردم، پای بندی به نظام و آرمان های انقلابی بیشتر شده و مهر و محبت و درک یکدیگر به وجود می آید.

حجت لاسلام رمضانی پور هم چنین به آیه ۵۹ سوره انعام اشاره نمود و پرهیز از نفاق و توجه به همدلی را خواستار شد و افزود: آن هایی که اهل تفرقه اند و می خواهند در جامعه حزب ایجاد کنند، خداوند بر قصد آن ها آگاه است.

وی با اشاره به روز ۱۳ فروردین که بنام روز طبیعت نامگذاری شده است، گفت: با پرهیز از گناه و معصیت از طبیعت بخوبی استفاده کنیم و به بهانه تفریح به گناه نپردازیم.

خطیب نمازجمعه با شکرگزاری از بارش باران الهی در سال جدید ، خاطر نشان کرد: در حجه الوداع پیامبر روایتی را بیان کردند که خداوند بنده ای را که گفتار مرا بشنود و این گفتار را به کسانی که نشنیده اند برساند یاری می کند.

حجت الاسلام رمضانی پور یکی از خصلت های مسلمانان را اخلاص عمل برای خداوند عنوان کرد و افزود: نصیحت کردن امام، پیشوا و دولتمردان منعی ندارد و خیرخواهی را در جامعه بوجود می آورد و همچنین همبستگی و شرکت دائم در اجتماع مسلمانان و نماز جمعه رحمت و نعمت بزرگی است.

وی پیروزی در همه عرصه ها را بر پایه اتحاد و همدلی دانست و گفت: ما باید قدم هایمان را به جلو برداریم و با استفاده از مسائل ارزشی و معنوی، اقتصاد را در خدمت دین، معنویت و اخلاق قرار دهیم تا با دست یافتن به فرامین انقلاب شعار دولت و ملت با همدلی و همزبانی محقق شود.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: جهت و خط دولت باید خط ولایت و امامت باشد و در عمل نشان دهد که به ولایت فقیه متصل است، دولت در خدمت ملت و ملت نیز دولت را یاری کند تا همدلی و همزبانی به وجود آید و از منافع حزبی پرهیز گردد.

وی خاطر نشان کرد: در سال جدید از بسیاری مسائل از جمله استفاده بنر و پوستر ، برگزار کردن همایشات، کتاب نوشتن و جستجوی همدلی و همزبانی در کلمات بزرگان در جهت شعار سال اجتناب شود و دولت و ملت در تحقق همدلی باشد و از نفاق پرهیز شود.

حجت الاسلام رمضانی پور دهم فروردین را یادآور حرکت ملت برای پایان دادن به حکومت ستم شاهی و خلق جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: امروزه در عراق شاهد پیروزی های پیاپی هستیم و حق یمن این است که یک نظام اسلامی و یک قانون اساسی خوب داشته باشد و این اقدام داعشی ها و آمریکا و اسرائیل به خودشان باز می گردد.

برچسب ها:
آدینه اول سال 94 اخبار رفسنجان خانه خشتی نماز جمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان