رییس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان عنوان کرد

رفسنجان از شهرهای پیشتاز دوران انقلاب اسلامی است

  • شناسه خبر: 56983
رفسنجان از شهرهای پیشتاز دوران انقلاب اسلامی است

صفری رفسنجان را از شهرهای پیشتاز دوران انقلاب عنوان کرد و گفت: در سالیان گذشته افراد نادری از رفسنجان در هسته های مبارزاتی تهران شرکت کردند.

خانه » آخرین اخبار » رفسنجان از شهرهای پیشتاز دوران انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، حاج حسین صفری پیش از خطبه های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، وجود رهبری امام خمینی (ره) و اعتقادات عمیق مردم را از دیگر عوامل این پیروزی بیان کرد و گفت: ارتباط این سه عامل در تشکیل حکومت اسلامی بسیار مؤثر بود به نحوی که بدون هر یک از آن ها انقلاب به پیروزی نمی رسید.

رییس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان در ادامه وضعیت سیاسی و آزادی قبل از انقلاب را نسبت به زمان کنونی بسیار اسف بار عنوان کرد و اظهار داشت: کشور ما در دوران رژیم طاغوت به دست مستشاران آمریکایی بود و حتی سگ آمریکایی از احترام بیشتری برخوردار بود و سربازان آمریکایی به راحتی بر ما تسلط داشتند.

وی آگاهی نسل جوان از حوادث پیش از انقلاب را ضروری دانست و افزود: شرط استمرار و صدور انقلاب اسلامی در دنیا شناخت صحیح حوادث پیش از انقلاب و پس از آن توسط جوانان است.

صفری به وضعیت اقتصادی و فرهنگی دوران پیش از انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: درزمان طاغوت بسیاری از روستاها ارمنی نشین بودند و کارخانجات مشروبات الکلی در آنجا فعالیت می کرد و از لحاظ اقتصادی نیز مشکلات فراوانی بر سر راه مردم وجود داشت که با پیروزی انقلاب اسلامی و گسترش راه های مواصلاتی و پیشرفت های مختلف شاهد بهبود وضعیت عمومی کشور هستیم.

وی رفسنجان را از شهرهای پیشتاز دوران انقلاب عنوان کرد و ابراز داشت: در سالیان گذشته افراد نادری از رفسنجان در هسته های مبارزاتی تهران شرکت کردند و روحانیون مطرح کشوری در این شهرستان رفت و آمد داشتند.

رییس دفتر شورای نگهبان شهرستان رفسنجان حضور آیت الله خزعلی در سال ۱۳۳۷ در رفسنجان و هم چنین اعزام هیئت سینه زنی این شهر در ارتحال آیت الله بروجردی در سال ۱۳۴۰ را از فعالیت های انقلابی و مذهبی مردم رفسنجان بیان کرد و افزود: در سال ۱۳۴۲ نیز علمایی چون آیت الله نجفی و آیت الله هاشمیان از رفسنجان در حمایت از امام برخاستند و به سوی تهران حرکت کردند.

صفری رهبر معظم انقلاب را بزرگ ترین قدرت معنوی دنیا معرفی کرد و بیان داشت: امروز امید دنیای مستضعفین به رهبر فرزانه انقلاب است؛ ان شاء الله انقلاب اسلامی در رأس دنیا قرار گیرد و به انقلاب امام زمان (عج) بپیوندد.

وی هم چنین به چاپ کتاب «تاریخ رفسنجان» به همت ۱۰۰ تن از مردم انقلابی رفسنجان اشاره نمود و گفت: این کتاب به منظور بیان تاریخ انقلابی شهرستان جمع آوری شده است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان انقلاب رفسنجان خانه خشتی رفسنجان مسئول شورای نگهبان شهرستان رفسنجان عنوان کرد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان